A legolcsóbb jó autó
Szöveges ítélet
Meguntam a szerelők gányolását, kellett egy olyan, amihez nem nyúl senki, nem kell időpontot egyeztetni, telefonban alkudozni, hogy mikor akarom elhozni, egyszóval a pénzemért megalázottnak lenni. Mint mindenki, én is nézegettem mindenféle autót 4-6 milliós sávban, de egyszer meguntam az egészet és menetben aláírtam az utamba eső kereskedésben a legalapabb és legolcsóbb használható, élhető és elvileg megbízható autót. 4 millió volt akkor kereken (+140k metálfény), 1 hónapot vártam rá, gyártásból kértem, nem variáltam semmit. Most, hogy az alap S-Cross is 5 milló (tudom, magasabb felszereltség és 1,4 hibridség) főleg nem bántam meg az akkori gyors döntést.
Motor:
1,4 szívóhoz (83 LE) képest rakéta, 1,8 turbohoz (180 LE TSI) képest éppen elmegy. A reklámszöveg szerinti 1,8 szívó benzines tudást a felsőbb fordulatszámokon hozza, de 1500-ig nincs ereje, álmosan éledezik (ebben 1,8 Honda az összehasonlítási alap). A klíma rántását álló helyzetben észre lehet venni, de menet közben megtorpanást nem okoz, pedig ebben az ársávban ez nem magától értetődő. Városban és elővárosi közlekedésben tökéletes, de pályán is 160-ig elfogadható. 130-ig jól is húz, utána kicsit gondolkodik, de azért előzni lehet. Engem meggyőzött a kicsi turbos motor, ezért a pénzért ez egy tökéletes alapmotor. Az 1,6-os Suzuki szívómotoros céges autóba azóta utálok beülni, borzalom ehhez képest a menetdinamikája. Persze az 1,6-os motor vélelmezett tartóssága az örök élet +1 év, ez meg 10 évig garanciális.
Futómű:
Mint a régi Ignis, pattog a hátsó futómű. A Vitarához képest +15cm hossz jót tesz az egyenesfutásnak. Amúgy a pattogást leszámítva semmi különlegeset nem lehet írni a futóműről, az idő eldönti a tartósságát.
A Conti Eco gumit keleti szomszédunkban gyártják, persze erről sehol egy felirat, de rá lehet jönni. Continentalhoz méltatlan. Nekem bőben jó az erős közepes kategória (pl. Nokian), nincs semmi különleges igényem egy átlagos autóra, de ez hitvány, le is vetettem. Az előző Suzukim Michelin gumikkal jött (és jó is volt), ez visszalépés.
Beltér:
Szerintem a nagy beépített táblagép ronda és utólagos belefaragás hatású, nekem a hagyományos rádióval harmónikusabb. A táblagépet Vitarából ismerem, kihagyható részemről.
A beltéri anyagok suzukis hagyományokat követnek, tudomásul kell venni és kész. Azt azért nem látom, hogy ugyanez a beltér egy 6 milliós autóban mennyire eladható, ahhoz már kevés akkor is, ha van napfénytető és bőrös kormány (ami gyenge minőségű bőr, bőrösnél olyat nem is lehet utólag rárakatni, mert jó érzésű bőrös olyat nem tart).
Klíma jól hűt.
Zörgések vannak, de nekem csökkent azzal, hogy szilikont fújtam az illesztésekre (legalább ronda, hogy csíkban sötétebb lett a szilikontól, várom az eltűnését).
Helykínálat, csomagtér egyéni igények szerint megfelelő vagy nem.
Felszereltség:
Nekem ez az alapfelszereltség már megfelelő volt, miután számot vetettem magamban, hogy mi az, amit tényleg használtam egy jól felszerelt autóban és nem csak örültem neki, hogy benne van.
Egy dolog furcsa a felszereltségben, nincs külső tükör fűtés. Túléltem vele a telet, lefújtam párásodásgátlóval és így használható volt téli reggeleken. A régebbi SX-4-ben a kábelezés megvan, lehet belerakatom gyári alkatrészekkel a fűtést. Ennek a kényelme tényleg hiányzik.
A belső tükör automatikus sötétedésének varázsa számomra elmúlt, utoljára Scenicben volt igazán jó darabom, a többi (pl. VW-csoport) sokat késik és sok részlet is tűnik el. A Scenic tükörje csak a fényt tompította, a környezet teljesen kivehető maradt. Persze ebben a kategóriában is érthető módon lassan alap lesz, de a tömeges elterjedéshez a drágító tényezőkön kicsit faragni kell.
Fényszóró vetítőlencsés hagyományos izzóval. Vannak benne halvány foltok, de bőven a használható szintet üti meg. Nem okoz problémát xenonos után használni. Megjegyzem céges autóban nem zavar az 50ezres izzócsere, itt azért megérintene. Újonnan a ledes lámpa biztos jobb lenne, használtan majd felértékelődik, hogy csak egy darab hagyományos halogén izzót kell megvenni.
Összességében a 4 milliós vételárért nagyon meg vagyok vele elégedve. A motor a célnak megfelel (az úton lévő autók erősebbik felébe tartozik), a beltér elfogadható, a 3+7 év garancia biztonságérzetet ad. Ma is ezt venném, ha kapható lenne.
Hibalista
- Belső keringetés terelőlapátja nyekergett
Ide hordtam szervizbe
Tafák
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | City | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
