Első Suzukim
Szöveges ítélet
Atombiztos 1.6 'szívóbenyás technika, ergonomikus beltér, nekem kényelmes az ülése, jön-megy teszi a dolgát. A motor alapjáraton annyira csendes, hogy én az elején párszor ráindítóztam a járó motorra... Menet közben persze megjön a hangja, 2000-3000 fordulaton kelletlen, 4000-6000 között repíti a bódét.
Mivel előbbi a gyakrabban használt tartomány, elképesztően jó fogyasztásokat lehet vele elérni (országúton 90-nél 5,2L/100)
A váltó könnyen kapcsolható, a rükvertz nem szinkronizált így 50% hogy elsőre beveszi-e (más olcsó márkánál ugyanez van)
Futómű egyszerű mint a faék sok kényelmet nem kell várni tőle és ennek a 17" /55-ös kerekek sem kedveznek.
A márkaszervizek árai arcátlanok.
Ez egy "olcsó" kat. autó aminek valóban olcsók az alkatrészei, viszont a márkaszervizek simán 2-3X árakat számolnak fel mindenre, a "garancia" megtartás miatt. Persze ez valójában csak elvi garancia - annyi ér amennyit érvényesíteni tud majd a delikvens.
2 éves szerviz:
márkaszerviz: 70ezer
független szerviz (számlával): 28 ezer
Az autón kívül-belül vannak olyan gagyi megoldások, amik kiverik a biztosítékot pl:
-kulcs (szégyen!)
-belső műanyagok minősége
-ajtókárpit komplett mozog ablakfelhúzáskor
-vezetőoldali bizt.öv rögzítőnél nincs 3x3cm filc így hidegben nyikorog a műanyagon
-csomagtér burkolat elképesztően könnyen karcolódik
-csomagtér oldal rekeszeinek "zára" menet közben a rázkódástól kinyílik
-alsó műanyag burkolatok roppant vékonyak, könnyen sérülnek/törnek
-külső ajtó oszlopok zongoralakk "dísz" takarói pár hónap után hajszálkarcosak, menetszél-zajt okoznak.
Összességében persze elégedett vagyok az autóval, bár pár ponton én másképp olcsósítottam volna.
M.O.-ra elég lenne alá 16"-os kerék és ballonosabb abroncs, a külső B/C oszlop takarónak jó egy matt fekete fólia, az alját elég lett volna a motortérnél takarni - a többi kaphatott volna egy sima alvázvédelmet.
Mindezeket leszámítva összességében nekem kellemes csalódás ez a Suzuki igazából egy őszinte autó.
A hiányosságai és a spórolás és egyszerűsége már vételkor is látható, a GL+ ára pedig 2018-ban annyira kedvező volt, hogy egyértelműen best buy volt a kategóriájában.
És remekül tartja az árát.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varró
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Leaf |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
