A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.6 GL+ (AT) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az unalmas nyugalmas

Szöveges ítélet

Mikor autóvásárlásra került a sor tudtam, hogy valami mást szeretnék, mint az előző. Az egy sportosabb, fiatalosabb autó volt, ami a jó magyar utakon sajnos el is kopott, így kézenfekvő ötlet volt felülni a SUV divatra. Több típus szóba jött, így természetesen a Duster is (nem bírtam a szagát), meg persze az S-Cross (nem tetszett a Hannibál rács), a Nissan Qashqai (a kisköbcentis francia motorral) és hasomlók... végül egy közepesen felszerelt Vitara mellett döntöttünk. Korábban még a családban sem volt Suzuki, így ki kellett próbálni. Sokan rajongva szeretik, lássuk a tapasztalatokat:

Külső - Szerintem elmegy. Persze nem egy trendi divatcikk mint pl. a Nissan Juke, de talán pont ezért nem is öregszik olyan gyorsan. Senkit meg nem bántó vonalak, viszonylag modern összképpel. Nekem három dolog nem tetszik benne. A gyengécske fényezés, hogy optikailag kicsit keskeny az autó és a meredek szélvédő, ami szinte gyűjti a kavicsokat. Pozitívum a nappali menetfény megléte, ami elvárás is volt, illetve hogy nem LED-esek a lámpák. Gazdaságosabb izzót cserélni ha kiég, mint lámpatestet.

Belső - Beülve kellemes meglepetés volt. Egyrészt, hogy az ember nem lehuppan a földre, hanem szinte felfelé mászik, másrészt igényesebb mint vártam. Persze sok a "kopogós" műanyag, meg a üléseknek nincs oldaltartása vagy deréktámasza, de tökéletesen el lehet férni benne és mindenről a tartósság sugárzik. A műszerfalat uralja az érintőkijelző, ami szintén elvárás volt a vásárlás előtt. Utólag mondhatom, nagyon kell! Egyrészt a tolatókamerát én kötelezővé tenném a hasonló méretű autókban, másrészt android auto (vagy car play) nélkül nekem már biztos nem kellene kocsi. A hifi kritikán aluli ahogy szól, de rádiózni és navigálni pont jó.

Csomagtér - Alapjáraton nem feleslegesen nagy, de ha szükséges az üléseket ledöntve hatalmasra növelhető. Én vittem vele 50 nm laminált padlót a hozzá tartozó habszivaccsal és szegélylécekkel, szerintem jól pakolható és nekem elég. Van hely a pótkeréknek és az emelőnek, ami elvárás volt. A kalaptartó zörgött, én kivettem.

Motor, váltó - Nagyon remélem, hogy ez a motor tényleg örök élet + 1 nap, mert mindenki ezt mondja és egyszerű mint a faék. Egy kis köbcentis turbóval állandó félelem lett volna az életem, én pedig a megbízható nyugalomra vágytam. Az elvárásom a megbízhatóság és a fenntarthatóság volt, ennek viszont ára van, mégpedig a menetteljesítmény. Nagyon kehes az a 120 ló amit ebbe raktak, nyomatékról nem igen beszélhetünk. A nyugdíjas tempóhoz jól illik a 6! sebességes automata váltó, ami nekem nagyon megtetszett, mivel főleg városban használom és nem kell egész úton kuplungolni. Öregszem?!

Vezetés - A sportos pattogás és az úthibák kerülgetése után megkaptam, amire vágytam. Már-már billegősen puha a futómű, amivel nem akadály a csatornafedél vagy a városi padka sem. A kormányzás sem nagy tempóra van kitalálva, túlszervózott és kevés visszajelzést ad. Az autó viselkedésén érződik az egyszerűség és a súly hiánya (1100 kg). Ez egy olcsó kisautó a nagyobb bódé alatt, így a zajszigetelés sem prémium, nincs meg benne a bunker érzés. Engem mégis egy dolog zavar csak benne, az pedig a forgalom többi résztvevője felől érkező tisztelet teljes hiánya. Mindenki, értsd még a párszázezer forintos sokszázezret futott romok sem tisztelik, bevágnak elé, az életük árán is megelőzik, hogy nehogymár egy Suzuki előttük menjen.

Összegzés - Szerintem a Vitara a tökéletes népautó a magyar családoknak, a negatívumai ellenére is. Relatív olcsón megvásárolható, kis pénzből fenntartható, bírja a rossz magyar utakat és mindent tud, amit a 21. század elején az ember elvár. Soha nem lesz prémium termék, de a szerviz sem kerül majd annyiba, mint a prémium típusokhoz. Aki a szomszédnak vagy az utca népének vesz autót, az messziről kerülje, de aki csak használni szeretné, annak bátran ajánlom.

Hibalista

- Kopó fogyó alkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2018
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)