Igénytelen dobozka, sok rozsdával
Szöveges ítélet
Nagy szerencsémre ez egy Németországba gyártott EU-s szabványnak megfelelő modell. Ezt azért írom le, mert akik az amerikai GEO márkájúakat vásárolják meg, a vizsgán a szimetrikus fényszórók miatt lehet problémájuk. (Azóta már én is adtam kölcsön a lámpákat a kocsiból) Negyed éve vettem a "dobozt", és amikor megjöttek az első hidegek kicsit kopogós lett a hangja, olajcserekor derült ki, hogy a 4 liter olaj helyett 8 deci sár volt a karterben. Megcsináltam rajta az összes szűrő-folyadék-szíj cserét összesen 12.000,- Ft-ból. A hátsó ajtó eletromos átvezető kábele kidörzsölődött, csak újra kellett szigetelni, mert fékezéskor bezárt a központizár :). Hátsó lámpában izzót cseréltem, mikor észrevettem egy kis rozsdás lemezt. Megnyomtam az újjammal és a hátsó kerék köszönt vissza rám! Átnéztem alaposan a kocsit, a kárpitokat kiszedtem és rájöttem, hogy Japán mivoltát képtelen meghazudtolni; elképesztő helyeken tud rohadni egy 15 éves távolkeleti kocsi. Rettenetes meglepetések vártak és elképesztő mennyiségű rozsdát pucoltam le. Mindenkinek ajánlhatom, hogy ha tud csináljon, vagy csináltasson valami megoldást a kerékívek belső szigetelésére, mert a bőven sózott magyar utak hamar felemészik a papír vékonyságú kasznit. Szerencsére ez a vas nem volt terepen használva, a felfüggesztések is ezt igazolják, de sajnos aszfalton sokat ment 4x4-be ami az első kihajtás végéhez vezetett. Nem volt drága az utángyártott alkatrész (15.600,- Ft/db). Eredetit felesleges rendelni, a kocsi nem ér annyit (114.000,- Ft / db) A motor elképesztően jó, a hideget nem szereti, 1-2 perces melegítést meghálálja azzal, hogy az automata szivatót lekapcsolja hamar. Ha egyből elstartolok akkor 10 km után kapcsol le, amit a fogyasztásban érezni. A váltót azt hiszem a Mitsubishi-től veszik (sok Mitsu alkatrész van a kocsiban) és tipikusan Pajero-s, hogy a hátramenet kapcsolásához, néha duplán kell kuplungolni. A kormányszervóból szivárog az olaj, amit nem sikerült teljesen lokalizáni, pedig többször alaposan lepucoltam, hogy kideríthessem a folyás helyét, de akkor persze nem folyt! Ha valaki ilyen kocsit vásárol, a kasznit alaposan nézze át, és az őszi alvázvédőzés javallt! A motor és a váltó miatt nem kell aggódnia, bár a karburátorosokkal (kerek légszűrő) szokott beállítási gond lenni. A 8 szelepesek nyomatékosobbak szinte dízelesen, szomjasabbak (inkább terepre) a 16 szelepesek fürgék, erősebbek, kevesebbet fogyasztanak úgyhogy városba jobbak. Az ülések biztosan kiültek lesznek, mert szerintem már gyárilag azok, és egyébként is 50 kg-os emberekre van méretezve. A ponyvásak képesen beázni, a padlólemezt fontos átnézni. Széles gumikat ha lehet cseréljük le, mert a futóművet tönkre teszi. 195-ös gumikkal és normális vezetéssel a 8 literes fogyasztás elérhető. A 4x4-et próbáljuk ki mindenkép, teljesen kifordított kormányállásban lassan finoman forduljuk körbe 4x4-ben murvás vagy füves terepen (lehetőleg nem aszfalton, mert ez eléggé feszítí a hajtást!) Ha a kocsi finoman remeg és a kormány vissza akar fordulni halt morgást ad a hajtás akkor minden oké, ha minden változatlan a 4x2-höz képest akkor feltételezhetően a zárak már szétmentek, ha erős kattogást hallunk, akkor nemsokára szét fognak nyalódni! Néhány modellben slip difi van ami igazi kincs! A dobozosokban mivel ezek haszongépjárműveknek készültek, gyárilag vonóhorgosak, van bennük slip difi, a hátsó rugójuk erősített (rettenetesen pattognak) viszont hátsó üléseket egyátalán nem lehet beléjük rakni, nincsenek a hátsó biztosági öveknek, ülések rögzítésének hely, nincsen a fűtés sem hátra vezetve az első ülések alatt. A Grand Vitarák között is van slip difis, ezekre rá van írva. A hosszú kasznisok kevésbé rohadnak, azok alaposabban vannak összerakva kevésbé zörögnek bennük a műanyagok, gondolom azokat hosszabb távra tervezték, még a rövidek, főleg a ponyvásak amolyan "eldobhatós" fun-car kategóriát képviselhetenk a Suzuki palettáján. Ha alaposan átvizsgálták a masinát és megvásárolták, biztosan szeretni fogják, mindig indulni fog, szinte teljesen halott akkuval is, nem hagyják ott sohasem a gazdájukat, de az öregebb daraboknál sok lakatolásra és pingálásra számítson mindenki.
Hibalista
- Szélvédő elrepedt szélvédőkeretet is cserélni kellett 35.000,-, féltengelyek kattognak 43.000,-, hátsó ajtóhoz átvezető kábel elöregedett 500,-, elképesztő helyeken tud rohadni!
Ide hordtam szervizbe
Saját magam simogatom, a lakatolást a karosszériás barátomra bíztam. Alkatrészeket a Halásztelki Suzuki bontóstól rendelem.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 101000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Opel Frontera | Következő autója? | Vitara, Samurai vagy Pajero <-sok pénz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
