Elszalasztott lehetőség, pedig a tudás ott van benne
Szöveges ítélet
Épp átléptem a 4000 km-t, így semmi komoly meghibásodás nincs.
GL+ felszereltséggel vettük, nem is volt más, ez volt pont a szalonban azonnal. A vízszintesen szakadó hóesésben haza is vihettem áprilisban. Rögtön ki is derült, hogy a latyakos havon mennyire csúszkál a Conti gumikon és nem kicsit cibálja a szél.
Miután elolvadt a hó másnap, megállapítottuk, hogy elég jól mutat a türkízkék, sokat javít az utcaképen :-)
Vezetni csak kisebb Suzukikhoz képest sokkal jobb, nagyautósabb, egy Focus pl. sokkal magasabb kategória. Amúgy elég pihentető vele menni, rendes tempóban országúton főleg. A belseje baromi praktikus, sok palacktartóval, telefonhellyel, minden forma jó, a kivitelezéssel sincs bajom, az anyagminőség meg hát... azt meg kell szokni. De kényelmes, beleférünk akár 5-en is.
Ami nagyon nem tetszik benne a felmagasztalt központi médiaegysége. 1,5 nap alatt a telefontükrözést is összehoztam, de amint elindítottam egy alkalmazást rögtön kifagyott. A 16 GB USB-től lefagy és újraindul. De telefonról mindent lejátszik, viszont nem tud a számok és albumok közé bemenni. (ez azért érdekes, mert az 1 éves Celerionk alap rádiója ezt mind tudja) Nagyon rossz a gombnélküliség, vezetés közben semmit nem lehet kitapogatni, mindig oda kell nézni. Ja, éshát CD-t ugye nem játszik le (!) A hang alapú kereső angol, és angolul is ért, így sokszor nem talál semmit. Különben nem is drágán van mirrorlinkes Navi szoftver, aminek a próbaverziójával teljesen jól boldogultam.
Ha lesz rá mód és pénz kicseréltetem valami rendes 2 Din rádióra, akár egy "butára" is. A tolatókamera jó, de mindig beszövi a pók reggelre :-)
Szóval összességében, ez egy nagyon jó autó, némi parasztvakítással, picit túlárazva. Más rádióval, akár 50 ezer pluszért is sokkal jobb kocsi lenne. Plána ha képesek lenneének barátságosabb műanyagokat beépíteni és középre ingyen betennék a 22 ezer Ft-os órát, amit minden valamit magára adó kereskedőnek szerintem grátiszként kéne adnia, de a kék-fekete-narancs belső műszerfali dekor is ilyen dolog, mértnem lehet a kocsi színéhez gyárilag betenni? (azt hiszem 60 ezer egy ilyen utólag...normálisak?)
Apropó árak: Egy GL+ elölhajtó, metálszínű Vitara vonóhoroggal, forgalomba helyezve 4,6 M. Ez szerintem sok. Cégeknek van 50 ezer kedvezmény még és kész, mindegy hányadik autót vesszük. (másik márkánál 1 autó vétel után már átléptük bőven a 10% kedvezményt)
És magyar autó létére 4. hete várunk egy első fényszóróra és még nem tudni, mikor lesz.
Nagy kár ezért a Vitaráért, sokkal többet kihozhattak volna belőle.
Viszont örülök a négyhengeres motorjának, az nagyon kellemes társ, ha kell 3-asban 90-ről nagyot tud gyorsulni előzéshez 130-ig :-) Város-autópálya-országút egyelőre mindegy neki, 5,8-at fogyaszt (mérve 6,2), merek vele utánfutót húzni, sokkal jobb, kiegyensúlyozottabb a turbós háromhengereseknél. (olyat is sokat vezetek)
Amiket megnéztem helyette 1,6 benzin, 350-400 l csomagtér,rendes 5 személyes, hasonló áron:
Focus (zseni futómű, igényes kocsi, de pici csomagtartó 5 ajtósan)
S-Cross (az eleje miatt mégjobban nem)
Baleno (nagyon kisautósan mozog az úton, vagy túl könnyű, kicsit lobog a kanyarban, a Vitara két szinttel feljebbi ligában játszik)
Lancer (majdnem ez lett, de végül a szedánság miatt nem, 5 ajtós nem szép, de ezt nagyon sajnálom, tökéletes üléspozíció, vezetőbarát, kellemes szövetek, még igazi régi japánautó érzés, de nulla média, kihangosító nincs)
Remélem hamarosan kihozzák a Vitara nyújtottabb változatát 480 l-es csomagtérrel, picit nagyobb hátsó lábtérrel és valódi hibrid vagy full elektromos hajtással is.
Hibalista
- semmi még, de az érintőképernyős rádió USB-re fagy
Ide hordtam szervizbe
Várpalota, KOrrektek, régóta ismerjük egymást.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4002 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 2006, Celerio, Captur | Következő autója? | elektromos |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
