A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.6 benzines GL plusz 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

családi kedvenc

Szöveges ítélet

Életem első új autója. Eddig is jó kocsikkal jártam de ezt hoztam ki én a szalonból. Kezdem a negatívumokkal amik azért vannak. A beltér anyagain biztosan spóroltak, a vezetőoldali küszöbnél a szőnyeg és a műanyag küszöbborításnál a szőnyeget rövidre szabták és a szőnyeg pereme kilóg a műanyag burkolat alól ami nem is illeszkedik pontosan és mozog, kattog ha rálépek. Országúti tempónál a B oszlop felől útegyenetlenségre hajtva kicsit sziszeg, szelel. Az üléstámlát nem lehet fokozatmentesen állítani ami 2017-ben "érdekes". Most pedig jöjjenek az előnyök. 5l/100km az országúti fogyasztása bejáratósan. Nem csak komputer szerint, hanem saját mérés alapján is. Jól beállítható a vezetői pozíció mivel mindkét első ülés magasságban állítható, fűthető, a kormány négy irányban állítható, elindulássegítő, tolatókamera, digit klíma, érintős média fejegység, kormányról is vezérelhető, tempomat. Ezek nagyban megkönnyítik a mindennapokat, a start-stop rendszer megszokást igényel, az elején kicsit bosszantó volt, viszont így fogyaszt ilyen keveset. Ami nincs benne az árban, de szerintem kötelező megvenni bele: pótkerék+emelő, középső kartámasz, küszöbfóliázás, központi óra a vakdugó helyett. Mindenki megnézi, kérdezgetik hogy milyen, lágyan rugózik, hosszú az áttételezése, igazi utazó autó véletlenül sem sportos. Nem ezzel leszünk a szerpentinek és a lámpától elgyorsulások királyai. Összességében bátran merem ajánlani ezt az 1.6-os benzines GL+ felszereltségűt, mert ennyi pénzért a fenti hiányosságok ellenére tuti vétel. A drágábbaknál már érdemes szerintem a konkurenciát is figyelembe venni és inkább egy kategóriát feljebb lépni.
Update 2017.06.01.
Újabb hiányosság nem merült fel, a fogyasztás egyre lejjebb szorítható, komputer szerint országúti 90 körül 4,5l komp. szerint. A valóság inkább 5 liter, de az is bravúros.
Update 2017.07.27.
Nyaralás alkalmával sok csomag két felnőtt, két gyerekkel végig klímával így is 6l/100km ALATT!! maradt a fogyasztás országúton. Kanyarokban stabil, emelkedőket bírja, lágyan rugózik. A startstop nem mindig indul újra, ha pl. emelkedőn áll le, az elindulássegítő nagyobb emelkedőn jól aktivizálódik és hátramenetben is működik! Továbbra is ajánlott kategória, pl. kétgyerekes családoknak, meg amúgy bárkinek.
Update 2017.10.14.
Első olajcserét megejtettem 10.000km-nél, az olaj már szépen elszíneződött ennyi alatt is, a pollenszűrő is elég fekete volt. A lenti szervizben 38e ft. volt a művelet, nincs panaszom rájuk. Téli kerekek felrakva, gyári méretű acélfelni, gyári méretű koreai téli gumival, TPMS-el. Nincs panasz. A "B" oszlop szelelésével kapcsolatban beléptem egy vitarás fórumba, ahol a márkatársak megerősítettek hogy a többi is ilyen. Nem hagyott nyugodni a dolog ezért elkezdtem nézegetni, piszkálni hogy hol "szelelhet"? Rájöttem hogy a "B" oszlop felől az első és hátsó ablakok a függőleges gumikéder mentén mozognak és úthibára érve elmozdulnak a kéderrel együtt az ablakkerethez képest. A carcolor.hu-ról vettem 6mm széles 1mm vastag kétoldalas öntapadó ragasztószalagot ami díszlécekhez való és a kéderek függőleges részét kihajtottam a helyéből ezt alá ragasztottam - a hátsó üvegek nem mennek le teljesen ezért ameddig engedte addig -, majd vissza az egész. Ha nem is lett teljesen hangtalan de most már nem zavaró. A jelenség jórészt megszűnt. Szélesebb ragasztószalaggal lehet hogy még jobb hatás érhető el. Akit érint a dolog, remélem segíthettem. A bosszúságok inkább csak bosszantó apróságok, a 16-os téli kerék pozitív hozománya a 4 mm-el kisebb átmérő miatt érezhetően jobban gyorsul és a puhább gumi és a per 60 miatt komfortosabb.
Update: 2017..11.10.
Kezdem a gumikéderekkel. A vezető oldali ajtó ütközőn állíttattam - beljebb. Masszívan befújtam minden kédert szilikonnal, majd rájöttem hogy sok és letöröltem amit tudtam. Valamit puhult. A fent említett kétoldalú ragasztóból rendeltem 12-mm szélest - 1 mm vastag - és ahová tudtam azt ragasztottam a 6-mm es helyett. Ez már több ezres tétel és több óra az életemből de hozzá merek nyúlni és megéri. A bosszantó szelelés szinte teljesen megszűnt. Azt gondolom hogy most, a 13000 megtett km. óta tudja kb. a 120 lovat. Kettesben padlózva 30-80-ig teljesen jó. 90 fölött 5.-ben, padló, szépen ellép. Alatta vissza 4. padló, lehet húzatni az előzés végéig. Finom autó, jó autó, minőségibb, a 7-es golf tolatókamerája sz@r@bb, a műanyagok nekem se tetszenek, de az 5 literes fogyi, az ülésfűtés és az egyéb nagyvonalú extrák igen. Mellesleg ezt is irigylik sokan, hidd el! Mondjuk mert nem hittél az előítéletekben és a státusszimbólumokban. Azt tudod hogy mi az 5 liter /100km., de azt nem hogy mi a kettős tömegű lendkerék, a magasnyomású izé, meg hogy kiment a turbó.
Update 2018.01.21.
Semmi extra, teszi a dolgát észrevétlenül. Téli fogyasztás felment 6 literre. Az ülésfűtés JÓÓÓ!! Hátulja - tolatókamera - hamar koszolódik.
Update 2018.12.02.
36000km. Alább a hibalistába írtam a féket, a nyikorgás megszűnt, összességben mindig megbízható, teszi a dolgát észrevétlenül. Ahogy látom igen jól tartja az árát. Sokan veszik úgyhogy fölösleges ajánlgatnom.
Update 2019.02.25.
41000km. Téli fogyasztás országúton kb.: 5,5l. A speedzone-ban mentek egy ilyen 1.6 szívóval olyan köridőt ami minden korábbi 1.6-os szívó "orrát kifújja" és 1 mp-re van az 1.4T-tól. Ez azért megnyugtat. Olajcserétől olajcseréig nincs szemmel látható olajfogyás. Ez is megnyugtat.
Update 2019.04.25.
46000km. Kivárom az 50.000-t most nem viszem hamarabb olajcserére. Japán autóhoz méltón semmi probléma, ugyanannyit fogyaszt ami 5.5-6.0l között van nem finomkodva, város-pálya-főút előzgetve, klímával...stb.
Update 2020.04.25.
61000 km. Télen pár perc melegítés és elindulás után elkezdett "reszketni", mint amikor sz@r a kuplung. A meleg beköszöntével a hiba elmúlt, új korában sem csinálta. Olvastam mástól is ilyen hibajelenséget. Arra jutottam hogy télen sem kell melegíteni, max fél percig és utána elindulni normálisan nem túl óvatosan, de nem is "hülyegyerek" módon.
62000 km. Megvolt az első "maszek" olajcsere. Aral 0W40-es. Le kell venni az alsó burkolatot mivel az olajszűrőhöz nem lehet hozzáférni. A szervizben nem zsírozták meg a kis csavarokat amik fogják. Egyébként kicserélték amit kell. A mostani nagy esőzéseknél előfordul hogy megáll a víz itt ott. Ha nagyobb lendülettel belehajtunk egy nagyobb vízbe, az alsó műanyag burkolatot részben leszakíthatja. Én is így jártam. Vissza lehet tenni, de megtörik és ott utána még könnyebben lehajlik megint. Szerintem egy "terepjárónál" amiből pláne van összkerekes is, nem éppen jó. Előtte volt három Mitsubishim, azok azért minőségibbek voltak.
63991 km. A kuplung probléma is beigazolódott, ami nem vezető hiba, mivel nem égettem le, hanem a szerkezet ferdén engedi rá a kuplungtárcsát a lendkerékre. Úgy döntöttem hogy nem várom meg amíg elromlik. Megtaláltam az utódját ami természeten japán. Búcsút vettünk egymástól. Jó tapasztalat volt. 3 és fél évig hűen szolgált minket, észbeli döntés volt, a mostani ész és szív. A tolatókamera és az ülésfűtés hiányozni fog. Egy megjegyzés a végére ami nem tudom hogy pár év múlva igaz lesz e? A piac azért túlárazza ezeket a kocsikat, mert a beltér minősége és a számomra bosszantó apróságok vezettek oda hogy végül lecseréljem. Számomra szerencse hogy így alakult, mert vissza tudtam ülni szinte ingyen, egy 0 km-es Lancerbe ami nekem szerelem. És ennek nem fog nyikorogni a féke 30 ezer után, nem 60 ezret fog bírni a kuplungja, stb.

