A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Sx4 (2006)

Sx4 1,5 GLX AC 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

SX4 - autó minden napra!

Szöveges ítélet

Tegnap voltam a kötelező szervizen (45e), ami kicsit megcsúszott (49.500km), mert Szentes nem a szomszédban van, mégis érdemes ezt a szervizt választani! Amit egyes fővárosi szervizekről olvasni, nos, itt árban és minőségben, nem utolsó sorban kiszolgálásban a legjobbat kapja az ember. Csak ajánlani tudom. De most már az autóról:
1. A kényelem. Nem is tudom. Inkább megszoktam a feszes - a magyar utakra remek - futóművet. Kezdetben rossz volt átülni a Matizból. Bírja a strapát. Mindenki ismer kátyús, 30-as és 40-es táblával tűzdelt útszakaszokat. Bírja. A vesekövemet is kirázza, de bírja. - Valamelyest kb. 10eKm körül lágyabb lett érezhetően a rugózás, de ennyi.
2. Fenntartási költségek: hozza a mit vártam. A 45-ezres szerviz kevesebb volt, mint a Matiz bármelyik szervize :) A fogyasztás igenis tartható 6,5 l körül, ha betartod a sebességhatárokat!!! Autópályán, 4 emberrel, rengeteg csomaggal, betartva a sebességhatárt (tartósan 130km), nos, 9l körül lesz, de az extrém helyzet. Nekem legalábbis. Tisztában kell lenni a tömegével és annak megfelelően vezetni. Ennyi. - A biztosítást tavaly újra kötöttem, így az is OK.
3. Valaki írta, hogy "hogy amíg nem pörgetted 4000-es fordulatig, nem tudod mit vettél" - igaza volt :) Nagyon állat tud lenni! Néha a fiammal - a lányok nélkül - megpörgetjük. Cool :))
4. A csomagtér: sajnos nem nőtt meg :( de vettem rá tetőcsomagtartót, így sok dolog megoldódott. Ésszel él az ember, ha már a pénze kevés. Persze a SUZUKI mérnökei átugorhatnának pár napra sörözni a HONDA JAZZ tervezőihez, de mindegy, ´szel-a-víz´.
5. A hitel. Nos, a sajtó mást hirdet, de én nem váltok. A THM alacsony volt és telik, fogy. CHF alapú hitelt hülyeség FT-ra cserélni, mint ahogy ebben a - szerintem inkább virtuálisan gerjesztett - válságban autót cserélni sem ésszerű. Bár, jegyzem meg, ez inkább tovább mélyíti a recesszisós őrületet. - No, a lényeg: Rozi marad még, így majd 3 évesen is. Nem csak a válság miatt!
6. Negatívum: van az is, minden autónál van. A legszörnyűbb az A-oszlop holttere!!! Halálos tud lenni, amikor egy komplett család, egy autó tűnik el mögötte! Brrr...:( Néha a frászt kapom! És persze: "Hülye suzukis!" - pedig tényleg nem látom!!! Ezen a mostani téli szürkeség tovább ront. Mindenki imádja a sötét kabátját, pedig nem biztos hogy jobb elegánsan meghalni, vagy sárgában- fénylőn túlélni! Ki-ki döntse el!
- A kormány túlfordul kissé (megváltozik a két kerék egymáshoz képes beállított szöge, a másikat tolja vagy húzza kissé magával), ezért és ki- és beálláskor a külső kerék felől rángató, zökkenő hang és érzés tapasztalható. Mintha egy apró kavicson huppannánk át Miután egyenesbe áll, ez visszatér a rendes medrébe. Valójában nem hiba. Ha csak nem konstrukciós. De ettől még kiválóan működik.
- Az ablaktörlő gumija lassan - a kicsi - lefoszlik, gyenge minőség volt.
- A többi csak ***rágás volna, ha sorolgatnám. Árérték szerint továbbra is remek vétel volt.

Összességében ez egy remek konstrukció!


