A bazi nagy átverés
Szöveges ítélet
Céges autóként használom, 78 ezer kmrel kaptam, most 110ezer km van benne. Több féle autóval jártam az elmúlt 30 évben, láttam pár gépjárművet, emiatt objektívnek tartom magam. Azért írok, mert most telt be vele a pohár.
Pozitívumok:
-nem fogyaszt sokat, dinamikus pályázás mellett télen 7-7,5 liter, nyáron 6,5-7 liter
-könnyű kezelni, kuplung puha,váltó pontos, kormány rásegítés megfelelő, kormányzása direkt, fék nem rossz
-alapjáraton csendes motor
-karbantartási szempontból igénytelen
-száraz úton szépen gurul
-5-6000 fordulaton szépen szóló motor
-jó fűtés, hűtés
-cégem tankolja
Negatívumok:
-kehes ló hangon indul
-1500-3500 fordulatig nyers hangú motor
-csak nagy fordulaton 4000(től) húz szépen, de hamar elfogy a tehetség
-zajos belső tér, 5 fokozatú mechanikus váltó a 6. fokozatot elbírná,
-első kerék hajtású az autó, a hátsó futóműve gagyi
-billegős
-kis üzemanyag tank 5-600km hatótáv
-súlytalan (más szempontból előny)
-nem tiszteli senki a pályán,
-lendületét vesztve emelkedőn kevés a motorteljesítmény
-ha minden jól megy még egy telet túl kell vele élnem.
Az autó száraz úton viszonylag kezes.Vizes úton már nem egészen vagyok vele megelégedve, nagyon alulkormányzott, a könnyűsége miatt a hátsó tengely hamar elveszíti a tapadását. Csúszós (havas) úton alattomos, közlekedésre korlátozottan alkalmas és emiatt senkinek nem ajánlom és kérem, hogy hétvégi autósok ilyen szgk.-val ne menjenek havas csúszós úton, mert meg fognak lepődni. Az elmúlt 30 évben ilyen alattomos gépjárművel nem közlekedtem, pedig jó gumik vannak rajta. Kíváncsi lennék az AllGrip verzióra, mert nem hiszem el, hogy ilyen sz.r legyen. Saját autóm egy TDI Quattro. Nem ahhoz hasonlítom, nehogy valaki félreértsen. Hegyen jártam sokáig mindenféle Renault-kal, Opelokkal, kicsi- nagy autóval. Ebben a Suzukiban az elmúlt két hónapban sokszor éreztem, hogy a gyomrom a torkom felé megy, az autó hátulja felúszik, nincs tapadás, a románok Sprinterekkel meg Audikkal 120 al mennek el mellettem, mert az egyenes úton 60-70es tempóval, kígyózó mozgással próbálom az autót a sávban tartani. Ez nem normális. A hátsó futómű szilentjeinek puhasága is probléma lehet, emiatt mintha kormányozná az autót a hátsó tengely.
Az a szomorú, hogy ezek az autók azok, amik az egyszerű átlagfizetésből élők még viszonylag el tudnak érni. Nagy átverés az egész. Igaz, az év nagy részében viszonylag jól használható és alacsony költségen fenntartható, de..de.. de. Sok a de. Aki kicsit is élvezi az autózást, azt gondolom, hogy még ha használtan is de sok más sokkal jobb autót lehet választani, igaz sok rizikóval. Nekem még soha nem volt új autóm, de ha lesz egészen biztos, hogy a típus nem jöhet szóba. Bocsánatot kérek a Suzuki fanoktól, de objektívnek kell lennem.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Vác
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | saját marad, ez meg megy remélem minél hamarabb |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