Hibalista

- Első fékbetétek kb. 35000km-nél megtelnek porral és elkezd nyikorogni fékezés nélkül. Én is ekkor vittem be és egyúttal kértem egy olajcserét is. Fék tisztítás után jobb lett, de még mindig nyikorog néha. Bosszantó hiba, mint hogy a kuplungpedál gumija 22000km után lukasra kopott. Csere után a következőn újabb 40.000 km után semmi nem látszik. Műanyag burkolat alul, nagyobb vízbe ha belehajtunk, leszakíthatja, aminek terepjárónál szerintem, bírnia kéne. Nekem kb. 60.000 km-nél néha előfordult hogy hidegen elindulásnál rázza a motor a bódét. Valószínűleg kuplung szerkezet baja van. Melegen semmi. Azért gyűlnek a bosszantó apróságok. Újból nyikorog a fék is.

Ide hordtam szervizbe

Debrecen, Balmazújvárosi út, Suzuki Stop autóház, Autó Alfa kft. 3* vittem már ide. Eddig megbízható, ügyfél orientált. Így tovább.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Maszek, de számlaképes. Garancia után szerintem felesleges a márkaszerviz. Olcsóbb, így is van pecsét és még lelkiismeretesebb is.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 63991
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Lancer 1.5 Inform (CYO 2009) Következő autója? Lancer 1.6 Invite (CYO 2016)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)