Először vettem Suzukit, de valószínű, hogy nem utoljára
Szöveges ítélet
Többször vásároltam életem során új autót. Mindig megnéztem az éppen aktuálisan elérhető Suzuki modelleket is, de végül legtöbbször a Skoda, egy alkalommal pedig a Ford mellett döntöttem. Egészen 2018-ig, amikor ismét új autó vásárlási projektbe kezdtem. SUV kategóriában megnéztem a Skoda, a Seat, a Ford, a Mitsubishi és a Suzuki aktuálisan elérhető modelljeit. Olvastam róluk, elmentem megnézni és kipróbálni személyesen őket és kértem róluk ajánlatokat is. Aztán végül életemben először a Suzuki, pontosabban az SX4 S-Cross mellett döntöttem. Nem bántam meg, hamar minden családtag elismerését kivívta, pedig először idegenkedtek tőle, mondván tényleg Suzuki lesz a következő autónk? Kényelmes, megbízható, dinamikus, de mégis takarékos és minden olyan, és csak olyan a napi életet megkönnyítő extrával van felszerelve ami valóban szükséges a mindennapi élethez. Végre egy olyan autó, amelyben nem kell megfizetni, majd méreg drágán szervizeltetni a mindennapi élethez nem is feltétlenül szükséges időnként már az értelmetlenség határát súroló, ámde marketing eszközökkel jól eladható extrákért. Természetesen a döntést nagyban segítette, hogy végre 5 csillagos töréstesztet is tudott produkálni a Suzuki ezzel a modellel, az ára 30-40 %-kal volt alacsonyabb a már említett márkatársak modelljeinél, 3+2 év garancia járt az autóhoz plusz 12 év átrozsdásodási garancia a karosszériához, és a márkaszervíz költség is a többihez képest 50-70 %-kal alacsonyabb. Az Allianz partnerségének köszönhetően kitaláltak hozzá egy teljesen korrekt CASCO konstrukciót is. Apropó CASCO, ennél a modellnél és főleg az általam vásárolt GLX-nél tanácsos ennek megléte, mert az autó értékének 70-75 %-a bizony az autó első felébe került beépítésre, a többi márka 55-60 %-os arányához képest, és mivel a káresetek 80 %-ban elől következnek be, így bizony tanácsos bármilyen CASCO, de főleg a márka CASCO meglétéről folyamatosan gondoskodni. Az 1.4-es turbó benzines motor csodálatos, megy, mint a bajnok már alacsony fordulatszámon is, mi ezt ki is használjuk ahol csak lehet és még így is 32.000 km alatt az átlagfogyasztása 6,7 l/100km. A szintén benzines Ford Fiestánk átlagfogyasztása 7,5 l/100km volt. Pár hetes korában egyszer az elektronikája megtréfált bennünket, ráadásul egy ünnepi vasárnap délután. Nem volt mit tenni hívtam az assistance szolgálatot gondoltam akkor kipróbáljuk a szolgáltatását. Ebben sem csalódtunk. Hívás után 80 perccel annak ellenére, hogy a legközelebbi megyeszékhely is 70 km-re volt,az autó már a tréleren volt és a lakóhelyünkön lévő Suzuki szervízbe beszállították az autónkat és minket meg haza a lakásunkig. Aztán néhány héttel később újfent az elektronika azzal kezdett minket szórakoztatni, hogy teljesen véletlenszerűen a hűtő ventillátor leállt, majd teljesen véletlenszerűen volt, hogy 2 perc múlva, volt, hogy 1,5 óra múlva újraindult, majd valamikor újra leállt. Elég idegesítő volt főleg esőben meg nyári melegben. Elvittem a legközelebbi márkaszervízbe Kecskemétre a Suzuki Tormásihoz, ahol miután meglátták a rendszám táblán, hogy Székesfehérváron vásároltam, rögtön a "szaki" úgy indított, hogy "arra még nem gondolt, hogy oda vigye vissza ezzel a problémával ahol vette?". Nyeltem egy nagyot, elköszöntem és azóta szervizelni is Székesfehérvárra hordom. Miért? Mert szakszerűen és rövid idő ráfordítással kiderítették ezt a rejtőzködő hibát és garanciában megszüntették, valamint a szervíz költség is annyival alacsonyabb, hogy megéri elmenni, valamint látszik a hozzáálláson is, hogy már kb. 25 éve ebből élnek és valószínűleg újbóli 25 évig is ebből szeretnének. Többször olvastam hozzászólásokban, leírásokban hogy így zörög, meg úgy zörög, meg a hangszórók is vacakok, stb.. A miénk is már sajnos, 2 éves kora ellenére zörög, de azok az utak is borzalmasak ahol a legtöbbet használjuk. Zörgött nekünk itt a Skoda is, meg a Ford is sajnos. Ami tényleg lehetne jobb, hogy a két hátsó ajtóba beépített hangszóró bizony szólhatna hangosabban, mert elég halkak az elsőkhöz képest, de minden más tökéletes. Az ülései annyira kényelmesek még hátul is, hogy 5-6 órát megállás nélkül a család utazó tagjai is kibírnak szenvedés nélkül. Hosszútávon számítunk szolgálataira.........
Hibalista
- A hűtő ventillátor véletlenszerű időpontban és véletlenszerű időtartamokra leállt. Elég bosszantó volt, mert akkor, vagy épp esett az eső, vagy 35-40 fokos volt a levegő. Nehéz volt megtalálni a hiba okát, de a második szerviz látogatás során a hibát garanciában és véglegesen kijavították.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki-Kőnig Székesfehérvár
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Suzuki Tormási - Kecskemét
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |