Ilyet mindenkinek!
Szöveges ítélet
Napra pontosan ma 1 éve vettük át (2019.04.12-én) az autót, azóta belekerült 23.000 Km. Olyat kerestünk, ami:
- kényelmes ÉS
- a fenntartása (és a megvétele) nem dönti romba a családi költségvetést ÉS
- autópályás körülmények között is jól használható.
A felhasználási paraméterek alapján pedig a kis- és nagy autók közötti méretben keresgéltünk (évi 20-22.000 Km autópálya, a többi városi, elővárosi használat, jellemzően 1-2 személlyel, néha alaposan megpakolva).
Nem 2-3 évre terveztünk vásárolni (egy 2008-as 1.4 benzines Toyota Corollát cseréltünk le), így csak új autókat nézegettünk, lehetőleg úgy, hogy ne csábuljunk el a "jobbnál-jobb" hitelek hallatán (egész pontosan nem akartunk hitelt felvenni az autóra), és mivel több Suzuki is van a családban egész jó tapasztalatokkal (nekünk is volt pár db az elmúlt 19 évben), így némi net-es keresgélés után egyértelmű volt, hogy fenti célokra is a Suzuki lesz a megoldás. Ezek után már csak a "melyik legyen?" (Vitara vagy S-Cross) kérdést kellett eldönteni, és itt eltekintek a szubjektív ízlések tárgyalásától ("melyik a szebb?", "melyik a jobban felszerelt?"), ezt döntse el mindenki magának, mi az S-Cross mellett döntöttünk. (Segítette a döntést, hogy volt a családban egy előd S-Cross az 1.6-os szívó motorral, amit volt szerencsém többször vezetni, így némi benyomást szereztünk erről a típusról).
A magas építés miatt könnyű a ki-beszállás, az ülések megfelelő keménységűek és az oldaltartásuk is jó, 600 km autópályázás után sem úgy szállunk ki, mint akiket összevertek. 165 és 190 cm magas felnőttek is megtalálják a kényelmes "ülés-kormány" beállításokat, a kezelőszervek kézre esnek, használatuk egyszerű és jól áttekinthető - mondjuk a Bosch fejegység kicsit bonyolultra sikerült (szerintem), néha még mindig rá kell néznem vezetés közben, de a fiaimnak már nem okoz gondot :-) Négy felnőtt egy 6 napos nyaraláshoz szükséges csomagokkal pont elfér, az 5 ajtós építési forma miatt (is) jól pakolható a csomagtér.
Az autó külső méretei még pont a városi parkolási lehetőségek határán vannak, nem kell órákat parkolókereséssel tölteni. A tolatókamera azoknak segíthet, akik nehezebben tudnak tolatni (nyilván ez a célja is), de akinek van némi rutinja, annak inkább hátrány, sokszor elég lenne egy tolatóradar, hogy az autó hosszát lehessen érzékelni (bár erre ott a kameraképen a "piros jelzőcsík", viszont magát a kameraképet meg kell szokni az autó valóságos helyzetéhez képest).
Szabályos autópálya tempónál (130 Km/h) az autó csendes, motor erőtartalék van bőven, hatodik fokozatban 2.900-at forog a főtengely, viszont a tükrök körül hallható némi szélzaj. A fogyasztás ekkor 7,4 l/100 Km, szabályos főútvonalas (90 Km/h) tempónál pedig 6,2 l/100 Km, így az átlag fogyasztás nálunk 6,7 l/100 Km. Tapasztalataink szerint a súlyterhelés nem befolyásolja jelentősen a fogyasztást, a téli-nyári körülmények (hideg-meleg, nyári gumi-téli gumi) viszont érezhetőek.
Ennek a 2016-os modellnek a futóműve sokkal komfortosabb, mint az elődé: nem pattog el rosszabb utakon, a nagyobb gumiméret miatt pedig "puhább" a futása. Az elmúlt tél nemigazán bővelkedett téli útviszonyokban (legalábbis a mi vidékünkön), de a megtapasztalt fagyos, csúszós körülmények között is (szerintem átlagon felül) jól vezethető maradt az autó.
A GL+ felszereltség bőven elég a mindennapokhoz (részleteket lásd a Suzuki weboldalán), a Start-Stop rendszer lehetne "okosabb" (újraindítás után pl. elfelejti, ha ki volt kapcsolva), a motorikusan behajtható külső visszapillantó-tükrök esetén pedig "furcsa", hogy autópálya tempónál is engedi behajtani (ez azért már lehet balesetveszélyes is). A többi "auto-" dolog (belső tükör sötétedése, esőérzékelős ablaktörlő, klíma, stb.) rendben van, a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás "megfizethetetlen", ha az ember mindkét keze tele van :-)
A 15.000 km-es szervízköltség pontosan 46.449 Ft volt (a szokásos és szükséges műveletekkel), a 3+7 év garancia pedig - tudtommal még mindig - egyedülálló ebben a kategóriában.
Az eddigi tapasztalataink alapján csak ajánlani tudom mindenkinek, aki nagyjából azonos célokra keresi a "svájci bicskát", nem fognak csalódni! :-)
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Limuzin Autóház
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
