Elfogadható kompromisszum
Szöveges ítélet
Alapvetően jó kis autó ez jobb is mint vártam. 120 e km alatt csak a tervezett szervizek kellettek. Az összeszerelés jó bár néha hidegen zörög vmi a műszerfalban de pár km és abbamarad. Az anyagok is rendben vannak, hely is van benne ahhoz képest hogy csak 4,2 m. A csomagtartó pont elég egy 2 hetes nyaraláshoz 2 embernek vagy félig lehajtott támlával 3-nak egy kis önmegtartóztatással a pakolásnál.
Az 1,4-es motor jól húz, városban és autópályán is könnyen tartható a forgalom ritmusa. Ez még a 140LE verzió, a fogyasztása 7,5l körül van nálam úgy hogy ingázom ami napi kb. 140km, 110 autópálya/30 város megoszlásban, kihasználva a kresz kereteit ill. awd + automata szóval sztem. rendben van. Érdekes hogy a téli és nyári fogyasztás különbsége több mint fél liter. Csak városban használva felmegy 8,5L fölé.
Az automata váltótól picit féltem de nagyon jó, jól reagál indulásnál nincs késlekedés és még fülek is járnak a kormányra hozzá ami jól jön ha siet az ember mert ha csak a pedállal ösztökélik akkor gondolkodóba esik és nem mindíg dönt jól és az elég frusztráló. 130-nál alig pörög 2500-at így néha vissza kell váltani és pörgetni pár km-en keresztül hogy ne lustuljon el. Van még sport és téli mód is de azok ilyen forgalom és időjárás mellet magyarországon igazából kihasználhatatlanok. A kézi módban hülyebiztos, korrigál ha kell.
A futóműve elég stabil, a szélre sem nagyon érzékeny és tartósnak is mondom mer 120 ezer után semmi nem kopog vagy nyöszörög benne.
A felszereltsége az elérhető legmagasabb (2019) így minden benne van amit a gyár adni tud és az elég is, csak egy kiegészítő modult kapott, hogy magától húzza fel az ablakokat ha bezárom.
És amiben még van lehetőség a fejlődésre:
1 - hangos, persze mihez képest de nekem a Mazda 6 után az pedig az diesel volt. szerintem egyszerűen nincs benne hangszigetelés. Sebességtől függően a motor, a futómű, a szél vagy mind egyszerre zajong. Gondoltam életem első újautója megérdemel egy jó hifit de erről 2 hét után letettem. felesleges.
2 - az üléskomfort, sem elöl sem hátul nem túl kényelmes. Olvastam teszteket amiben a kategóri legjobbjai között emlegetik... de mi alapján? a GLX első ülései mutatósak de kényelmetlenek (a GL/GL+ verzió jobb), kemény szivacson kemény bőr ráadásul az ülőlap combtámasz részén még hosszanti díszvarrás is van ami különösen kényelmetlen tud lenni hosszabb távon mert formázva sincs rendesen a combtámasz, a combfejeknél nem laposodik el. Deréktámasz extraként sincs. Hátul az övcsatok egyszerűen kiállnak az ülőlapból.
3 - a figyelmeztetések, rendszeresen csipog meg sípol ok nélkül. nem részletezem meg kell szokni, amit lehet ki kell kapcsolni de biztos működhetének hatékonyabban is.
4 - a futómű, biztonságos az ok de nem kényelmes. A keresztbordákon ráz és elpattog, kanyarokban jobban megdől a kasztni mint kéne. Vannak sokkal jobbak is a kategóriában el lehetne tanulni tőlük a hangolást.
Végeredményben becsülettel megépített autó ez, ajánlható is viszont kis odafigyeléssel még jobb lehetne de így is egy elfogadható kompromisszum.
Hibalista
- aprósságok, je helyzetjelző, utasoldali piperetükör világítása
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Gusztáv (Bp. XV.ker)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Suzuki Száraz (Tatabánya)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 122000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 6 | Következő autója? | ?? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
