Ennyit, ennyiért még mindig nem kapsz máshol
Szöveges ítélet
Ez a második Vitaránk, öt évig hajtottunk egy GL+-t ez előtt. Remek áron számították be, így egy fullos verzióra tudtuk becserélni, panoráma tetővel.
Amit ki nem állok benne: a Hybrid rendszer. Olyan szinten fogja vissza az autót ha elveszem a gázt, hogy egy idő után az ember gyomra is reklamálni kezd. A régivel a város szélén elvettem a gázt és pár száz méteren becsurogtam mire elértem az 50-et. Itt ez nem megy, üresbe kell rakni, vagy éppen nyomni a gázt, hogy ne kezdjen el visszatölteni. Szóval amit üzemanyagban megspórol azt az ilyen trükközésekkel simán elhasználom. Pozitív része a rendszernek a start-stop, ami észrevétlenül teszi a dolgát, azonnal. Ez a régiben is jó volt, de itt már nem is hallom mi történik.
Ezen kívül motorféknek remek, hatodikban is, a féktárcsákban biztos benne lesz még +15-20 ezer km. A rásegítést nem érzem, talán csak ott, hogy másodikban kikanyarodva, csúsztatott kuplunggal, nem akar lefulladni.
Amit imádok benne: AllGrip. Beteszem sport módba és irány Dobogókő! Az erő és a nyomaték is meg van hozzá és valóban jobb itt a gázpedál reakció. Élmény vele a kanyarvadászat! Hóban még nem próbáltam csak murvás emelkedőn, ott teszi a dolgát, ahogy kell. Várom a telet.
Panoráma tető remek tud lenni ha átforrósodik az autó. 50-60-ig városban jól használható, a fölött már nagy a szélzaj és beszívja a kipufogó gázt is! Nem létszükséglet, mert a fejtérből is elvesz, főleg hátul.
Kulcs nélküliség itt valóban működik, elég ha a zsebemben van, nyithatok, indíthatok, nem kell matatni. A tolatókamera remek dolog, a parkolóradar viszont gyakorlatilag használhatatlan, mert a kormány kitakarja a kijelzőjét!
A LED fényszóró remekül világít, a fel-le kapcsolást is rá lehet bízni nyugodtan, ahogy az ablaktörlővel is viszonylag jól elboldogul.
A radaros tempomat szerintem itt már elég jól használható, ha kifogok egy jó tempóban haladó autót magam előtt simán leköveti több falun keresztül anélkül, hogy gázra vagy fékre lépnék. Nekem csak váltani kell, és közben nem old le a tempomat, mint a réginél.
Fogyasztásban kerek egy literrel több, az összkereket is beleszámítva, mint a régi szívó 1.6 két kerékkel.
Ezzel a felszereltséggel már olyan árban van, ahol körül lehet nézni más márkáknál is, de összkerékhajtást ilyen felszereltséggel, remek motorral, megbízhatósággal és értékállósággal nem fogsz kapni máshol, csak ugyanitt (S-cross).
Hibalista
- Hát még azért ne romoljon...
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Világ - Esztergom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vitara GL+ | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
