Az unalmas nyugalmas
Szöveges ítélet
Mikor autóvásárlásra került a sor tudtam, hogy valami mást szeretnék, mint az előző. Az egy sportosabb, fiatalosabb autó volt, ami a jó magyar utakon sajnos el is kopott, így kézenfekvő ötlet volt felülni a SUV divatra. Több típus szóba jött, így természetesen a Duster is (nem bírtam a szagát), meg persze az S-Cross (nem tetszett a Hannibál rács), a Nissan Qashqai (a kisköbcentis francia motorral) és hasomlók... végül egy közepesen felszerelt Vitara mellett döntöttünk. Korábban még a családban sem volt Suzuki, így ki kellett próbálni. Sokan rajongva szeretik, lássuk a tapasztalatokat:
Külső - Szerintem elmegy. Persze nem egy trendi divatcikk mint pl. a Nissan Juke, de talán pont ezért nem is öregszik olyan gyorsan. Senkit meg nem bántó vonalak, viszonylag modern összképpel. Nekem három dolog nem tetszik benne. A gyengécske fényezés, hogy optikailag kicsit keskeny az autó és a meredek szélvédő, ami szinte gyűjti a kavicsokat. Pozitívum a nappali menetfény megléte, ami elvárás is volt, illetve hogy nem LED-esek a lámpák. Gazdaságosabb izzót cserélni ha kiég, mint lámpatestet.
Belső - Beülve kellemes meglepetés volt. Egyrészt, hogy az ember nem lehuppan a földre, hanem szinte felfelé mászik, másrészt igényesebb mint vártam. Persze sok a "kopogós" műanyag, meg a üléseknek nincs oldaltartása vagy deréktámasza, de tökéletesen el lehet férni benne és mindenről a tartósság sugárzik. A műszerfalat uralja az érintőkijelző, ami szintén elvárás volt a vásárlás előtt. Utólag mondhatom, nagyon kell! Egyrészt a tolatókamerát én kötelezővé tenném a hasonló méretű autókban, másrészt android auto (vagy car play) nélkül nekem már biztos nem kellene kocsi. A hifi kritikán aluli ahogy szól, de rádiózni és navigálni pont jó.
Csomagtér - Alapjáraton nem feleslegesen nagy, de ha szükséges az üléseket ledöntve hatalmasra növelhető. Én vittem vele 50 nm laminált padlót a hozzá tartozó habszivaccsal és szegélylécekkel, szerintem jól pakolható és nekem elég. Van hely a pótkeréknek és az emelőnek, ami elvárás volt. A kalaptartó zörgött, én kivettem.
Motor, váltó - Nagyon remélem, hogy ez a motor tényleg örök élet + 1 nap, mert mindenki ezt mondja és egyszerű mint a faék. Egy kis köbcentis turbóval állandó félelem lett volna az életem, én pedig a megbízható nyugalomra vágytam. Az elvárásom a megbízhatóság és a fenntarthatóság volt, ennek viszont ára van, mégpedig a menetteljesítmény. Nagyon kehes az a 120 ló amit ebbe raktak, nyomatékról nem igen beszélhetünk. A nyugdíjas tempóhoz jól illik a 6! sebességes automata váltó, ami nekem nagyon megtetszett, mivel főleg városban használom és nem kell egész úton kuplungolni. Öregszem?!
Vezetés - A sportos pattogás és az úthibák kerülgetése után megkaptam, amire vágytam. Már-már billegősen puha a futómű, amivel nem akadály a csatornafedél vagy a városi padka sem. A kormányzás sem nagy tempóra van kitalálva, túlszervózott és kevés visszajelzést ad. Az autó viselkedésén érződik az egyszerűség és a súly hiánya (1100 kg). Ez egy olcsó kisautó a nagyobb bódé alatt, így a zajszigetelés sem prémium, nincs meg benne a bunker érzés. Engem mégis egy dolog zavar csak benne, az pedig a forgalom többi résztvevője felől érkező tisztelet teljes hiánya. Mindenki, értsd még a párszázezer forintos sokszázezret futott romok sem tisztelik, bevágnak elé, az életük árán is megelőzik, hogy nehogymár egy Suzuki előttük menjen.
Összegzés - Szerintem a Vitara a tökéletes népautó a magyar családoknak, a negatívumai ellenére is. Relatív olcsón megvásárolható, kis pénzből fenntartható, bírja a rossz magyar utakat és mindent tud, amit a 21. század elején az ember elvár. Soha nem lesz prémium termék, de a szerviz sem kerül majd annyiba, mint a prémium típusokhoz. Aki a szomszédnak vagy az utca népének vesz autót, az messziről kerülje, de aki csak használni szeretné, annak bátran ajánlom.
Hibalista
- Kopó fogyó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
