A gazdaságos kompakt SUV
Szöveges ítélet
Hosszú évek óta dízel használt kocsikat ill. szintén dízel cégautókat vezettem. Hozzászoktam a nagyobb nyomatékhoz, különösen az utóbbi időben, mert a saját kocsim egy Peugeot 407 2,2 HDI SW volt, a maga 170 LE teljesítményével, 2 turbóval. Nem is volt rossz, csak már 8. évébe lépett, nem akartam megvárni a hibákat.
Egy ismerősöm beszélt az új Suzuki SX4 S-Cross-ról. Kicsit utánanéztem, és a műszaki paraméterei alapján megtetszett. Szinte az elsők között vettem meg 2016 októberében.
Nekem a forma is bejön, mivel a Peugeot hosszú orra mindíg beleütközött a garázsom padlójába:)
A kocsi felszereltsége alig tér el a Peugeot 407 Premium Pack felszeretségétől, csak üvegtető és motoros ülésállítás nincs, de ezek a mindennapokban nem is hiányoznak. Van navigáció ( a GL+-ba csak egy SD-kártya kell a térképekkel, és működik), ülésfűtés, jó fedélzeti számítógép, minden ami ma egy modern kocsiba kell. Minden megfelelően működik is, kivéve talán az USB csatlakozót, mivel azon keresztül meg egyetlen telefont sem sikerült az LCD-re tükrözni. Viszont lejátszik minden zenét az USB-ról..
A motorra nem lehet panasz: ennek a kocsiméretnek a 140 LE és a 220 Nm nyomaték bőven elegendő, könnyedén viszi a karosszériát, sőt repíti. A fogyasztásra sem panaszkodhatom: alacsonyabb, mint a Peugeot 2,2 HDI fogyasztása, mert az 7 l gázolaj volt 100 km-re.
Vezetni is jó, de az oldalszélre vigyázni kell, mert arra érzékeny a kocsi. Kis megszokást igényelt a kormány, mivel a Peugeot nehéz eleje után túl érzékenynek éreztem.
Az utastér megfelelő nagyságú, a csomagtartó mérete azonos a 407-es SW-vel!!
Az ülések a franciánál kényelmesebbek voltak, de ez nem meglepő...(itt sem kényelmetlenek)
Az eddig megtett 12000 km nem sok, ha több tapasztalatom lesz, megosztom azt is.
Reménykedem, hogy a Peugeot 80-90.000.-Ft-os 20.000 km-es szervízköltségét el fogom felejteni:)
További tapasztalatok a mai 65000 km után:
A kocsi minden részében hibátlan. Jól megy, jól fogyaszt és kedvező árú a szervíz. Valóban el lehet felejteni a 70-80.000.-Ft-os szervízdíjakat. Egyedül a 60000 km-es szervíz volt kicsit húzósabb a féktárcsa és a fékbetét miatt, de gondolom, az más márkáknál sem olcsó.
Hibalista
- Egyetlen hiba volt: a hőmérő megkergült, télen 25 fokot mutatott (de jó lett volna). Garanciában cserélték. - 60000 km-es szerviznél első féktárcsa és betét csere. Kopó alkatrész, természetes.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varró: Az összes szervizt csinálta, példás
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 407 SW 2,2 HDI Premium Pack | Következő autója? | Majd meglátjuk...Mondták, hogy jövőre megjelenik a mild hybrid valamint a RAV4 Suzuki változata |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
