Dízel után egy benzines (dizel fogyasztással)
Szöveges ítélet
2015 decemberében vettem át az autót,szerencsém volt vele.
A nyári navi-dvd-s akció pont kifutott a télikerék akció meg pont volt (komplett szerelt 16os télikerék tpms-el igy sikerült rátalálnom egy készletes példányra amelyhez mindkettőt megkaptam,ezen felül még egy rakás extrát (szőnyegek,kerékőr,csomagtér tálca ,inditás gátló ,glx díszlécek igy gyakorlatilag az autó 4,3 milliós vételára mellé kb 700e ft értékű extrát kaptam ami sztem nem rossz.
Az első benyomásaim jók.
Világ életemben dízel francia autóim voltak.
A kényelemhez hozzászoktam és a jó fogyasztáshoz is.
Rosszabra számitottam kényelem terén ,az ülések kényelmesek hosszú távon is jól tartják a hátat,és amit imádok hogy az autóba nem leülni kell hanem beülni.
A másik a fogyasztás ami nagyon tetszik.Egyszerűen hihetetlennek tartom a fogyasztását de mindíg rátankolok ( 2dl-tert csal a kijelző),ez az 1,6os benzinmotor kérem 6 litert fogyaszt.
Nem lejtőn gurulva,nem országúti nagypapás vezetési stilusnál hanem autópálya 130-140 és lendületes városi tempó mellett 6 litert.
Télen amikor megvettem 6,8 volt a vegyes aztán szépen bejárattam ,most 8000km van benne és 6 liter.
A rekord idáig 5,5 volt de akkor tényleg figyeltem a gázpedálra.
Van benne még egy hasznos extra (visszagurulás gátló) ,csúcs.
Lelépsz a fékről és 3 másodpercig rögziti az autót nem kell játszani a kuplunggal és kézifékkel.
Mérete tökéletes,130 kg vagyok és 187centi fejedelmien elférek elől úgy hogy az ülésem koppon van és mögém még pont befér egy felnőtt.
Hátul 2 gyerekülés + egy anyós elfér.
Jóval nagyobb a beltér mint a vitarában ,kipróbáltuk.
Csomagtartó egész nagynak tűnik na majd nyaralásnál kiderül.
Sokan utáljár a formáját.Nekem tetszik.
Tetszik hogy már boldog boldogtalan vitarával jár ebből meg alig van.
Mindíg is tetszettek a bumfordi különc kocsik ( subaru forester,citroen cx,cryshler pt cruiser)
Ennek az autónak is olyan különc bumfordi eleje van messziről megismerni.
Menetteljesitmény jó bár én a 120 lóerőt nem érzem benne de ez lehet hogy azért van mert világ életemben nyomatékból autóztam dizel kocsikhoz szocializálódtam.
Ez a motor viszont nem nyomatékos,3500 felett jön meg az erő egészen 5500ig de én 3500-4000 fölé nem szeretem pörgetni.
Na azért nem megy rosszul a 140et simán tartom pályán tempomattal úgyis az egész ország be van kamerázva.
Fék stabil határozott,tempomatot imádom.
Audio elég tűrhetően szól ,bár én kaptam bele egy 250ezer forintos 2din-es clariont
a gyári fejjel nem tudom milyen.
Ez tudja a dvd-t,usb-t,sd kártyát is.
A hangszórók kicsit doboz hangon püfólnek,de készül bele a komolyabb hangtechnika.
Futóműve feszes ,17es nyári kerekekkel kicsit pattogós ,na de hát franciához vagyok szokva.
Ami nem tetszik hogy a hátulja a keresztbordákon elmászik oldal irányba.
A kipuffnak kb 4000km-es kora óta futa fütyülős hangja van amit 2 helyen sem tudtak megállapitani mi lehet,azt mondták ez ilyen.Kösz.
A szervizbe 5w30as olajat ajánlottak,(na ne ebbe a motorba 0w30kell) köszönöm nem,majd keresek másik helyet ahol a gyári ajánlást teszik bele.
A fényezése pocsék,kézibe mosatom mégis tiszta karc és kővelverődés már 4 hónaposan a kavisverődés alatt a lemez már rozsdás...
Előző autóm 10évesen nézett ki így...
Dióhélyban ennyi,a suzuki végre gyártott egy jó kategóriát.Jó fogyaztás,költségmentes technika méretes csomagtér.
A formája miatt viszont nem belőle hanem a testvéréből (vitara) lesz népautó.
Hibalista
- Kipufogó furcsa fütyülő hangot ad, leömlő hővédő lemeze zörög
Ide hordtam szervizbe
még nincs tapasztalat
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 307 sw hdi | Következő autója? | nem tudom még |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
