Sokkal jobb mint amit várnál ennyiért
Szöveges ítélet
Mindennapi használatra kerestem új autó esetleg pár éves használtat így került a látókörömbe a Suzuki SX4 S-Cross. Tesztek olvasgatása után eldöntöttem, hogy élőben is megnézem. A tesztekben szinte mindenki rondának tarja az elejét nekem viszont pont ez tetszett benne. Mivel magas vagyok (192 cm) fontos volt, hogy legyen elég hely benne. Elöl kényelmesen elférek és még hátra is betudok ülni magam mögé ami sok autónál nem mondható el.
Kényelmes utazni vele, a futómű nem rossz van persze jobb is de ebben az ár kategóriában jónak mondható. A nyári gumi 17-es hozzá amit gyárilag adtak télit viszont 16-ost vettem rá így össze tudtam hasonlítani a kettőt és a 16-os kerékkel számomra komfortosabb az utazás valószínűleg ha majd cserélni kell a nyárit eladom felnikkel együtt és veszek hozzá egy 16-os szettet.
A LED-es világítás nagyon jó, éjszaka is szinte nappali világosság van mellette. Az automata ablaktörlő kiválóan működik.
Szinte kivétel nélkül CarPlay-el használom az autót ami tökéletesen működik, erről szól a zene ezen használom a navigációt ezen keresztül használom a kihangosítót. A hangszórók lehetnének kicsit jobbak de a mindennapi használatra megfelelő.
Az 1,4-es turbós motor nagyon jól mozgatja az autót az esetek 99%-ban bőven elég a normális közlekedésre gyakran még sok is, egyszer hiányzott kicsit több erő amikor négyen az Alpokba kirándultunk akkor egy-két emelkedőn jól jött volna egy kis plusz erő.
Az automata váltó jól gyorsan kapcsol nem rángat nagyon kényelmes a használata, mivel ez nem összkerekes verzió nincs benne az üzemmód választó kapcsoló, itt nincs se sport se semmilyen mód, de nem is hiányzik ha finoman bánok a gázzal hamar elvált és szépen nyugodtan lehet békésen autózni, viszont lepadlózom akkor elforgatja akár 6000 fölé is így sportosabban is lehet közlekedni vele.
Sok tesztben és véleményben olvastam, hogy nem teszik az embereknek az, hogy az automata váltó kiosztása, hogy egy síkban van mert így gyakran M be rakják D helyett. Nekik ajánlom, hogy ha vesznek vagy tesztelnek egy új autót vegyék elő a kezelési kézikönyvet ugyanis sok hasznos információ van benne. Az említett problémára konkrétan, az hogy a váltón lévő gombot nem kell minden esetben nyomni. P-ből R-be kell a féket és a gombot is nyomni a váltón R-ből P-be szintén viszont R-ből N-be, N-ből D-be, D-ből N-be, és M-ből D-be nem kell semmit nyomni csak simán áthúzni az előválasztó kart, tehát ha indulósnál P-be van a váltó lenyomjuk a féket és a váltón a gombot és amint R-ben van a váltó elengedhetjük a gombot és így húzzuk tovább egészen D-ig ahol meg fog akadni mert D-ből M-be mát csak úgy lehet váltani ha lenyomjuk a gombot a váltón.
A végére még egy trükk a start-stop rendszerhez amit szintén sokan nem szeretnek. Ha tudjuk, hogy hamar tovább tudunk haladni csak pár másodpercre állunk akkor ha a féket nem nyomjuk le teljesen csak annyira, hogy pont megálljon az autó akkor nem fogja leállítani a motort, viszont miközben állunk és úgy látjuk mégis tovább kell várnunk rálepünk erősebben a fékre az autó leáll. Ezzel a módszerrel tudjuk a fékpedállal szabályozni a start-stop rendszert.
Nagyjából 2/3 részt országúton 1/3 részt városba használom pár havonta egy kis autópálya, a fogyasztás 6,5 liter körül alakul a szabályokat betartva. Ha nyomjuk neki többet is meg lehet etetni vele, hosszú autópályázásoknál kicsit 7 liter felett van a fogyasztás 130-140 között haladva óra szerint.
Összességében nagyon meg vagyok elégedve vele nem bántam meg, hogy ezt választottam újra megvenném ha megint új autó kellene.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Fehérvár - Autócentrum Szabó
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Elantra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
