Egy új szerelem!
Szöveges ítélet
Már 2015-ben terveztem egy Vitara vásárlását, de akkor még várólistára került. Ebben az évben mégis úgy döntöttem, hogy újra nekifutok, és kipróbálom az új Vitarát. Több szalonban is jártam az országban, ennek oka egyrészt az volt, hogy nem mindenhol volt készleten, másrészt az ár is fontos volt számomra, és volt ahol engednek, volt ahol nem az árból.
Nos, a próba utak meggyőztek arról, hogy a Vitara mellett elképzelésben lévő városi terepjárók előtt - Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Kia Sportage, Dacia Duster - magasan ez a legjobb vétel ár és felszereltség tekintetében. Évek óta kerülgetem az "olcsó" Dustert, de most jól esik, hogy vártam vele, mert ugyan ilyen felszereltségben drágább lenne, mint a Vitara, és azért küllemben is a Suzuki nálam a nyerő.
Nagy volt a családi ünnep, amikor átvehettük az új autónkat, az elvárás is ugyan olyan hatalmas volt. Miután az otthonunktól távol vásároltuk meg a Suzit, volt időnk hazáig is tesztelni. Azt már az első 100 km-en éreztük, hogy pályán és országúton nagyon kényelmes, derékfájós lévén én különösen értékeltem ezt. A városi utakon úthibán, főként keresztirányú úthibán a hátsó kerék pattog egy kicsit, de egy fájós gerincű embernek is elfogadható módon. Emlékeztem a Kia Sportage tesztutamra, ami minden jelentős úthibánál jelezte a derekamnak az útfenntartás honi gondjait.
Belül meg van minden földi jó, ami kényeztethet 2016-ban egy autótulajdonost. Érintőképernyő, kihangosító, digit-klíma, USB, telefontükrözés (ami az én Alcatel okostelefonommal, ami állítólag képes erre, nem kompatibilis), videolejátszás, ami menet közben érthető módon csak a film hangját játssza le, megállás után ismét megy a film, navi lehetősége (a Suzuki a térképet túlárazta, különösen annak tudatában, hogy ma már az okostelefonok is tökéletes navik), négy el. ablak, tempomat, sebességhatároló (ilyen radarfelhő mellett, ami ma az utakon van, nagyon hasznos), start-stop, amit minden induláskor kikapcsolok az akku és az önindító védelmében, sajnos véglegesen nem lehet. És még sok-sok más apróság, ami könnyebbé teszi az életünket, pl nagy üveg ásványvizek férnek az ajtókba, vagy a kétszintes hátsó csomagtér, vagy a tolatókamera.
Fogyasztás! Sajna, nem valós, amit a műszerfalon olvasunk, a valós fogyasztás 0,5-0,9 literrel hosszabb. Többször mértem már tele-tankolástól tele-tankolásig a fogyasztást, és így ezeket a valós értékeket kaptam (a szervíz szerint lehetséges, hogy 5000 km megtételéig ezek egy keveset még csökkenni fognak):
Tiszta városi (minden mérésnél!!!) 7,2 liter,
Tiszta országút 5,8 liter
Autópálya-országút 6,8 liter
Én ezekkel nagyon meg vagyok elégedve, már-már dieseles fogyasztásnak tűnik, az előző, 1400 cm3-s egyterű autóm ezeknél másfél literrel evett többet, autópályán néha a 10-et is bekapta.
Hibát egyet tapasztaltam, remélem nem is lesz több, a tolatókamerán az iránymutató jelek időnként nem jelennek meg, néha késve, néha egyáltalán, olyankor ismételten hátramenetbe teszem, akkor előtűnik! Ja és a hátsó rendszámtábla zörög, az alá ragasztok majd szivacsot. Ennyi!
Nagyon szeretem Suzit, szinte már szerelmes vagyok bele. Szó szerint igaz, amit a prospektusban olvastam: legszívesebben állandóan vezetném!
Hibalista
- Nincs ilyen.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
