Szerethető lovag
Szöveges ítélet
Újonnan vettem, egy családi, 23 éves 120-as Skodát cseréltem le, aminek nem volt sok baja, sajnáltam is nagyon. Nem rohadt, nem főzte a vizet (akinek igen, ajánlom, cserélje ki a kiegyenlítőtartály fedelének tömítését szilikonosra). Annak idején apámék megjárták vele Lichtensteint, Svájcot, hiba nélkül, Svájcból megállás nélkül jöttek haza, persze pisi-hami vót...). Eredetileg egy Fabia 1.4-es kombi volt a kiszemelt, de így utólag nem bántam meg. Testvéremnek volt egy "szalonautója", kétszer trélerezték.
Tetszik: magas üléspozíció, nagy tükrök, viszonylag (autóúton, városban) csendes, kényelmes, pár éve négyen+csomagok abszolváltunk egy Szlovén utat. Nem mondom, hogy bőséggel, de elfértünk. Rátankolással, elővárosi, kicsi autópálya+kicsi város, 6,5-7,5 l-t méretem. A fényezés, a javított elemeket kivéve, jól bírja a gépi mosásokat. Az alkatrészek árai elég barátságosak, a minap volt gyertya (105 ezrenként kell), szíjak, olajok (fék is), gyertyakábelek, szűrők cseréje, munkadíjjal 95 e magyar forint volt.
Ami nem annyira: "A" oszlop kanyarban (körforgalom) még egy IFA-t is kitakar, meg lehet szokni. Nagyobb sebességnél, autópályán magas zajszint. A beltéri plasztikok kőkorszaki keménységűek, karcolódnak könnyen. A rádió egy sokol szintjén van, cd lejátszó évek óta megadta magát (napokban csere), izzók viszonylagosan gyakran kiégnek. A fényszóró már persze mattul. Szerintem roppantul érzékeny a futómű beállításra, már háromszor cseréltem első rugót, pedig jónevű márkát vettem (Monroe).
Sajnos a törésbiztonságát is ki tudtam próbálni, egyszer egy hölgy egy enyhén havas úton keresztbe fordult a Puntóval, nem tudtam megállni, belöktem az árokba. Talán 40-nel mentem, ő el tudott menni, én nem. A légzsákok felfújódását és lefejelését senkinek sem kívánom... Két légzsák, szélvédő, motortető, sárvédő, lámpák, klímahűtő, stb bánták.
Naponta munkába használom, minden számla meg van, s a szervizkönyvet vezeti a szerelőm, aki amúgy közlekedésmérnök. Nemsokára messzebbre költözöm, de biztosan visszajárok hozzá, nem "húz" le, gyorsan, megbízhatóan cselekszik.
Szóval: az autó nekem bevált, sosem hagyott cserben. De egyszer, mikor három téli hónapig nem tudtam használni lábtörés miatt, lemerült az akksi. Csere után semmi hiba, csupán a rádióbeállítás ment el, meg az alapjárat ingadozott kb 25-35 km-en. Mondjuk vigyázok is rá. De úgy érzem, nem vennék megint Suzukit.
Hibalista
- Kormánymű (garanciális csere), bal első ablakemelő, jobb hátsó lengéscsillapító (szintén garanciában), első lengőkar 2x, első rugók 3x, első féktárcsa+betét 2x.
Ide hordtam szervizbe
Első 3 évben márkaszerviz, utána "maszek" szerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 209000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | Sportige, vagy Sorento |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
