Kényelmetlenül tökéletes
Szöveges ítélet
Új autó, lehetőségautó, így a listaárból még 1 millió forint kedvezményt kaptam. A vételár így 3.5 milló forint volt 2018 novemberében. 4 év és több mint 150000km után semmilyen hibája nem volt, csak a kötelező szervizek. Az ajtókárpitot cserélték, de szerintem mikor elhoztam már rosszul volt felszerelve.
Az autó érdekes kettőssége, hogy amilyen tökéletes és hibamentes a hajtáslánc, annyira kényelmetlen.
Ami a teljesítményt illeti féltem tőle, és a szalonból kigurulva kicsit el is keseredtem, az udvaron gurulva illetve kihajtva a telepről nem tűnt fürgének. Amikor viszont kicsit bemelegedet pár kilométer után lepadlóztam...minden kétségem és félelmem elszált, csak mosolyogtam. Az autó 1040kg(1090kg folyadékokkal feltöltve). Mindehez kb. egy 1.6-os szívómotor teljesítménye 110+ lóerő és egy 1.8-as szívómotor nyomatéka 175Nm társul. 180km/h-ig 4. fokozatban lehet gyorsítani, képes ennél valamivel többre 5.-ben, szigorúan csak a német autópályán. Sok videót megnéztem, és volt aki szerint gyenge, nekem a teljesítményével semmi bajom nincs.
Kényelemről sajnos nem írhatok, ez sajnos ismeretlen fogalom a Suzukinál. Kicsi, kemény ülések és pattogó, kemény futómű.
Fogyasztás érdekes mert hozható vele a gyári adat 5l, egyenes úton, keményre fújt nyárigumikkal. A valóság, normál használat mellett 6.5l inkább.
Elég drága a szervíz, főleg ha évente ~3x kell vinni, mivel évi majdnem 45000km-t megyek/mentem vele.
Alapvetően egy szerethető autó, jól áll neki ha koszos...szeretem benne az autómata fényszórót (a köd ismeretlen számára, ennél drágább autók sem ismerik fel), az esőérzékelős ablaktörlőt, az elektromosan behajtható tükröket, az alapvetően jó teljesítményét. Jól szól a zene, Android Auto és CarPlay is jól működik. A casco viszonylag olcsó.
Bosszantó, hogy a biztonsági öv nem hajlandó gyorsan visszamenni a helyére, így könnyen rázárható az ajtó a csattra. Az 5 sebességes váltót sem mondanám igazán kiválónak, de nem szörnyű...a hajtáslánc többi része ellensúlyozza azt, hogy néha nem azt akarja amit a vezető. A start-stop elindulás helyett, gyakran sípolással jutalmazza a gyors 1.-be rakást, ezt nyilván lehet orvosolni kuplung-újra 1. fokozat kombinációval. Illetve, ha lassabban kapcsolunk, akkor ilyen nem fordul elő. Amit nem szeretek még az a túl biztonságosra programozott zár, ez már a használhatóság rovására megy...e-miatt néha szoktam átkozódni. A vezetési élményt rontja, hogy rövidek a fokozatok gyorsan leforognak és általában rengeteget kell használni a váltót.
A legbosszantóbb tulajdonsága, hogy a rádió az alapértelmezés, azt kell hallgatni ha beindítom. Nem lehet ezen változtatni, a szervízben azt javasolták kapcsoljam ki a médiakijelzőt ha zavar. Ja persze, akkor a bluetooth, vagy az Android Auto sem megy.
Az autómata váltó hiányzik az 1.4-es motor érdekes, de nem. A részecskeszűrő (van benne) ennyi kilométer után még egyszer sem kérte, hogy égessem ki, ez nem csoda jellemzően 2000-es fordulat felett, hosszú távokon használom.
Ennyi jut eszembe.
Hibalista
- Ajtókárpit. - Zörgő műszerfal-szélvédő találkozás. (gyakorlatilag a második tél óta, képtelenk javítani) - Nem valódi hiba, inkább balszerencse, hogy a szélvédőt 2x-is cserélték kőfelverődés miatt (casco) fontos, hogy a gyári keretet építsék be a pilkington kerettel sípol 120km/h felett. :)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Szabó Szirmabesenyő
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Jászautó
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 167000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
