TÖBBET ILYET SOHA
Szöveges ítélet
Az elejétől kezdeném,kinéztük a használtaútón,2006-os 1.9-es,bőr belső,ez gyárilag,mert párizsi bemutatókocsi volt 2006-ba.Az autóba: tolatóradar,bőr,autómata klíma,könyöklő,4X4,kulcsnélküli indítás.Mindezt 3millió forintért nem volt rossz,megvettük.Szervízeléssel kezdtük,olaj,olajszűrő,üzemanyagszűrő,pollen,levegőszűrő,aztán 2 hónap után nm bírt az autó menni,gondoltam a turbónak a vákumcsöve vagy valami,lecsúszott,mert a MIL-lámpa(sárga motor lámpa) nem világított,aztán nem találtunk hibát,nos az autó egyszer csak megállt,indulni nem akart,hát motorlámpa semmi,elvittük nyírgyházára szalonba,részecskeszűrő el volt dugulva(ez olyan mint a katalizátor csak a porcelán lyukacskái kissebbek)
ezt a részecskeszűrőt kitisztították mert tele ment korommal.Rá 2 napra Motorelektronika világít,rétették gépre: 2-es henger porlasztó,na jó vegyünk 4-porlasztót biztos ami biztos,kicseréltük,már nem nagyon emlékszem az árára,nos az autó jónak tűnt,2 hetet simán ment,aztán elindultunk vele Debrecenbe ami tőllünk 150 km-ter,hát az autó megállt,Debrecenbe,na jó 150km-ter vontatás haza,nyíregyháza suzui szalon,részecskeszűrő eldugult,kitakarították,és mondták hogy nem az igazi,mert az autó ha tísztítja,azaz,több gázolajat nyom be a hengernek,amitől ebbe a részecskeszűrőbe található porcelán,felizzik,és kiég belőlle a korom,eztcsinálja az autó ezt a takarítást időközönként,nos a részecskeszűrővel valami volt mert mikor takarította akkor eldugult,nem égett ki,megkérdeztük mennyi lenne egy új,egy kipufogódob benne egy kis porcelánnal,mikor meghallottam az árát,azt hittem rosszúl leszek,700000-ft mondom jó köszönjük,van egy ismerősöm aki szerel autókat,ő mondta van egy ismerőse aki meg tudja csinálni,szétvágták új porcelánt kapott,ezt megúsztúk 80000-ből,kicsit kedvezőbb mint a 700000-ft,aztán az EGR-szelepet behoza az autó hibának,(kipufogógázvisszavezetés,ez a szelep szabályozza,gázpedálállástól függően)kivették a szelepet kitakarították, aláraktuk a részecskeszűrőt amit 2 nap alatt megcsináltak,gondolok itt a fentiekben leírt porceláncserére,az autó megjavult,láttam a takarításának az eredményét mert mikor takarítja akkor kormol,hát örültünk mert megúsztuk az gészet 80000-ből,az autót rendberaktuk,októberbe,na lassan jött a tél hát mivel 4x4 kiváncsian vártuk mert még nem volt összkerekes autónk,lesett a hó,az autót az összkerék fogta rendesen nem csúszkált,igaz kapott zsír új Nokian téli gumikat,aminek darabja 25 ezer forint volt. Aztán ugye össszegyültünk haverokkal,csuszáltam az autóval,ugye összkerék,hát milyen királyság hogy keresztbe még gyorsul,aztán 1 hét után olajszagot éreztem,na jó akan látom osztóműből csepeg az olaj,na hát csavarokra rá a 13-as kulcs meghúztam mert fellazult,na jó Shell Spiraxot neki 80W-120 hagy kenje ne mikor melegedik az olaj akkor is legyen kenése,aztán nem volt vele gond.hát a télnek vége az autónak semmi baja nem volt keztem örülni,pedig kapta télen a csúszkálást rendesen,mondom magjavult költöttünk rá de már jó.Aztán egyszer,azt veszem észre minden indításnál többet teker,egy picivel,na jó kevés üzemanyag volt benn,benzinkút tankoltam akkor is,hát nem nagyon foglalkoztam vele,aztán egyszer motorelektronika lámpa ki,RAIL-szenzor(ami érzékeli az üzemanyagnyomást)megynugtattak hogy vagy a szenzor rossz vagy a nagynyomású szivattyú ami 250000-ft,hát kiderült a szivattyú romlott el,na aztán kicserélték a szivattyút,felhívtak,hogy az autó még most se tökéletes,mert telement a porlasztó a szivattyúnak a fémreszelékével,mondom mit lehet csináni,új porlasztók,mondom fasza,egy fél éve kapott 4 újat,most megint,na hát kicserélték a porlasztót a szivattyút,jól működött utánna,ezt a javítást ,már maszekkal csináltattam,aztán egy hét múlva motorelektornika kivilágít,a fordulatot nemtílotta meg,mentem tovább,elaludt,aztán világított,na jó felhívtam ezt a maszekot,azt mondja megnézi,aztán egyik haveromank augusztusba mutattam az összkereket,LOCK.tudni kell 60km/h felett kikapcsolja,átteszi autómatába,na LOCK ba kanyarodtam 20-al nagy reccsnés az autó nem megy,hát mondom mi van ezzel,a kardánnak a kihajtásánál folyt az olaj mondom fasza,beülök 1-es engedem a kuplungot nem megy,egyszer kattan egyet mengy tovább,mondom fasza osztómű lefogazott,hát felhívtam a maszekot,mer neki volt egy ilyen autóhoz alakatrész új váltó difi,kuplung,tankba szivattyú 345-ezer,és ha mindent összeszámolok 1misit költöttünk rá,nekem van egy 21-éves BMW-m de sokkal jobban bízok benne mint ebbe a kocsiba most itt tarunk és még mi jöhet ki rajta,elképeztő milyen hulladék,kideült a váltó koreai,mondom jó,még jó hogy japán autó,igaz a motor Olasz Fiat motor,Volt egy Mercedes Vito nekünk eladtuk,vettünk T5-ös transportert 2.5 174-ló,azt mondták hullaék az is szar a motor enni fogja az olajat,meg iyenek,meg 20000-nél új turbó kell rá,aztán ez egy tévhit,szépen be volt járatva,deka olajat nem evett,eszik.és 50000-km-ter van benne semmi baja,nekem ezekután Olasz autó,és Francia,Japán nem kell,a jó megbízhatő öreg Német
Hibalista
- DIFI - VÁLTÓ - SZIVATTYÚ - ÜZEMANYAGSZIVATTYÚ - PORLASZTÓ - EGR-SZELEP - RÉSZECSKESZŰRŐ - OSZTÓMŰ
Ide hordtam szervizbe
CARMO SUZIKI
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Maszek
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.0 GLX | Következő autója? | Golft,Passat,vagy BMW e46,E90 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
