Zsuzsi, egy bombázó inkognitóban
Szöveges ítélet
Talán ott kellene kezdenem hogy nem ez az első Suzuki a családban, és hogy ezt az autót nem csak én vezetem, sőt, elsősorban nem is én, hanem a Kedvesem használja. Az enyém még mindig egy Mazda 3 (Zümi).
Itt szeretném megjegyezni, hogy Papp Tibor cikkét felháborítóan pontatlannak találom, mivel sok valótlan dolgot állít a Bluetooth-szal és a klímával kapcsolatban.Teljes tisztelettel: részrehajlás érződik a Nissan irányában, és attól még, hogy valamit nem talál meg az első pillanatban, az nem azt jelenti, hogy nincs... de minderről bővebben lejjebb.
2015 augusztusában találtunk rá a kocsira egy hosszú keresés eredményeként. Az elsődleges cél egy Nissan Qushquai +2 volt, de ez az első négy próbaút után szertefoszlott: a belsőtér anyagai minden esetben olcsónak és zörgősnek bizonyultak, ekkor kezdtem nem érteni, hogy mi van ezeken olyan isteníteni való? Máig sem tudom.
Ezek után szóba jöttek:
Suzuki SX4 Sergio Cellano, túl kicsi
Subaru Forester: ronda külső
Subaru Tribeca: magas fogyasztás
Toyota Land Cruiser: magas ár
Subaru Outback: alacsony kasztni
Suzuki SX4 S-Cross GL új autóként, benzinesen: nem rossz, de a magas árhoz képest szerény felszereltség
Már szinte feladtuk, hogy az igényeinknek megfelelő autót találjunk, amikor véletlenül ráakadtunk a mostani S-Crossra, ami egy GL-Top. Hogy ez konkrėtan mit jelent, nem néztem utána, de egy elég fullos felszereltség (a teljesség igénye nélkül):
- 4WD
-17"-os alufelnik
- xenon
- LED menetfény
- tolatóradar elöl-hátul
- nyitható üveg panorámatető
- bőr belső, fűtött első ülésekkel
- lábtérvilágítás
- Bluetooth kihangosító
- automata kétzónás klíma
- stb.
Amivel minket megnyert, az a jól variálható belső tér és a kényelem az összkerékhajtáson kívül, a Nissanra emlékeztető zörejek és billegés nélkül. Őszintén szólva, nagyon meglepő volt, hogy a Suzuki ilyet is tud!
A motortól az elején egy kicsit féltünk: 1,6 liter biztos nem egy erőgép, hangja alapján viszonylag kulturálatlan járással, és Fiat dízel. Te jó ég, mi lesz ebből? A próbaút után egyértelmű lett: ez egy jó autó, jó az ár, vásárolunk.
Na. És akkor itt térnék vissza a Papp Tibor féle cikkre.
Az automata klíma nem csak a lábra fúj, ráadásul van rajta egy gomb "mode" felirattal, elég jól láthatóan. Ezzel úgy tudom variálni ahogy csak akarom. Egyébként a klíma meglepően erőteljes, hamar lehűti a napon felforrósodott autót.
Bluetooth lejátszó valóban nincs, viszont cserébe van usb bemenet, ami ráadásul Apple termékeket is tud vezérelni, ami a cool faktort növeli. Bluetooth kihangosító meg egyszerűen van. A hangszórók szépen szólnak, a műszerfal közepén is van egy, és mélynyomó a dupla csomagtér alatt.
Az ülések jól párnázottak, jó (de nem kényelmetlen) oldaltartással. Az ülésfűtés sima kétfokozatú termosztátos, de jól teszi a dolgát. Hely, lábtér stb. elegendő, sőt, kényelmes.
A motor egyszerűen király! Amire ügyelni kell, hogy itt 10000 km az olajcsereperiódus, és miután Suzuki 0W-30 olaj került bele, a motor elkezdett kultúráltan, csndesen üzemelni. Nem kell hasra esni tőle, ez nem egy katapult, de a 170 km/h utazósebességet simán tudja, Németországban is megállja a helyét. A legjobb mégis az, amikor az autóstársak - látva a Suzuki jelet - már előre igyekeznek úgy helyezkedni, hogy még véletlenül se tudjuk őket feltartani, mert ugye egy Suzukitól nem várható nagy teljesítmény. Aztán gázt adok, és elmaradnak valahol mögöttünk. Fogyasztás: ha tapostuk, akkor 6,8 L/100km, ha lájtosan autóztunk csak 5,6 L/100km.
Rugózását tekintve inkább feszes, mint terep, de ezt erősen befolyásolja a gumi is. A nyári 17"-os (Conti) alacsonyabb gumikkal feszesebb, míg a 16"-os (Yokohama) gumikkal lágyabb.
A motor-hajtás programválasztóját mi szinte mindig "sport" módban használjuk, kivéve a havas-jeges utat. Ilyenkor jó szolgálatot tesz a "snow/mud" mód. Ezek a programok nem csak a hajtásba, de a menetstabilizáló rendszerbe és a motorvezérlésbe is beleszólnak. Kivétel a "lock" gomb, ami ténylegesen az állandó összkereket kapcsolja, de csak 60 km/h-ig.
Hóban érezni az összkerékhajtás előnyeit: megcsúszásnál egy enyhe gázfröccs egyből visszahozza az autót. Brilliáns.
Még a nyáron kapott egy teljes alváz- és üregvédelmet, hogy ne legyen gond a rozsdával, ezek után pedig megjártuk vele Olaszországot: mindenhol megállta a helyét, pedig mi sok csomaggal utazunk! Tele pakolva egy kissé hintázós a hátulja, de nem vészes mértékben. A xenon szintezője jól teszi a dolgát (azérzékelője a hátsó híd alatt van), még senki se villantott rám, hogy vakítana a tompított fény. A vetítési kép éles.
Az elhúzható üvegtető brutálisan jó, ugyan nagy sebességnél már hangos, de mégis kölcsönöz neki egykis cabrio feelinget.
A szervízelés eddig nem járt nagy költségekkel, csak szűrők és olaj voltak cserélve: márkaszervízben kb. 60.000 Ft/ alkalom.
Összefoglalva, most járunk valahol 35000 km körül, de eddig csak jót tudok mondani róla.
Hibalista
- A műszerfal közepén a hangszórónál rossz a panel rögzítése, így a panel felpúposodott. Állítólag a Suzuki csinált egy visszahívási akciót, de még nem jártunk utána.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Szántó, ZalaegerszegMeglepően korrektek és pontosak, minden kérdésre készségesen válaszoltak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Cordoba, soha többé | Következő autója? | Labdába rúgnak: Mazda, Kia, Hyundai, Toyota, Subaru, VW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
