Tágas, nagypapás S-Cross -300
Szöveges ítélet
Nagyon kényelmes. Bejáratós, talán ezért érződik lomhának. Autópályán még nem mentem vele, de autóúton (110, tempomat) igen, ott OK volt, főleg a tempomat dolgozott.
Teszteken kiemelik, hoyg a műszerfal fölötti/szélvédő előtti műanyag burkolat 3 darabja közül a bal oldali nagyon eláll. Igazuk van, bár az enym csak olyan 2 mm-t, de azért könyörgöm egy 5 milliós autónál?
Kifejezetten konstruksiós hibának tartom, hoyg a szellőztető króm kerete tükröződik a visszapillantó tükrökben.
A kulcs nélküli indítás/ajtónyitás király! A tempomat nagyon jó. A guminyomás ellenőrzés kiválóan működik.
A fogyasztás a Suzuki által forgalmazott Bridgestone akármi kerékre szerelt téli gumikkal értendő, amiknek a "fuel economy" besorolása F, tehát nem igazán jó.
MIvel az új Toyota Corolla gyakorlatilag ugyanennyibe kerül, ezért kicsit drágállom, de mégis megvettem...
Összességében persze tetszik. Ja, a fogyasztás úgy jött ki 6.5 l/100 km-re, hogy Pest mellől járok fel Csillebércre (meg vissza). Majd írok még róla, ha már jártam vele autópályán.
Update: 2650 km
Jártam vele autópályán, végülis fele autópálya, fele vidéki, 6,3 a fogyasztás.
Nem is ez az érdekes, de december 14-én egy téli napon egyszer csak megindult a külső hőmérséklet, úgy 2 percenként 1-1 fokot felfele. 50C fokon állt meg a kijelző, miközben odakinn 0C volt. Aztán egy nap múlva mintha megjavult volna. Mindenesetre a szervíz azonnal cserélte a szenzort és minden megjavult.
Update: 4500 km
Továbbra is lomhának tartom. Igaz, hogy nagyon sokat használom a tempomatot részben ez is magyarázhatja ezt az érzést, de 5-ösben biztos, hoyg nem nagyon gyorsul. Remélem javul ez még.
Update: 17500 km
Egyébként javult, gyorsabb lett, de nem egy versenyparipa. Továbbra is nagyon kényelmes. Megy bele a km rendesen.
Update 27000 km
Nem történt semmi különös. Vettem rá egy tetőcsomagtartót és kölcsönkértem egy 450 l-es tetőboxot. Elmentünk Görögországba. A tetőbox-szal persze sokat evett, de ez természetes. Szerbiában (szerb benzin 140-es temponál 10 l/100km, máshol (macedon, görög, vagy magyar benzin) 8,5 l/100 km.
Továbbra is nagyon kényelmes.
Update 40600 km
Hmm. Azért egész gyors lett. Semmi gond vele, de ez természetes.
Update 64500 km
Tulajdonképpen nagyon szeretem, pedig nem vagyok különösebben érzelmes az autóimmal szemben. Szépen teljesített megint egy hosszú görög túrát. Egy éve van benne egy utólag (márkaszervizben) beépített telefonkihangosító, ami hibátlanul dolgozik. 50 pénz volt, nagyon megérte.
Update 75800 km
Semmi hibája, kitűnően működik. Most rendeltem bele egy ülésfűtést (az előző SX4-emben volt ebben meg nincs). Szervízben rá sem dugják a komputert, mert minek... Egyébként a karbantartást gondosan csinálják.
Update 105000 km
A 90-es szervízről anno nem írtam, pedig a rendszámtáblát megvilágító egyik izzó kiégett! Ez csak azért érdekes, mert a 105 ekm alatt semmi más...
Ez volt a nagyszervíz a gyertyacserékkel. Meg vagyok elégedve.
Update 171 000 km
Semmi baja szerencsére. A 150-es szervízen kérésemre generátor és klíma ékszíjakat cseréltek. Közben kiégett mégegy izzó, ami a rendszámtáblát világította meg. Ugyancsak kiégett a bal hátsó féklámpa izzója.
Egyre jobban szeretem,
Update 200 120 km
Teljesen elégedett vagyok. Az előző update óta csak szépen kényelmesen, ha kellett gyorsan elvitt mindenhova és azóta még egy izzó sem égett ki.
Update 214 000 km
Sajnos a bal H4-es izzó (tompított) kiégett. Nem szép tőle, mindössze 213 800 km-t bírt...
Update 228 500 km
Sajnos 225 500 km-nél a kuplungtárcsa egyik rugója eltört. Azért még hazamentem vele (300 km-t), aztán kuplung és kinyomócsapágy csere következett.
Update 253 000 km
Másodszor cseréltünk hátsó fékbetétet, ami mindkét alkalommal ékszerűen kopott el. Kínában gyártják, biztosan szigorú minőségellenőrzéssel. Hogy lehet ezt a szar fékbetétet 41 000 Ft-ért adni?
Nagy fordulaton zajos volt a fűtőventillátor (szellőztető), működött, de zavart, kicseréltettem.
Update 262 500 km
Úgy 255 ekm-nél már nagyon nem tartotta a csomagtérajtót a teleszkóp. Bárdi autónál vettem az újat, jó.
260 000 km-nél megjelent egy piros akkumulátor jel. Néha réntott egyet kettőt. Volt töltés! A szervízben szépen kiírta, hogy elveszett a kapcsolat a generátor és a komputer közt. Elszakadt egy kábel, nagy munka lehetett egy nagy kábelkötegből kifűzni és kicserélni, de megcsinálták.
Szépen megy és kényelmes.
Update 300 ekm
Megvolt a 300-as szervíz egyben az első stabilizátor pálcák cseréje (szerencsére ez olcsó alkatrész). Egyelőre annyi olajat eszik amotor, hogy a max. jelzéstől az olajpálcán a minimum és a max közé kézépre megy le 15 ekm alatt.
Úgy megy mint az új.
Hibalista
- külső hőmérsékletmérő szenzor - kuplung 225 500 km-nél - fűtőventillátor zajos lett nagy fordulaton 253 000 km-nél csere - csomagtér ajtó teleszkóp 255 ekm-nél - egy kábel a generátor és a computer közt 260 000 km-nél - 2 első stabilizátor pálca csere 300 000 km-nél
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Gusztáv Azért dolgozhatnának tempósabban is...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 300030 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | SX4 1.5GS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
