A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Sx4 (2006)

Sx4 1,5 GLX+AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Túlzott elvárások nélkül

Szöveges ítélet

Amikor Párommal eldöntöttük, hogy új autót veszünk az még a válság előtt(de az öszödi beszéd után) volt. Persze mi is hitelre vettük, hiszen a mai Magyarországon keveseknek van 3 milliójuk egy új autóra. Autó márpedig kellett. Akkor még két munkahelyem volt és Apósom 23 éves Renault 9-esét használtam napi rendszerességgel. Minden hónapban tönkrement valami benne(ráadásul szét volt rohadva), úgyhogy lépni kellett. Körülnéztem, voltam szalonokban és több márkát is kinéztem: Toyota Yaris, Honda City, Kia Rio. Mindenképpen távolkeleti márkát akartam. Az Sx4 akkoriban jelent meg és alig lehetett látni az utcán. Nem részletezem a folyamatot, az a lényeg hogy a kedvező hitelfeltételek, az olcsó szervízelés és biztosítások miatt választottuk az Sx4-et. Csakhogy akkor mindenki Sx4-et akart és a gyár nem győzte a megrendeléseket, úgyhogy két hónapot vártunk rá mire átvehettük. Arra mindig emlékezni fogok, amikor a Balatoni strand parkolójában többen körbejárták és nézték: ez is Suzuki?
Természetesen amikor átvettem az autót leesett az állam, hogy milyen csendes, milyen kulturált és minden működik,és hogy mennyire ráz rossz utakon(a megrendelés előtti tesztkörön tükörsima úton próbáltam). A váltó egy álom. A klíma marha jó. A család bőven elfér, a csomagtartó kielégítő. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy csak a Renaulthoz tudtam viszonyítani, hiszen azt használtam a legtöbbet. Például a rugózását a mai napig nem szoktam meg. Autópályán a motorhang (130km/h-nál) már zavaró. Lehet , hogy nem is a hangereje, hanem a búgó hang zavaró. Úgy tudom a frissített Sx4-nek javítottak a hangszigetelésén. A kezelőszervek, kapcsolók, kuplung, fék nagyon finoman működnek. Az utastér műanyagai nagyon könnyen karcolódnak és rossz úton hajlamosak a zörgésre. Gondolom mindenkit érdekel a fogyasztás. Ez szerintem annyira sofőrfüggő, hogy a motor kevésbé tehet a magas fogyasztásról mint a sofőr. Ami mindenképpen feltűnő, hogy autópályán 130-140km/h-ás tempót tartva simán benyel 8 litert. De városban(vidéki nagyváros) eljárok 7-8 literrel, városon kívül 6/6,5 literrel. Maga a motor szerintem nem rossz. Igaz hogy nem egy erőgép, de szerintem aki egy adott típus alapmotorját választja nem is vár csodát. Pár Nm nyomaték azért nem ártana, főleg alacsony fordulaton.
Biztosan vannak ennél jobb autók is ezért a pénzért, de szerintem aki tudja mire számíthat annak nem okozhat csalódást. Egy nagyon megbízható, olcsón fenntartható strapabíró autót kaphat a pénzéért aki mellette dönt.

Hibalista

- Nem romlott el semmi, csupán a visszahívási akciókon volt az autó a kötelező szervizeken kívül. Az autó átvétele után 1-2 hónappal a tetőkárpiton világosbarna foltok jelentek meg, körülbelül 1 forintos nagyságban. Én beázásra gyanakodtam. Az 1000 km-es szervizen megállapították, hogy állítólag a ragasztó amivel a tetőkárpitot ragasztották a helyére, tűző napon hajlamos az olvadásra. Ez hihetőnek tűnt, mivel ott is volt folt, ahol elvileg beázástól nem lehet. Azokban a napokban hetekig 30-35 fok volt és akkor még nem volt garázsom. Felajánlották a kárpitcserét, de nem kértem. Annyira nem vészes és nem akartam, hogy megbontsanak mindent. A gyári Continental gumik nyáron és esőben döbbenetesen jól tapadnak, viszont +4-5 fok alatti hőmérsékleten annyira megkeményednek, hogy kis sebességű és kis ívű parkolásnál elugrálnak az ívről. Aki télen is sokat autózik ruházzon be TÉLI GUMIRA. Amúgy hóban életveszélyes ez a gumi, mert az esőelvezető árkok hamar eltömődnek hóval.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki König Székesfehérvár Mindig hozzájuk vittem a kocsit és nem kellett próbára tennem őket. Csak a kötelező szervizeket kellett elvégezniük. Az mindenesetre feltűnt, hogy semmit nem cserélnek ki automatikusan, csak külön kérésre. Mostanában elég keveset használom az autót és a legutóbbi szervizen a régi levegőszűrőt odahozták hozzám, hogy nézzem meg. Hófehér volt. Oké. Maradjon. Egyébként a szalont és a szervizt üvegfal választja el egymástól, így a tulaj szemmel kísérheti a munkálatokat. Mindig időpontra mentem és mindig pontosan fogadtak. Az autót 4 hónapos korában összetörték a házunk mögötti parkolóban(persze tettes sehol).A javítást is itt csináltattam cascora. Én nem találtam kivetnivalót a munkájukban.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Egy jó darabig ez marad
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Sx4 2006 (2006)

További ítéletek (289 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)