A nagy semmi fehérben...
Szöveges ítélet
Munka autó lett. A cégnél. Olcsó 4x4-est kerestek a Kia Sportage 2.0i mellé, ami hihetetlenül betegeskedett.
Ez új volt. És borzasztó. Röviden.
Sajnos hosszabb távokat is meg kellett tenni vele.
Hangos. Minden fordulaton. Magasan főleg, de oda meg alig pörgött.
Gyenge és lassú. Persze, hisz 1.6-os 105 lóerős. Gondoltam, hogy majd a 16 szelep magasabb fordulaton bejáratás után... kb. 10-12 ezerrel az órájában már nyüstölhető. De nem. Magas fordulaton is kehes és üvölt, ráz, remeg. Hosszú löketű (gondolom az alsóbb nyomatékra), így felesleges volt mindenféle pörgetés.
Olykor 4 órás vezetéseket tettem meg vele. Kínlódás volt eléggé. Tényleg munkaautó belül. Semmi ergonómia.
A belső hely is kicsi. Széltében összeér az ember válla az első ülésnél. Az ajtón az elektromos ablakemelő csak egymás mögött fér el! nem egymás mellett, mert olyan keskeny a hely.
A hátsó ablakemelő (ja, luxus ez, volt ez is benne, meg klíma) a hátsó ülések előtt - a két első ülés között helyezték el. Itt általában a hátsó utasok hamutartója van más autóban, vagy légbeömlő a lábakra... Tehát megspóroltak két ajtókapcsolót a japcsik. Elölről meg tekeredj ki ember, ha ablakozni akarsz!
Amihez hozzányúlt az ember undorító műanyag volt. 80-as évek rendesen. A váltógomb sorjás. Hosszában végig. Mintha nem ezt fogná naponta az ember. Ennél nem voltak rosszabb anyagok egy mostani műanyag belsős mezőgazdasági vontatóban! Tényleg traktrobelső jutott eszembe első pillanatban.
Terepen keveset ment. De a Kia Sportage-dzsal összehasonlítva persze nem terepjáró. A mechanikán is valahogy átjött, hogy nem egy nagy dolgot kapcsolgat az ember.
A váltó lötyögős, hosszú úton járó volt. Kormánya könnyű járású volt.
Kényelmetlen ülések, a hátsók még nyakig sem értek fel. Durva szövetválasztás.
Ajtajai lehelet vékonyak.
Nekem sosem kellene. Szerencsére csak céges kulcsos autó volt. Vasúti pályákat kellett megközelíteni. Csomagtartóban mérőberendezésekkel. Ennyit terepezett.
Poén, de mivel fehér volt és a vasúti átjárókban is parkolt út mentén (rendes dolgozókon sárga mellénnyel), rendőrnek hittek állandóan :) Szép nagy fékezéseket láthattunk röhögve.
A rádió is Sokol hangzású volt....
Inkább ennyi pénzért egy használt 4x4 kellett volna. De hát nem a dolgozó a döntéshozó.
Hibalista
- Elromlani nem romlott el rajta semmi, de valami zörej volt a váltó, vagy erőátvitel felöl 4x4-ben.
Ide hordtam szervizbe
Bp. Suzuki márkaszervíz.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | astra | Következő autója? | opel calibra |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
