S-CROSS GA, olcsó és takarékos
Szöveges ítélet
Először is az ár, mert erről mindenféle legendák vannak, hogy drágább a vitaránál, meg mindennél..érdemes tisztába tenni.
Mi egy GA-t vettünk, prospektusban ilyen nincs is, de weboldalakon, kereskedések hírdetésében volt, 3,6-ért alap festéssel (metál +100e). Mi ajándék gyári rádióval kaptuk, USB és hátsó hangszórók nélkül, cserébe csak metál-gyögyház-fehér volt. Elektromos minden ablak + visszapillantó, légzsák, ABS, szervó ugyanaz mint a többi felszereltség. Az olcsóság a nem létező tempomatban, hiányzó kormánygombokban, nem színre fújt visszapillantóban, oldalsó elemekben érhető utol. Meg nincs tetősín, csomagtér magasító. Mi még rakattunk rá egy vonóhorgot.
Előtte egy Ignisünk volt, de 3 gyerekkel kinőttük. Szempont volt az olcsó ár, olcsó fenntarthatóság évi 20e km-hez, könnyű kasztni a napi többszöri hegymenetek miatt, ezekre teljesen bejött. Ami bónusz, az a fogyasztás. Hegyen lakunk, kocka Ignissel eszembe nem jutott 60-al lefele üresbe gurulni, de ez szép áramvonalas, és van egy 5km-es szakasz, ahol üresbe tesszük, és 70-80-al levitorlázunk a hegyről majdnem ingyen, szinte kéri, hogy spóroljunk vele. Így bár alapból is fél literrel kevesebbet eszik az Ignisnél, ezzel még fél: nyáron 5,8 (komputer szerint 5,5) eljárunk vele agglomerációban, pestre rakparton még jobbat is fogyaszt. Országúton kerek 5 volt a legjobb (4,7 komputer), de hozzáteszem rákaptunk vele a spórolásra, nagyon szépen krúzolós tempóban nyomjuk. Előtte volt egy Pontiac trans sportunk, az spórolósan 10-et evett országúton :D
De komolyan, ez a 1.6-os benzines motor kérdésessé teszi a benzin-dízel vitát. Nincs az a diesel ami ehhez a fogyasztáshoz behozná az árát, max ha sokat pályázunk, és mindig sietünk + eladásnál. Talán.
Totalcart olvassuk rendszeresen, szépen lehúzták ezt az autót, hogy pl. drága. Talán mert a listaárat nézték..Meg ronda. Ami ugye szubjektív.
Meg hogy a Vitara jobb. Annó ugyanez volt Ignis - új Swift között.
Az Ignis volt a fekete bárány, mégis, minket családosokat jobban szolgált, mint egy kicsit kisebb divatosabb autó, több volt benne a hely, a második sorban is lehetett még kényelmesen utazni, és pakolni.
Ár: nem tudom szűken 4 alatt ki mit tud venni, kb. a Dacia volt partiba, de szerelőnk nagyon gyorsan lebeszélt róla. Ignissel már tapasztaltuk a motor megbízhatóságát, nekünk ez bejött, szívó benzin, ha az olajat megkapja rendszeresen, nem lesz gond.
Ami tehát jó:
- súly, motor, áramvonalas kasztni, fogyasztás
- ár, fenntartási költség
- tágas tér, csomagtartó
- hazai ipar támogatása, nekem ez fontos
- EURO NCAP 5*
Ami nem jó, de beleszámítottuk az árba:
- fapad, nincs kormányról vezérlés, USB (utólag beszerelt a hifi)
- suzukis pattogás, futómű kemény, főleg ehhez a súlyhoz
- NCAP ide vagy oda, azért ez egy könnyű autó, parkolásnál is vigyázni kell
- nehéz hátra kilátni tolatásnál (korjelenség)
De egy biztos, ár-érték arányban az egyik legjobb.
Nekünk egyébként tetszik is, fehérben a GA kifejezetten mutatós a fekete pillantóval, alsó borítással, már volt hogy lemostuk, olyan szép úgy :)
Hibalista
- nix, egyenlőre, csak olaj, szűrők
Ide hordtam szervizbe
Gusztáv, rendben volt, nem volt vészes költségben sem.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Falusi srácok, személyes kapcsolat, szeretik az autókat, de hozzájuk most nem nagyon került el ez az autó.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ignis, meg Pontiac Trans Sport | Következő autója? | 10 évig nem akarok erre gondolni |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
