Kitűnő használati tárgy
Szöveges ítélet
Ingatlanprojekt miatt a szeretett de drágán fenntartható Mercimet el kellett adni (lásd: A majom és a banán közmondásos esete). Új autót akartunk venni, hogy néhány évig előre tervezhető költségekkel tudjuk megoldani az autózást. Sok gyártó sok típusát kipróbáltunk a feleségemmel, végül a legjobb ár/érték arányúnak az S-cross tűnt.
POZITÍVUMOK:
-A vételárért cserébe egy értelmezhető teljesítményű (140LE) 4 hengeres motort kapunk egy hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltóval. Ez a mai kis turbómotorok rémálomvilágában üdítő. Szomorú, hogy már 1400 köbcentinek is örülni kell...
-Semmi probléma nincs a teljesítményével, autópályán is vígan tartja tempomattal a 140-et és még gyorsítani is lehet vele.
-Mechanikailag igényes, jól összerakott autó. A váltó nagyon finoman vált, jól használhatók a váltófülek is. A motor alapjáraton olyan finoman jár, hogy párszor rá kellett pillantanom a fordulatszám mérőre, hogy nem állt-e le.
-A felszereltség ezen az áron világverő: automata váltó, ülésfűtés elöl, tolató kamera, két zónás klíma, 4 hengeres 140LE-s motor. Igazából nem is kell több a mindennapi közlekedéshez.
-Alapvetően hanyatt fekve vezetek és szeretek minél lentebb ülni, na ebben ezt el lehet felejteni. Az első próbakör első méterénél azonban kényelmes volt a SUV-os üléspozíció. Lehet megtörnek...? :)
NEGATÍVUMOK: itt fontos megjegyezni, hogy ezek csak egy olyan ember számára hiányosságok, akinek nem mindegy, milyen autója van. Nekem nem csak egy használati tárgy az autóm. Én szeretem, ha V8 hangja van, ha kényelmesen hullámzik az országúton, ha csendesen lehet vele gyorsan haladni stb... Szóval íme:
-Az előző 15 éves Mercimhez képest egy lovaskocsi "kényelme", amit a felfüggesztés produkál. Bár Pestre meg pont jó.
-A 4 hengeres közvetlen befecskendezésű turbómotor hangosan kerreg, engem zavar. Fene a jó dolgom, hogy eddig csak 6 és 8 hengeres autóim voltak...
-A szélzaj lakott területen kívül nekem sok.
-A könyöklő (ami jó helyen van amúgy) keményebb, mint a Mercim műszerfalának teteje, 100km alatt megfájdul rajta a könyököm.
-Az ajtópanel igénytelen, szerintem simán le tudnám tépni a könyöklőt meg a betétet az ajtóról. Lehet, hogy ezzel függ össze, hogy 90km/h fölött az oldalablakok 1-2mm-t beesnek a keretbe s zörögnek, mintha nem tudnák megtartani magukat a légnyomás ellenében. Fun fact: erre azt mondták a márkaszervizben, hogy ez ilyen, ha rosszabb lesz, vigyem vissza.
-A felhasznált anyagokon érződik, hogy olcsó autó. Bár az őszinteség meg ugye előny.
-190cm felett a középső tükör belóg, ki kell mögüle kandikálni, ha jobbra fölfelé akarsz látni valamit (táblát, lámpát).
-A kormány kifelé nem állítható, csak föl-le, ez ismét csak a magas embereknek jelenthet gondot.
-Amikor csak egy ajtót nyitunk ki, majd csuknánk be, jobban be kell csapni, mert a légnyomás visszatartja. Utoljára Wartburggal tapasztaltam ilyet...
Összességében tehát egy kiváló használati tárgy, ami tökéletes a mindennapi közlekedésre. Bárcsak minden használati tárgy ilyen volna: arra jó, amire kitalálták. Aki azonban ennél többet szeretne: minőségi anyagokat, autópályán is csendes utazást, az vegyen valami mást és fizesse is meg a felárat. A világ már csak így működik. Én személy szerint alig várom, hogy véget érjen az ingatlan projektünk és újra egy normális, minőségi autóm legyen.
Hibalista
- Eddig semmi, az említett ablak zörgésen kívül. Új autónál még ez is sok szerintem.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ház az Egressy úton
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | w220 | Következő autója? | Jaguar XJ vagy ismét S-klasse, a lényeg, hogy valami minőségi kocsi |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
