Bosszantó suhanás
Szöveges ítélet
A használtautópiacon számos autót megnézve (és elszörnyedve) döntöttünk 2021-ben az új mellett és ez volt számunkra megfizethető (akkor 6.5 MFt). Mivel lehet, hogy ez az utolsó új autó, amit vásároltam az automata váltó mellett döntöttünk.
Az autó mérete elegendő, befér a garázsba, de a lányom (183 cm) be tud ülni mögém (178). A motor kellően erős a hétköznapi igényekhez, a váltó remekül és csendben dolgozik. Korábban is volt automata autóm, semmivel sem rosszabb, mint a német márkák hajtáslánca. A futómű azonban túl kemény, a magyar utakon ráz, amin nem segítenek a feleslegesen nagy kerekek sem. Az adaptív tempomattal kifejezetten pihentető, "suhanós" a közlekedés. Az első 23e km-en semmilyen zavar, vagy meghibásodás nem volt. A fogyasztása remek.
A belső tér felszereltsége, anyagminősége olyan, amit egy Suzukitól elvárhatunk, de semmi nem zörög, vagy mocorog. Az ülések kényelmesek, legalábbis az általunk még kocsival bevállalt 6-800 km-es távolságra.
Ami bosszantó, az az elektronikus rendszerek elmaradottsága. A minden Suzukiban látható fejegység biztosan van 15 éves és bár a rádió és a telefon kihangosítás (bluetooth) használható (itt sem kell gondolni kiemelkedő minőségre, de működik) a telefon párosítása már teljesen használhatatlan. Eleve a gépkocsiban 1 (azaz egy) USB csatlakozó van, az is a könyöklő alatti üreg fenekén (izgalmas volna tudni milyen indokkal választotta ezt a helyet a tervező mérnök) de az is használhatatlan, mivel egy hétköznapi telefonnal már képtelen a kapcsolatot fenntartani. Az összekapcsolás sikeres, de 10-15 perc után megszakad, újraindítani nem lehet, csak ha megállok és leállítom az autót. Szégyenteljes. Két helyen látható az óra, de ezek nincsenek szinkronban, külön kell állítani is őket. A műszerfalon lévő óra kicsit többet késik. Hasonlóan bosszantó, hogy ha belépek a műszerfal menüjébe (pl megnézem a guminyomást) akkor nullázza a nem érintett számlálót pl. az átlagfogyasztást. Programozási hibának tartom, hogy ha forgalmi okból lassít az adaptív tempomat -utolérek egy lassabb járművet-, majd az akadály eltűnik előlem, akkor kettőt is visszaváltva bögetve a motort igyekszik a leggyorsabban visszaállítani az eredeti sebességet, ami teljesen felesleges. Szerencsére a váltófülek jól használhatóak és bármikor bele lehet nyúlni a fokozatválasztásba D állásnál, a M funkció teljesen felesleges.
Összességében nem bántam meg a vásárlást a magyar hétköznapokra teljesen megfelel az autó, de bosszantó, hogy minimális ráfordítással sokkal jobb élményt is nyújthatna, ha gyárnak ez számítana.
Hibalista
- fejegység
Ide hordtam szervizbe
Car-Net Suzuki
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
