A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (1988-2004)

Vitara 1,6 JLX VAN (dobozos tgk) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igénytelen dobozka, sok rozsdával

Szöveges ítélet

Nagy szerencsémre ez egy Németországba gyártott EU-s szabványnak megfelelő modell. Ezt azért írom le, mert akik az amerikai GEO márkájúakat vásárolják meg, a vizsgán a szimetrikus fényszórók miatt lehet problémájuk. (Azóta már én is adtam kölcsön a lámpákat a kocsiból) Negyed éve vettem a "dobozt", és amikor megjöttek az első hidegek kicsit kopogós lett a hangja, olajcserekor derült ki, hogy a 4 liter olaj helyett 8 deci sár volt a karterben. Megcsináltam rajta az összes szűrő-folyadék-szíj cserét összesen 12.000,- Ft-ból. A hátsó ajtó eletromos átvezető kábele kidörzsölődött, csak újra kellett szigetelni, mert fékezéskor bezárt a központizár :). Hátsó lámpában izzót cseréltem, mikor észrevettem egy kis rozsdás lemezt. Megnyomtam az újjammal és a hátsó kerék köszönt vissza rám! Átnéztem alaposan a kocsit, a kárpitokat kiszedtem és rájöttem, hogy Japán mivoltát képtelen meghazudtolni; elképesztő helyeken tud rohadni egy 15 éves távolkeleti kocsi. Rettenetes meglepetések vártak és elképesztő mennyiségű rozsdát pucoltam le. Mindenkinek ajánlhatom, hogy ha tud csináljon, vagy csináltasson valami megoldást a kerékívek belső szigetelésére, mert a bőven sózott magyar utak hamar felemészik a papír vékonyságú kasznit. Szerencsére ez a vas nem volt terepen használva, a felfüggesztések is ezt igazolják, de sajnos aszfalton sokat ment 4x4-be ami az első kihajtás végéhez vezetett. Nem volt drága az utángyártott alkatrész (15.600,- Ft/db). Eredetit felesleges rendelni, a kocsi nem ér annyit (114.000,- Ft / db) A motor elképesztően jó, a hideget nem szereti, 1-2 perces melegítést meghálálja azzal, hogy az automata szivatót lekapcsolja hamar. Ha egyből elstartolok akkor 10 km után kapcsol le, amit a fogyasztásban érezni. A váltót azt hiszem a Mitsubishi-től veszik (sok Mitsu alkatrész van a kocsiban) és tipikusan Pajero-s, hogy a hátramenet kapcsolásához, néha duplán kell kuplungolni. A kormányszervóból szivárog az olaj, amit nem sikerült teljesen lokalizáni, pedig többször alaposan lepucoltam, hogy kideríthessem a folyás helyét, de akkor persze nem folyt! Ha valaki ilyen kocsit vásárol, a kasznit alaposan nézze át, és az őszi alvázvédőzés javallt! A motor és a váltó miatt nem kell aggódnia, bár a karburátorosokkal (kerek légszűrő) szokott beállítási gond lenni. A 8 szelepesek nyomatékosobbak szinte dízelesen, szomjasabbak (inkább terepre) a 16 szelepesek fürgék, erősebbek, kevesebbet fogyasztanak úgyhogy városba jobbak. Az ülések biztosan kiültek lesznek, mert szerintem már gyárilag azok, és egyébként is 50 kg-os emberekre van méretezve. A ponyvásak képesen beázni, a padlólemezt fontos átnézni. Széles gumikat ha lehet cseréljük le, mert a futóművet tönkre teszi. 195-ös gumikkal és normális vezetéssel a 8 literes fogyasztás elérhető. A 4x4-et próbáljuk ki mindenkép, teljesen kifordított kormányállásban lassan finoman forduljuk körbe 4x4-ben murvás vagy füves terepen (lehetőleg nem aszfalton, mert ez eléggé feszítí a hajtást!) Ha a kocsi finoman remeg és a kormány vissza akar fordulni halt morgást ad a hajtás akkor minden oké, ha minden változatlan a 4x2-höz képest akkor feltételezhetően a zárak már szétmentek, ha erős kattogást hallunk, akkor nemsokára szét fognak nyalódni! Néhány modellben slip difi van ami igazi kincs! A dobozosokban mivel ezek haszongépjárműveknek készültek, gyárilag vonóhorgosak, van bennük slip difi, a hátsó rugójuk erősített (rettenetesen pattognak) viszont hátsó üléseket egyátalán nem lehet beléjük rakni, nincsenek a hátsó biztosági öveknek, ülések rögzítésének hely, nincsen a fűtés sem hátra vezetve az első ülések alatt. A Grand Vitarák között is van slip difis, ezekre rá van írva. A hosszú kasznisok kevésbé rohadnak, azok alaposabban vannak összerakva kevésbé zörögnek bennük a műanyagok, gondolom azokat hosszabb távra tervezték, még a rövidek, főleg a ponyvásak amolyan "eldobhatós" fun-car kategóriát képviselhetenk a Suzuki palettáján. Ha alaposan átvizsgálták a masinát és megvásárolták, biztosan szeretni fogják, mindig indulni fog, szinte teljesen halott akkuval is, nem hagyják ott sohasem a gazdájukat, de az öregebb daraboknál sok lakatolásra és pingálásra számítson mindenki.

Hibalista

- Szélvédő elrepedt szélvédőkeretet is cserélni kellett 35.000,-, féltengelyek kattognak 43.000,-, hátsó ajtóhoz átvezető kábel elöregedett 500,-, elképesztő helyeken tud rohadni!

Ide hordtam szervizbe

Saját magam simogatom, a lakatolást a karosszériás barátomra bíztam. Alkatrészeket a Halásztelki Suzuki bontóstól rendelem.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1992
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 101000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Opel Frontera Következő autója? Vitara, Samurai vagy Pajero <-sok pénz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 1988

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)