Legfőbb erénye a kényelem.
Szöveges ítélet
Néhány hónapja elhatároztam , hogy lecserélem a 11 éves Opel Astra G 1.4-es autómat, amely 220 000 km-t futott 150 000 km után nagyobb szervíz igénnyel, de probléma nélkül. Kipróbáltam néhány benzines és dízel autót, mind közül a legjobban a Ford Focus 1.5 tdci ment, a legkényelmesebb a Nissan Qashqai 1.5 dci volt, mindkettő manuális váltóval. De mivel nagyon eluntam a véget nem érő küzdelmet a kuplunggal és a váltóval, a választás az árban elérhető és felszereltségében is nagyon gazdag Suzuki S-cross 1.6 GL+ CVT-re esett. Már nagyon vágytam a kényelemre. Kb. 1 másodperc alatt megszoktam az automata váltót. Nem tartom valószínűnek, hogy valaha visszatérnék a manuális váltóra. Már csak azért sem, mert a CVT váltó lehetőséget ad manuális váltásra is. Ekkor 1-7 sebességfokozat áll rendelkezésre és kormányról lehet váltani. Nagyon kényelmes a magas ülés pozíció, jó rálátást ad az útra, kényelmes a ki-, beszállás. Az ülések kényelmesek, hosszabb úton elkél egy jó deréktámasz. A motor nem nyomatékos, gázadásra kissé lassan reagál, átlagos használatra való, de kárpótol a kényelem. Nagyon csendes, alapjáraton nem is hallani, hogy jár a motor. A váltó szépen működik, mérsékelt gyorsításnál 40 és hatvan között érezni egy váltást, kb. olyan, mint amikor a manuális váltóval 4-esből 5-ösbe váltok. Volt alkalmam vezetni egy Toyota Auris-t szintén CVT váltóval. Annál egyáltalán nem lehetett érzékelni a váltást. De az egy más árkategória. Erőteljes gyorsításnál azonban érezni a váltást. Ha pl. autópályán 120-nál teljesen lenyomom a gázpedált, természetesen érezhető a visszaváltás. A fogyasztása kitűnő. A bejáratás alatt 50% autópálya (115 km/h, előzésnél 120-140, 40% országút (80-90), 10% város. Az általam mért fogyasztás 5,27 volt. A kijelző is kb. ennyit írt ki. Átlagban 80-90 km-t megyek egy nap fele országút, fele város (Budapest). A fogyasztás 5,8. Ezzel nagyon elégedett vagyok, 1 literrel kevesebbet fogyaszt mint a régi Opel Astrám. Mindezt egy higgadt, de nem álmatag vezetési stílussal. Az autó mérete a legideálisabb a számomra. Magas vagyok, mégis jól elférek elől, Hátul is elég hely van felnőtteknek is és a csomagtér is elegendő. A belső tér esztétikus, kellemes tapintású műanyagok és bőrborítás. Minden jól kézre áll. Nagyon szeretem a kulcs nélküli indítást. Nagyon jó a multimédiás, telefonos, érintőképernyős, navigációs, tolatókamerás egysége. A kormány érzékeny és könnyű. Az egyenesfutása nem tökéletes, enyhe korrekciókat igényel. A fék puha nyomásra is határozottan reagál, nagyon megfogja az autót. Összességében örülök, hogy ezt az autót választottam. Lemondtam a nagyobb teljesítményről, de megkaptam a kényelmet. Sokkal könnyebb elviselni a csúcsforgalmat is automata váltóval. Eddig minden kifogástalanul működik, nem romlott el semmi. 1200-nál lecseréltettem az olajat. Bízom benne, hogy tartós és megbízható lesz az autó. Később még jelentkezem az újabb tapasztalatokkal.
Hibalista
- Eddig még nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Szelecki Kft., Fót
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G 1.4 benzin | Következő autója? | Nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
