A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » SX4 S-Cross (2016)

SX4 S-Cross 1.4 Turbó 6 MT GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ilyet mindenkinek!

Szöveges ítélet

Napra pontosan ma 1 éve vettük át (2019.04.12-én) az autót, azóta belekerült 23.000 Km. Olyat kerestünk, ami:
- kényelmes ÉS
- a fenntartása (és a megvétele) nem dönti romba a családi költségvetést ÉS
- autópályás körülmények között is jól használható.

A felhasználási paraméterek alapján pedig a kis- és nagy autók közötti méretben keresgéltünk (évi 20-22.000 Km autópálya, a többi városi, elővárosi használat, jellemzően 1-2 személlyel, néha alaposan megpakolva).

Nem 2-3 évre terveztünk vásárolni (egy 2008-as 1.4 benzines Toyota Corollát cseréltünk le), így csak új autókat nézegettünk, lehetőleg úgy, hogy ne csábuljunk el a "jobbnál-jobb" hitelek hallatán (egész pontosan nem akartunk hitelt felvenni az autóra), és mivel több Suzuki is van a családban egész jó tapasztalatokkal (nekünk is volt pár db az elmúlt 19 évben), így némi net-es keresgélés után egyértelmű volt, hogy fenti célokra is a Suzuki lesz a megoldás. Ezek után már csak a "melyik legyen?" (Vitara vagy S-Cross) kérdést kellett eldönteni, és itt eltekintek a szubjektív ízlések tárgyalásától ("melyik a szebb?", "melyik a jobban felszerelt?"), ezt döntse el mindenki magának, mi az S-Cross mellett döntöttünk. (Segítette a döntést, hogy volt a családban egy előd S-Cross az 1.6-os szívó motorral, amit volt szerencsém többször vezetni, így némi benyomást szereztünk erről a típusról).

A magas építés miatt könnyű a ki-beszállás, az ülések megfelelő keménységűek és az oldaltartásuk is jó, 600 km autópályázás után sem úgy szállunk ki, mint akiket összevertek. 165 és 190 cm magas felnőttek is megtalálják a kényelmes "ülés-kormány" beállításokat, a kezelőszervek kézre esnek, használatuk egyszerű és jól áttekinthető - mondjuk a Bosch fejegység kicsit bonyolultra sikerült (szerintem), néha még mindig rá kell néznem vezetés közben, de a fiaimnak már nem okoz gondot :-) Négy felnőtt egy 6 napos nyaraláshoz szükséges csomagokkal pont elfér, az 5 ajtós építési forma miatt (is) jól pakolható a csomagtér.

Az autó külső méretei még pont a városi parkolási lehetőségek határán vannak, nem kell órákat parkolókereséssel tölteni. A tolatókamera azoknak segíthet, akik nehezebben tudnak tolatni (nyilván ez a célja is), de akinek van némi rutinja, annak inkább hátrány, sokszor elég lenne egy tolatóradar, hogy az autó hosszát lehessen érzékelni (bár erre ott a kameraképen a "piros jelzőcsík", viszont magát a kameraképet meg kell szokni az autó valóságos helyzetéhez képest).

Szabályos autópálya tempónál (130 Km/h) az autó csendes, motor erőtartalék van bőven, hatodik fokozatban 2.900-at forog a főtengely, viszont a tükrök körül hallható némi szélzaj. A fogyasztás ekkor 7,4 l/100 Km, szabályos főútvonalas (90 Km/h) tempónál pedig 6,2 l/100 Km, így az átlag fogyasztás nálunk 6,7 l/100 Km. Tapasztalataink szerint a súlyterhelés nem befolyásolja jelentősen a fogyasztást, a téli-nyári körülmények (hideg-meleg, nyári gumi-téli gumi) viszont érezhetőek.

Ennek a 2016-os modellnek a futóműve sokkal komfortosabb, mint az elődé: nem pattog el rosszabb utakon, a nagyobb gumiméret miatt pedig "puhább" a futása. Az elmúlt tél nemigazán bővelkedett téli útviszonyokban (legalábbis a mi vidékünkön), de a megtapasztalt fagyos, csúszós körülmények között is (szerintem átlagon felül) jól vezethető maradt az autó.

A GL+ felszereltség bőven elég a mindennapokhoz (részleteket lásd a Suzuki weboldalán), a Start-Stop rendszer lehetne "okosabb" (újraindítás után pl. elfelejti, ha ki volt kapcsolva), a motorikusan behajtható külső visszapillantó-tükrök esetén pedig "furcsa", hogy autópálya tempónál is engedi behajtani (ez azért már lehet balesetveszélyes is). A többi "auto-" dolog (belső tükör sötétedése, esőérzékelős ablaktörlő, klíma, stb.) rendben van, a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás "megfizethetetlen", ha az ember mindkét keze tele van :-)

A 15.000 km-es szervízköltség pontosan 46.449 Ft volt (a szokásos és szükséges műveletekkel), a 3+7 év garancia pedig - tudtommal még mindig - egyedülálló ebben a kategóriában.

Az eddigi tapasztalataink alapján csak ajánlani tudom mindenkinek, aki nagyjából azonos célokra keresi a "svájci bicskát", nem fognak csalódni! :-)

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Limuzin Autóház

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2019
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki SX4 S-Cross 2016 (2016)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)