Őszintén! Kell ennél jobb?
Szöveges ítélet
Egy Nissan Qashqai +2 -t untam meg és kerestem valami nagyobb vezetési élményt nyújtó autót. Kb. 1 évig néztem a Hahu-t, keresési szempont: 4-kerék meghajtású, benzines, automata autó, néhány évesen, max. 60eKm-el. Ez a halmaz sajnos az immár 100 ezresre bővült használtautó piacon is szinte üres halmazt eredményez, pár Nissan Juke, Subaru, BMW, Opel Insignia. Amire vágytam volna, az egy Skoda Octavia Scout lett volna, de ez 1 év alatt sem nagyon bukkant fel, újonnan meg 9 milliónál kezdődik.
Szóval ebbe a keresési halmazba rejtettek be Suzuki kereskedők szalonautónak hirdetett S-Cross-t, 5.7 millió körüli áron. Ez árban teljesen jó volt még az idősebb használt autók között is, így egyszer felkerekedtem és megnéztem egy kereskedést.
Az autó nagyon szimpatikus volt, a Qashqai-hoz képest az utastér nem tűnt kisebbnek, a csomagtartó természetesen kisebb a 7 üléses Nissanhoz képest, de valljuk be, 1 évben talán 1-2 alkalommal van szükség a nagy csomagtartóra, ami orvosolható egy tetőboxszal.
Az utastérben alkalmazott anyagok semmivel sem tűnnek rosszabbnak a kollégám Mazda CX5-éhez képest, semmi szégyellni való nincsen, a műanyagok kellemes tapintásúak, az ülés kényelmes, az ajtók jól burkoltak, nem zörög semmi.
Ami igazán megfogott, hogy a GL+ felszereltségben majdnem minden benne van, amit szívesen veszek egy autóban és nincs benne sok felesleges flanc.
Pl. ami nagyon jó.:
- ledes fényszóró (nagyon szép vetített képpel, messzire láthatóvá teszi az utat, nemigen kell távolságit kapcsolni)
- visszagurulás-gátló
- 'infotainment' rendszer, azaz a telefon könnyen csatlakoztatható, navigáció, zene a telefonról az Android Auto progival és a megszokott Waze-val
- Start-stop rendszer
- Kulcs nélküli ajtónyitás, indítás (nem kell a táskában kutatni a kulcsot)
- tolatókamera
- sötétedő tükör
- automata ablaktörlő
Ami nem kellene ugyan, de van:
- automatkus fényszóró magasságállítás
- ülésfűtés
Amit pluszba tetettem bele:
- radar elöl-hátul
Lehetőségem volt aztán Fehérváron ki is próbálni egy automata 4 kerekes változatot, és nagyon meggyőző volt a dinamizmusa és a vezetési élmény. Sokfelé zengedeztek ódákat az 1.4-es Boosterjet motorról és teljesen igazuk van. A 2.0-ás Qashqaihoz képest jóval dinamikusabb a gyorsulás, az útfekvése meg ég és föld! Kanyarokba nagyon lassan volt csak ingerenciám bemenni a Nissannal, ezzel az S-Cross-al meg félelemmentesen jóval nagyobb sebességgel lehet városi viszonyok között is autózni. Érdekes, a neten olvastam olyan véleményeket, hogy billeg, de ezt én nem tapasztaltam. Lehet, hogy egy nagyon lapos autóhoz képest jobban billeg, de ami egy átlag vezetőnek kell azt bőven tudja a Suzuki.
A rugózása kicsit feszes, érezni az úthibákat, de nem üt, csak jelez. Összességében a vezetési élmény nagyon ott van, sajnos még akkor is inkább az autót választom, ha valahova ésszerűbb lenne vonattal menni...
Az automata nagyon kényelmes, volt régebben robotizált automata Toyota Corolla Verso-m, de annál ez a hagyományos automata sokkal finomabban vált, nem bólogat az autó. Ugyan van egy pici késleltetés indulásnál a gázadás után, de Sport fokozatba váltva a programot ez is jóval kisebb lesz, ha ez fontos.
A tempomat természetesen nagyon jól jön az autópályán (a Qashqai-ban nem volt), a sötétedő tükör és az automata ablaktörlő nagyon jól teszi a dolgát. A Qashqaiban is volt ilyen, de ott gyakran vagy túl ritkán, vagy túl gyakran törölt.
A fogyasztás nekem 7.8 literre jött ki, viszonlag sok autópálya használattal. Ez ugyan nem kevés, de ha azt nézem, hogy a Qashqai stabilan 9 felett fogyasztott nagyon óvatos vezetés mellett, akkor nem rossz, pedig a Suzuki erősebb és automata. Több cikkben 9 liter körüli fogyasztásról írtak, el lehet érni azt is, ha valaki jobban nyomja, de ha észnél vagyunk, akkor 8 fölé nem kell feltétlenül menni.
Ami talán lehetne picit jobb:
- gördülési zaj picit nagyobb, mint ideális lenne. A motor zaja jól szigetelt, de a kerék surrogása lehetne kisebb.
- az audió rendszerben az alap beállítás mellett nagyon dübörgő a mély hangszín. Ugyan ezt le lehet venni megfelelő szintre MP3 hallgatásához, de ha rádióra kapcsolok, akkor a mély még mindig kicsit sok
- az ajtók nem csukódnak annyira flottul, kicsit nagyobb erővel kell becsapni. A hátsó ajtó zárja elég lassan áll vissza nyitás után alaphelyzetbe, így ha nem jól csukódott és kinyitom újra, akkor 1-2 másodpercet várni kell, hogy újra lecsaphassam és bezáródjon.
- a napellenző lehetne kicsit szélesebb és hosszabb
- a fedélzeti kompjúter értékeit csak a műszerfalból kiálló pöcökkel lehet lapozni, jobb lenne kormányra rakott gomb
- a keréknyomás értékeit csak álló autón lehet megnézni, ráadásul csak haladás után
Összességében, az apró hülyeségektől eltekintve, egy nagyon szerethető, jól vezethető, kényelmes családi autó ez, felesleges dolgok nem nagyon vannak benne, viszont ami jó, az mind ott van, horribilis felár nélkül, olyan újkori árral, ami a használt autók között sem tűnne túl drágának (újautó-beszámítás kedvezménnyel).
Aki nem a presztízsre hajt és szüksége van elérhető árú négykerék meghajtású, automata benzines autóra az szerintem ma nem kap jobb ajánlatot.
10000 km után:
Az ajtók még mindig nem minden esetben csukódnak flottul, egy ányalattal nagyobb lendületet kell adni, főleg a hátsó ajtónál.
Viszont a fogyasztás 7 l/100km körülire csökkent kb. 8000 km után!!!!
Pici nyiszogás jön a vezető oldali üveg környékéről, de picit még jobban feltekerve az ablakot ez szűnik. Úgy látszik ajtócsapódásnál 1 mm-t lejjebb csúszik az ablak, ami miatt kicsit mozogni tud.
Hibalista
- Eddig még semmi, illetve pár apróbb típushibája van, ami nem nagyon javítható.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Kőnig Székesfehérvár
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Qashqai +2 2.0 4WD Acenta | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
