A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » SX4 S-Cross (2016)

SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó ár/érték arány, némi kompromisszum árán

Szöveges ítélet

Alapjában véve egy jó ár-érték arányú autóról van szó, főleg ezzel a motorral, hatsebességes kézi váltóval. Ha valaki csak a funkcionalitásra fókuszál, és a divat vagy külsőségek nem érdeklik, még a sokat szidott orrésszel sem fog foglalkozni. Átlagosnál dinamikusabb vezetési stílus mellett 7 liter az átlagfogyasztás havi 800 km autópálya, 800 km M0/M2, és 600 km Budapesti városi közlekedés mellett. A középső, GL+ felszereltség S-Cross esetében nagyon korrekt, jobb mint a Vitaráé. Mindkettő kipróbálása után nem értem, miért a Vitarát veszik az emberek. Azt értem, hogy pofásabb, de hogy ez miért fontosabb, mint a tágasabb hátsó lábtér, az 50-60 literrel nagyobb csomagtér, és pl. már közepes felszereltségnél elérhető LED-es fényszóró, vagy akár könyöktámasz, azt nem. Illetve a Vitara ajtaját becsapva olyan enyhén Wartburgos kongás volt, az S-Cross-nál ilyet nem tapasztaltam, pedig ez is elég könnyű, mondhatni nincs benne anyag. A kis súly és a relatíve erős motor miatt nagyon jól megy, de vezetési élményről nincs szó, arra alkalmatlan a futómű és kifejezetten az olcsó elektronmechanikus szervokormány. Nem rossz a futómű, de hátul egyszerű felépítésű, így hajlamos elmászkálni tempós kanyarokban, illetve ha nagyon haladósan autópályázunk még egyenesben is érződik egy kis mocorgás úthibákon. Ezen nem segít a gyárilag 2.8 barra fújt gumi sem, azt érdemes azonnal leengedni, és eltűrni az 1-2 decivel magasabb fogyasztást. Ami a kormányzást illeti, nincs holtjátéka a kormánynak, cserébe enyhén megszorul a középső állás közelében (értsd: nem tér vissza középhelyzetbe magától). Már alacsonyabb sebességű, városi közlekedésnél is rendszeresen korrigálni kell az egyenesfutást, mintha nem lenne beállítva a futómű rendesen. Ez haladósabb autópálya tempónál kifejezetten éberségre készteti az embert (nem lehet pl. ásványvíz kupak lecsavarással sokat időzni, vagy nagyon résen kell lenni, mert minden apró, értsd 1-2 mm-es kormány mozdulásra érezhetően reagál az autó). Ez szerintem nagyon zavaró, és nem telik el nap, hogy ne jutna eszembe, pedig amúgy együtt lehet vele élni. Kíváncsi vagyok, mennyivel lett volna drágább egy Volkswagen megoldás, ott állítólag nincs ilyen.

A beltér rendben van, bár valami zörög rossz úton a műszerfalban, állítólag a szélvédőre fújó levegőjárat a ludas, ez tényleg elég bosszantó. A kalaptartó új kora óta zörög rossz úton, ezt tudtam, nincs eléggé kisúlyozva talán. Az rögtön érezhető, hogy nem Volkswagen konszernről vagy Fordról van szó, mikor beszállunk, de épelméjű igények esetén nem mondanám rossznak a belteret, bár nem tudom hogyan fog öregedni. Jópofa az érintőkijelzős rendszer, szoftverfrissítés után Android Autoval is használható. Az audiorendszer hangzása elfogadható, a Blutetooth-os kihangosítás teljesen jól működik. Az ülésfűtés így november vége felé nagyon nagy barát, térdlégzsák pedig kevés autóban van ennyiért (ha van egyáltalán).

Összességében pont a magas felszereltség és a helykínálat miatt esett rá a választásom pl a Ford Focus helyett (nem értem miért, de egyre kisebb belül a Focus, a kettes Focus tágassága már a múlté, a csomagtartó meg valami 300 liter eleje), illetve a verhetetlen ár/érték arány miatt. Metál fény nélkül 4.670.000 Ft-ért megvehető a 140 lóerős/220 Nm-es motorral, hatsebességes váltóval (130-nál 2850, 150-nél 3500, 160-nál 3600-as fordulatszám autópályán, hét légzsák, korrekt infotainment rendszer, ülésfűtés, korrekt fogyasztás, automata világítás és ablaktörlő, stb. Ja és a LED-es fényszóró! Szerintem kötelező kéne hogy legyen minden autón. Nagyon fájdalmas lenne hagyományos halogénesbe visszaülni, egyszerűen ég és föld, csak ne törjön, mert cserélni nagyon költséges (bár lízingelt autóra kötelező a CASCO.

Igyekszem majd visszatérni ehhez az íráshoz, ahogy gyűlnek a kilométerek.

Szerk.: 23.000 km felett jár a számláló, minden rendben az autóval.
Szerk. 2: Megvolt a 30.000 km-es szerviz, semmilyen hiba nem jött elő. Meg fogom hirdetni eladásra, mivel kaptam cégautót. Remélem a használtautó piac is hasonló véleményen van mint én, és nem kell nagyon-nagy veszteséget elkönyvelnem. Továbbra sem bántam meg, nagyon kellemes ár-érték arányú autó, sok extrával.

Hibalista

- Egyelőre még semmi

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Ház, Budapest, Egressy út.Az első átvizsgáláskor kértem egy biztonsági olajcserét, nem kellett volna. Az 1.6-os szívómotorhoz való 0W20-as olajat töltöttek bele a turbóshoz való 5W30-as helyett, és jelentősen túltöltötték (a felső nívó felett 2-3 centivel volt az olajszint). A számlán és munkalapon 4.2 liter szerepelt, a gyári cseremennyiség 3.3 liter, mivel állítólag jó fél liter olaj nem folyik le. Beszéltem a szervizvezetővel, de szerinte nincs ok az aggodalomra, meg hát már van 0W16-os olaj is, szóval minél vékonyabb annál jobb. Inkább hiszek a japán mérnöknek és egy sokkal magasabb hőmérsékleten és nyomással dolgozó turbómotorba nem öntenék vékony olajat, minden esetre hozzájuk nem megyek többet. Persze a Suzuki Vác (ott vettem az autót) rendszámkeretét lecserélték a sajátjukra, bár senki sem kérte...

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Suzuki Gusztáv, Budapest. Nekem első blikkre korrektnek tűntek, bár ők sem értik miért akar az ember 10.000 km-enként olajat cserélni a turbós motorban a gyárilag előírt 15.000 km helyett. Azaz értik, és meg is csinálják, de dilemma az, hogy hogyan fogják ezt a szervizkönyben vezetni. Minden esetre nem vagyok hajlandó 10.000-nél többet menni, az általuk javasolt 7500 km-es olajcsere periódus meg túl sok/korai. Főleg csak azért hogy ne legyen galiba az adminisztrációval.Szerk.: második blikkre is korrektek, a 10.000 km-es olajcsere adminisztrációval sem volt gond. Szerk. 2.: most esett át a 30.000 km-es szervizen. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, klímaszűrő, és fékfolyadék csere, 40.000 Ft-ba került. Végig bent lehettem, változatlanul minden rendben a Suzuki Gusztávval.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Grande Punto 1.2 8V Következő autója? Octavia 1.4 TSI
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki SX4 S-Cross 2016 (2016)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)