Az esztergomi csalódás
Szöveges ítélet
Kedves Olvasó!
Nem szeretnék senkit sem eltántorítani e modell vásárlása mellől, csak a személyes átélt tapasztalataimat írom le.
A gépjárművet tavaly vásároltam újonnan. Mondanom sem kell, hogy nagy örömmel vártam én és a család is, bő 2,5 hónapos várakozás után. Igyekeztem a szegmensben az ár/érték arányt figyelembe venni, valamint a helykínálatot, szervizigényt valamint a felszereltséget egyaránt. Így esett a választás erre a típusra. Átvételkor az első benyomás enyhén lehangoló volt. Az üvegek tele új lenyomattal, ahogy a riasztót bekötötték a tetőkárpit és a gumikéderek találkozásánál a tetőkárpit teljesen eláll, a bal oldali A-oszlop takaróeleme a kereskedéstől való eljövetel után menet közben leesett! Az első hosszabb úton a tetőkárpit mögül folyamatos fémes zörgés. Jelzem a szerviz felé a problémám. Autó leadása, majd javítás. (Tájékoztatásuk szerint a tető merevítő gyárilag nem lett rendesen összehegesztve!! Gyári tömítőanyaggal javították). Hiba megoldva. Pár hónappal később menet közben folyamatos rezonancia, zörgés, recsegés a műszerfal mögül. Ahogy nő a fordulatszám, úgy nő a rezonancia tartománya is. Ez egy 1000 km-es úton igencsak kellemetlen és zavaró, de még városi használat mellett is! Ismét szerviz. Javítás. Hívnak, hogy elkészült az autó. Elindulás közben ugyanaz a zörgő hang. Ismét jelzem a problémám. Leadás. Próbálkoznak a javítással. Telefon, elkészült. Elhozom, végre jó. Ismét hosszú út kb. 1000 km. Újra előjön a zörgő hang. Jelzem a problémát. Leadás. A szerviz feladta a próbálkozást a hibát tapasztalják, de nem tudják megoldani?! Közben a bal első ablak felől folyamatos zörgő, kerregő hang hallható. Ezzel is csak próbálkoznak de megoldani ezt sem tudják. Amíg javítgatják az autót a jobb első sárvédő díszítő műanyag elem elválik a fém sárvédő elemtől. Pár hónapos autóról van szó! Kérdem én, milyen anyagokból készülhet ez az esztergomi népautó? Lehet én egy peches szériát fogtam ki, de örömöm nem nagyon volt ebben az autóban. A közel egy év alatt már megközelítőleg két hónapot volt összesen szervizbe. (Ez ilyen fiatal autónál elfogadhatatlan). A szerviz háttér kritikán aluli. Hetekig állt javítás alatt az autó egyhuzamban a szervizben. A legjobb tudásuk szerint próbálták javítani állítólag és ennyi javításban töltött idő után is szinte alig tudtak felmutatni valamit! Csereautót nem tudtak egyszer sem biztosítani!! Megjegyzem már a 21. században járunk! Az egész egy borzasztó csalódás volt számomra.
Pár jó szó is essen azért róla: a motorja, váltója, futóműve részemről rendben volt. Fogyasztása 5,3 - 6,5 L között volt használattól és időjárástól függően. Sokan írták, hogy a hátsó futómű felől kopogás hallható, illetve bizonytalan kicsit az úttartása. Tapasztalataim alapján én ilyenről nem tudok beszámolni.
Hibalista
- Az eddig tapasztaltak. Az bőven elég is volt.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tafák: Lassúak, felületesek, hiányzik az ügyfél centrikusság és gondolkodásmód. Ez nem egy ügyfélmegtartó magatartás, pláne, hogy az egyik legjobb kereskedésnek és szerviznek tartják magukat Magyarországon!!! Milyen lehet egy gyengébb??? Bele sem merek gondolni. Nálam 0-ra vizsgáztak. Csak ezt nem lehet bejelölni.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
