A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » SX4 S-Cross (2016)

SX4 S-Cross 1.4 T GL+ 2016 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meglepetés, jobb mint egy Suzuki!

Szöveges ítélet

Ha valakinek volt használt kocsi vásárlással már rossz tapasztalata, akkor az például én vagyok. Korábban mindig azt próbáltam bizonygatni, hogy mekkora hülyeség új autót venni. Aztán egy Opel Insignia kijózanított. Azóta mindenkinek csak azt tudom mondani, hogy egy használt kocsi ára tükrözi az értékét. Ha egy két és fél éves autó ára az új árának a fele vagy harmada, akkor azzal a márkával/típussal nem nagyon kellene foglalkozni. Az nem véletlen!!! Itt most fel lehetne sorolni az összes német gyártót, de a franciák és az olaszok is feliratkozhatnak erre a képzeletbeli listára. Ha valaki nem csak próbálgatja a BMW, Audi, Mercedes, Ford, VW, OPEL, Peugeot, Citroen, stb. kocsijait, hanem birtokolja vagy esetleg szereli ezeket (és persze elég őszinte), akkor lehet, hogy egyet ért velem. Ha nem, akkor majd egy több százezer forintos számla után átgondolja az adott márka iránti szerelmét. Na én így tettem, amikor a híresen el nem kopó Opelben hároméves korára főtengelyt kellett cserélni a sz.r főtengelycsapágyak és kenési rendszer miatt. Gratulálok az összes gyártónak! Lehet ide mindenfélét gondolni, de a BMW vagy a VW semmivel sem különb. Amikor valaki egy használt kocsit vesz (vagy egy kategóriával nagyobbat, mint amit a pénztárcája indokol), akkor a fenntartási költségeket is számolja bele az árba. Bevallom én sajnos nem voltam ennek a tudásnak a birtokában, ezért meg is szívtam...

Tehát így jutottunk el oda, hogy az igényeket picit átértékelve új kocsik felé kezdtünk kacsingatni. Szerencsénkre (vagy nem) pont ekkor kezdték el hirdetni a tévében az új Vitarát, amiről mindenki ódákat zengett (később). Igazán az ára volt az, ami miatt elmentünk egy nyílt napra és kipróbáltunk egyet. Gyorsan kerestünk egy szimpatikus kereskedőt, és meg is rendeltük az új Vitarát 1.6 GL+ 2WD kivitelben. Az elsők között kaptuk meg a szép fehér kocsinkat. Nekem az egyszerűsége volt a legszembetűnőbb (főleg az Insignia után), de ez azt is jelentette, hogy nagyon egyszerű vele együtt élni. Használtuk picit több, mint egy évig, beletéve 21000 km-t. Addigra volt pár dolog ami idegesített rajta, de összességében egy vagány kis kocsi volt. Kívülről többet mutat, mint amikor beül az ember. A motor tényleg nagyon jó benne, de dinamizmust ne várjon senki. Autópályára viszont szerintem nem való, nagyobb sebességnél nem igazán stabil, ráadásul akkor hangos is, és sokat pörög a motorja. Az ajtókat még egy év után is csapkodni kellett, hogy rendesen becsukódjanak. Ez tudott zavaró is lenni.

Ekkor jutottunk el újra a kereskedésbe, ahol korábban a Vitarát vettük. Pont azon a hétvégén kapták meg a legújabb SX4 S-Cross bemutatóautót. A korábbi változatnál már láttuk, hogy a Vitarához képest mennyivel "személyautósabb", vagy ha lehet mondani, akkor komfortosabb autó. Erre mindig irigy és kíváncsi voltam, de a korábbi változat nem tetszett. Az újabb "ráncfelvarrott", "vicsorgós" verzót meglátva rögtön mondtuk, hogy nekünk kell egy ilyen. A kereskedésben egy 1.0 Turbo volt, aminek kipróbálása után rögtön mondtam, hogy ez sokkal jobban megy, mint a Vitara! Ezres motorral! (Aki nem hiszi, az járjon utána...) A GL+ felszereltséget megismerve elcsodálkoztunk, hogy a Vitarához képest mennyivel többet adnak a pénzünkért. Nem értettem, mert a GL+ Vitara egy "fapados" autó a GL+ S-Crosszal szemben. Ebben már van gyárilag könyöklő elöl és hátul, van tükörbehajtás, gombra nyílik az ajtózár, gombra kulcs nélkül indul a motor, automata led lámpa van elöl-hátul, automata ablaktörlője van, 6 sebességes a váltója, hosszabb és nagyobb a beltér, nagyobb a csomagtartó. Ez mind a vásárlás felé terelt bennünket. A Vitara felkerült az internetre, és egy nap alatt (!!!) el is adtuk. A kereslet 2016. ősszel is elég nagy volt az új Vitarára, szinte az új árán tudtunk rajta továbbadni. Rögtön meg is rendeltük az új kocsit (ásványszürke 1.4 T GL+ 2WD), amire körülbelül egy hónap volt akkor a várakozási idő. A legnagyobb dilemma csak a színválasztás volt. Mivel kisebb motorral tudtuk csak kipróbálni ezért találgatni tudtuk a menetteljesítményét.

