A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » SX4 S-Cross (2013)

SX4 S-Cross 1,6 TDI, GL-Top 4WD 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Zsuzsi, egy bombázó inkognitóban

Szöveges ítélet

Talán ott kellene kezdenem hogy nem ez az első Suzuki a családban, és hogy ezt az autót nem csak én vezetem, sőt, elsősorban nem is én, hanem a Kedvesem használja. Az enyém még mindig egy Mazda 3 (Zümi).

Itt szeretném megjegyezni, hogy Papp Tibor cikkét felháborítóan pontatlannak találom, mivel sok valótlan dolgot állít a Bluetooth-szal és a klímával kapcsolatban.Teljes tisztelettel: részrehajlás érződik a Nissan irányában, és attól még, hogy valamit nem talál meg az első pillanatban, az nem azt jelenti, hogy nincs... de minderről bővebben lejjebb.

2015 augusztusában találtunk rá a kocsira egy hosszú keresés eredményeként. Az elsődleges cél egy Nissan Qushquai +2 volt, de ez az első négy próbaút után szertefoszlott: a belsőtér anyagai minden esetben olcsónak és zörgősnek bizonyultak, ekkor kezdtem nem érteni, hogy mi van ezeken olyan isteníteni való? Máig sem tudom.
Ezek után szóba jöttek:
Suzuki SX4 Sergio Cellano, túl kicsi
Subaru Forester: ronda külső
Subaru Tribeca: magas fogyasztás
Toyota Land Cruiser: magas ár
Subaru Outback: alacsony kasztni
Suzuki SX4 S-Cross GL új autóként, benzinesen: nem rossz, de a magas árhoz képest szerény felszereltség
Már szinte feladtuk, hogy az igényeinknek megfelelő autót találjunk, amikor véletlenül ráakadtunk a mostani S-Crossra, ami egy GL-Top. Hogy ez konkrėtan mit jelent, nem néztem utána, de egy elég fullos felszereltség (a teljesség igénye nélkül):
- 4WD
-17"-os alufelnik
- xenon
- LED menetfény
- tolatóradar elöl-hátul
- nyitható üveg panorámatető
- bőr belső, fűtött első ülésekkel
- lábtérvilágítás
- Bluetooth kihangosító
- automata kétzónás klíma
- stb.

Amivel minket megnyert, az a jól variálható belső tér és a kényelem az összkerékhajtáson kívül, a Nissanra emlékeztető zörejek és billegés nélkül. Őszintén szólva, nagyon meglepő volt, hogy a Suzuki ilyet is tud!
A motortól az elején egy kicsit féltünk: 1,6 liter biztos nem egy erőgép, hangja alapján viszonylag kulturálatlan járással, és Fiat dízel. Te jó ég, mi lesz ebből? A próbaút után egyértelmű lett: ez egy jó autó, jó az ár, vásárolunk.

Na. És akkor itt térnék vissza a Papp Tibor féle cikkre.
Az automata klíma nem csak a lábra fúj, ráadásul van rajta egy gomb "mode" felirattal, elég jól láthatóan. Ezzel úgy tudom variálni ahogy csak akarom. Egyébként a klíma meglepően erőteljes, hamar lehűti a napon felforrósodott autót.

Bluetooth lejátszó valóban nincs, viszont cserébe van usb bemenet, ami ráadásul Apple termékeket is tud vezérelni, ami a cool faktort növeli. Bluetooth kihangosító meg egyszerűen van. A hangszórók szépen szólnak, a műszerfal közepén is van egy, és mélynyomó a dupla csomagtér alatt.

Az ülések jól párnázottak, jó (de nem kényelmetlen) oldaltartással. Az ülésfűtés sima kétfokozatú termosztátos, de jól teszi a dolgát. Hely, lábtér stb. elegendő, sőt, kényelmes.

A motor egyszerűen király! Amire ügyelni kell, hogy itt 10000 km az olajcsereperiódus, és miután Suzuki 0W-30 olaj került bele, a motor elkezdett kultúráltan, csndesen üzemelni. Nem kell hasra esni tőle, ez nem egy katapult, de a 170 km/h utazósebességet simán tudja, Németországban is megállja a helyét. A legjobb mégis az, amikor az autóstársak - látva a Suzuki jelet - már előre igyekeznek úgy helyezkedni, hogy még véletlenül se tudjuk őket feltartani, mert ugye egy Suzukitól nem várható nagy teljesítmény. Aztán gázt adok, és elmaradnak valahol mögöttünk. Fogyasztás: ha tapostuk, akkor 6,8 L/100km, ha lájtosan autóztunk csak 5,6 L/100km.

Rugózását tekintve inkább feszes, mint terep, de ezt erősen befolyásolja a gumi is. A nyári 17"-os (Conti) alacsonyabb gumikkal feszesebb, míg a 16"-os (Yokohama) gumikkal lágyabb.

A motor-hajtás programválasztóját mi szinte mindig "sport" módban használjuk, kivéve a havas-jeges utat. Ilyenkor jó szolgálatot tesz a "snow/mud" mód. Ezek a programok nem csak a hajtásba, de a menetstabilizáló rendszerbe és a motorvezérlésbe is beleszólnak. Kivétel a "lock" gomb, ami ténylegesen az állandó összkereket kapcsolja, de csak 60 km/h-ig.
Hóban érezni az összkerékhajtás előnyeit: megcsúszásnál egy enyhe gázfröccs egyből visszahozza az autót. Brilliáns.

Még a nyáron kapott egy teljes alváz- és üregvédelmet, hogy ne legyen gond a rozsdával, ezek után pedig megjártuk vele Olaszországot: mindenhol megállta a helyét, pedig mi sok csomaggal utazunk! Tele pakolva egy kissé hintázós a hátulja, de nem vészes mértékben. A xenon szintezője jól teszi a dolgát (azérzékelője a hátsó híd alatt van), még senki se villantott rám, hogy vakítana a tompított fény. A vetítési kép éles.

Az elhúzható üvegtető brutálisan jó, ugyan nagy sebességnél már hangos, de mégis kölcsönöz neki egykis cabrio feelinget.

A szervízelés eddig nem járt nagy költségekkel, csak szűrők és olaj voltak cserélve: márkaszervízben kb. 60.000 Ft/ alkalom.

Összefoglalva, most járunk valahol 35000 km körül, de eddig csak jót tudok mondani róla.

Hibalista

- A műszerfal közepén a hangszórónál rossz a panel rögzítése, így a panel felpúposodott. Állítólag a Suzuki csinált egy visszahívási akciót, de még nem jártunk utána.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Szántó, ZalaegerszegMeglepően korrektek és pontosak, minden kérdésre készségesen válaszoltak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 9000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Cordoba, soha többé Következő autója? Labdába rúgnak: Mazda, Kia, Hyundai, Toyota, Subaru, VW
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki SX4 S-Cross 2013 (2013)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)