Ez meg mit ugrál?
Szöveges ítélet
Ami tetszik:
- Kényelem. A magas építés nekem bejön. Egyrészt könnyebb beszállni, másrészt nem olyan zavaró ha a nyakamban liheg valaki. Az ülések kifejezetten kényelmesek, volt olyan nap, hogy 900 km-t vezettem és nem volt gond. A tempomat jól működik, egyszerű, logikus.
- Érintős képernyős navi. Ez nekem újdonság, az előző autómban még az USB-t sem olvasta be. Itt nem csak az USB van, de SD kártya is, valamint telefonról bluetooth lejátszás. A navigáció nagyon jól működik.
- Váltó. A váltója szuper, könnyedén kapcsolható, pontosan bekattan. Vezettem az új Corollát, érzésre teljesen hasonló.
- Fogyasztás. Na ez az ugye, az ember racionális megfontolásból vesz Suzukit, ez egy fontos szempont. Az első 2-3 ezer km-en még elég gyenge volt a gép, a fogyasztás kb. 6,5, az olajcsere után meg felerősödött és a fogyasztás csökkent. Ezzel járok be, fél Budapesten át, a dugókat elkerülve, de lassan haladva és a fogyasztás az utolsó 5 tankoláskor 5,5-6 között volt. Vidéken utazva meg mértem 5,2-t. Na ettől lesz az emberből Suzuki fan. :-)
Ami nem tetszik.
- Minőség. Hát igen, itt érződik a spórolás. Az ajtók konganak, a belső borítás elég gyenge. Ennek megfelelően a zene ugyan jó lenne, de a basszust kerülni kell, mert csak döng, nem élvezhető.
- Futómű. Ez a feketeleves. Sima úton élvezetes, a kanyart jól veszi. Viszont a keresztbordák, felütések iszonyúak. Egyrész valami kongó-döngő hangot ad ki, másrészt meg megbillent és odébb pattan az autó. Az első ilyen keresztbordás kanyarban azt hittem, hogy kilazult a kerék. Egyszer meg autópályán 120-130 körül ráfutottam egy kamionok által feltúrt szakaszra, a vér megfagyott bennem, úgy imbolygott meg ugrált. Elég vacak egy érzés. Volt olyan, hogy egy hátul utazó nőismerős izzadt kézzel, falfehéren kapaszkodott és rimánkodott, hogy ne menjek 80-nál többel egy kissé kanyargós úton.
Összességében ár/érték arányban meg vagyok elégedve, 4 milla alatt vettem, viszonylag felextrázva némi alku után. Így jó. Az 5 millió vagy afölötti kategóriával viszont szerintem nem versenyképes, pénzesebb vásárlóknak nem ajánlom. Kényelmes, csendes (120-ig nagyon kellemes), jó a fogyasztása, nagy, de a minőség azért Suzuki.
Néhány hónappal később.
Néhány javaslat a nem extrázott S-Cross tulajdonosoknak. Megbőröztettem a kormányt a Varrgánál, nagyon jó lett. Sajnos a kormány műanyagja valami olyan anyagból van, mintha hungarocellt fognék, szinte fűt. A bőrkormány kell.
A másik, hogy kibéleltettem az első ajtókat bitumennel és tetettem bele Morel magas és mély-közép sugárzókat, na most nagyon szépen szól a zene. Akinek van rá kerete, annak ajánlom, mert sokkal komfortosabb lesz az autó (már annak, aki szeret zenét hallgatni benne).
Hibalista
- Eddig semmi, szép is lenne.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Vác
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Mitsu ASX? Quasquai? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