Nagyon vártuk és végre megérkezett! Meglepetés volt a színe (mert élőben addig ilyet nem láttunk) és meglepetés volt a motorja is, de nem csalódtunk. Az első pár száz km-t óvatosan tettük bele, nehogy később gond legyen, de még így is rögtön lehetett érezni a 140 lóerős motor dinamikáját. Turbólyuk gyakorlatilag nincs, szinte alapjáratról rendesen megindul minden fokozatban. Elsőre, másodikra, harmadikra sem bántuk meg a kocsicserét. Sőt azóta sem. Nekünk nem ronda, hanem szép az eleje, kényelmesen elférünk benne. Ha valaki nem tudja, hogy milyen motor van benne, az sokkal nagyobbra gondol. Nagyon meg tud indulni ha kell. Párszor már okozott meglepetést a gyorsulásával. 9 másodperc a 0-100! A fogyasztása eléggé érzékeny a gázpedálra, nagyon függ a tempótól. Ha nagyon óvatosan 80-85 km/h körüli sebességgel haladtunk vele, akkor 4,4-4,6 l/100km az átlagfogyasztás, de autópályán 7,2 l/100km jött ki. Picit dinamikusabb országúti fogyasztás nekem 6 liter alatt van, kisvárosban (itt lakunk) 7 liter. Szerintem ezek jó értékek. Ezzel már lehet autópályán is közlekedni, de a szélérzékenysége ennek is elég nagy. Oldalszélben óvatosan a nagy sebességű haladással! A motor rugalmassága nagyon jó, szinte váltogatás nélkül is lehet vele előzni.

Ami nem tetszik, az a 6 sebességes akadozó váltó. Ahogy melegszik benne az olaj, úgy egyre jobb lesz, de visszakapcsolásnál a 2. fokozatot nehezen veszi mindenhogyan. Egyenlőre csendes az utastér, nem zörög benne csak a kalaptartó, de ez is függ a hőmérséklettől. A Vitara navi kártyája ebben is tökéletesen működik, így elmondhatom, hogy netről beszerzett 25000 forintos gyári navigációnk van a kocsiban...

Rengeteg véleményt, tesztet, hozzászólást olvastam az új S-Crossal kapcsolatban. Sokan nem értik, hogy miért vesz valaki egy ilyen "undorítóan ronda" autót, amikor a Vitara sokkal szebb, amúgy meg ugyanolyan? Nos, szerintem nekem van erre némi rálátásom, ezért ki merem jelenteni, hogy ez két különböző kocsi, két különböző karakterrel. Az S-Crossnak még az ajtajai is másképp csukódnak, ezt már nem kell annyira csapkodni. A Vitara fiatalosabb, az S-Cross konzervatívabb. Erős túlzással nem is hasonlítanak egymásra. Akinek nem tetszik, az meg ne nézzen rá! Én nézegetem...

20000 km, bő egy év használat után:
Valami nagyon zörög a műszerfalban jobboldalt elöl a szélvédő alatt. Azt gondoltam, hogy a hangszóró fedele, de nem. Idegesítő nagyon. Most télen a kalaptartó is nagyon hangos. A motor mintha picit gyengébb lenne, de ez a benzin minőségétől is függhet. Nagyon nem mindegy hol tankolok, az osztrák kút a legjobb szerintem. A váltó továbbra is nagyon akadozik, főleg visszaváltáskor első és második fokozatba. A kereskedésben, ahol vettük felfrissítették a navigációt, így már magyarul "beszél", nem csak csipog. A fogyasztás elég változatos, városban 7-8 liter, országúton 5-5,5 liter óvatos vezetéssel, ha sietek akkor 6,5 liter. Még mindig jó választásnak tűnik ez a kocsi, de majd később kiderül így van-e...

35000 km, két év után:
Nem zörög jobban semmi, mint korábban, főleg amikor melegebb az idő. Amikor hideg van, akkor persze jönnek a zörejek mindenhonnan. A fogyasztás emelkedik, de ez annak is köszönhető, hogy nagyon akar menni a kocsi, én meg hagyom neki. Tényleg nagyon megy. Horvátországi út átlaga 6,8 liter/100km. Autópályán három személlyel és tele csomagtartóval 140-150km/h sebességnél kb 6,5-7 liter/100km. Nagyon nem mindegy, hogy hol tankolunk, mert Csehországba jövet-menet 6,2 liter lett autópályán 1500 km átlagfogyasztása. mondjuk nem is ment a klíma. Nem tudom, hogy miért, de a motorolaj kicsit "sötétebbnek, használtabbnak" tűnik benne, mint amit 7000km (olajcsere után) indokolna. 12000 kilométerenként eddig mindig cseréltettem olajat (2x)szakszervizben, de harmadszor elvittem egy "haverhoz" és az orrom előtt folyt le a sűrű, sötét, elhasználódott motorolaj 7000km-rel a csere után. Ennyire elhasználódik a kocsiban az olaj? Az első komplett szerviz 38000 Ft volt, a második 46000 Ft.
Eddig még nem bántam meg a vételt, szerintem ez egy nagyon jó kocsi!

Hibalista

- Jobboldali napellenzőben a lámpa.

Ide hordtam szervizbe

Szakszervíz...

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Vitara 1.6 GL+ 2015 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki SX4 S-Cross 2016 (2016)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)