-------------az első 1200 km----------------------------
Kellett egy nagyobb, tágasabb, erősebb autó, ami legalább olyan felszerelt mint a Matizunk volt, legalább olyan megbízható hírében áll, nem terheli túl az immár négy főre nőtt családunk kasszáját, és befér a garázsba: ez lett az SX4.
A 3 éves Matiz magasra tette a mércét kényelemben, fogyasztásban, megbízhatóságban és praktikumban. Bár alig hiszik el, remek autó volt, amit mi sem bizonyít jobban, mint, hogy már el is kelt a kereskedésben, pedig még csak az 1000km-es első szervizre vittem a Rozit.
Rozit mondtam, mert az új autónk egy rézvörös, 1,5-ös, GLX AC felszereltségű SX4 lett a Budafer Szentes kereskedőinek korrekt hozzáállásának köszönhetően. Nem csak a Matizt számolták be használt autóként korrekt módon - nem titok, hogy nagyon vigyáztunk rá, a 3 év és a 60 ezer km alig látszott rajta -, de a Rozit is elviselhető THM-mel és időben szállították. Ez talán kuriózum is ebben az SX4-hiányos időben.
Azóta eltelt egy bő hónap, túl az első szervizen és számos parkolóbéli molesztáláson! Ez utóbbi az autó népszerűsége és ritkasága okán van; más is szeretné, ha a magyar kereskedők is kapnának, heteken belül tömegcikké válna az utakon. Hát így nem lesz az, egyenlőre.
Most azokról, amiket elsőként kérdeznek tőlem:
1. Sokba került? Fentartás? Költségek?
Egy hasonló árkategóriájú és felszereltségű autóhoz képest nem. Ennyiért 4 kerék, motor és alváz jár egyes márkáknál, néhol meg 10x ennyi extra, de azokat a márkákat általában a meghibásodási listák élén jegyzik. Gondolom értik, mire gondolok.
A pénz, nos "az a legkevesebb", ahogy mondani szokták. Nekünk is fontos minden forint a két kiskorú mellett. Ami ennél és lényegében a Suzukinál döntött az a relatív olcsóbb szervíz és alkatrész ellátás. Ez esetünkben kevesebb lehet a Matízénál is. Illetve a kivál (?) THM-es hitel, aminek eredményeként a klímás új SX4 kb. annyi, mint a 3 éves autónk hitele volt. A különbség az inflációt sem éri el, bármennyire riogatnak az EURO meg a CHF árfolyamváltozásaival. A biztosítások szintén 1-2 száz forint eltérést mutatnak, így egy kulcs és hitelcserét követően egy remek, új autóba ülhettünk.
Üzemanyag: most még bejáratós, de a Matiz átlag 5 literes (város 6-6,5, országút, autópálya 4,5-5) fogyasztására a Rozi - bejáratósan! - 6.5-7 literrel válaszol, amit jónak vélek. A költségek tekintetében a tankolás volt és még most is a meglepő, ugyanis 50 literes a tank. Furcsa a 8-9 ezerből tele van helyett megszokni a 13-15-ezret ...- benzinártól függően. :)

2. Komfort?
Nos, hazudnék ha nem vallanám be: a Matiz kényelmesebb. Hm. Ez van. De a két autó nem ugyanaz. A franciás lágysághoz és futási konforthoz egy kicsit billegő - de soha nem dőlő!!! - karosszária járt, a Rozi ellenben ráradag az útra. Kanyarstabilitása kb. 20-30 km/órával nagyobb tempót enged a Matizhoz képest. Ezt bizony lehet élvezni! :)
Tágas, már nem ér össze a könyökünk elöl. Az ülések keményen tömöttek, oldalt és derékban is jól támasztanak.
A hátsó ülést imádják a gyerekek, mert magas, jól kilátnak.
Az utak rossz állapotát mindenki tudja, ezt határozottan közvetítik is a kerekek, lassan megszokom. Talán ez volt az egyetlen, amivel még visszagondoltama a kis Matyikánkra.
A komforthoz tartozika klíma is. Véleményem szerint a GS automatának kikiáltott félautomata klímája nem feltétlenül éri meg. Ez a mechanikus klíma remekül teszi a dolgát. Csendes, pillanatok alatt képes jégkorszakká változtatni az utasteret, de 1-es fokozatban a mostani +30 fokos időben is csendesen hűti az utasteret, nem tüsszögöm végig az utat a hideg-meleg levegő miatt. A gyerekek miatt nagyon kellett a klíma, úgy tűnik megérte. A klíma egyébként igazán nem zavaró a motor tekintetében. Nem vettem észre előzésnél sem - pl. egy teherautó 80km/ó, előzve 120-130-cal, majd vissza a 90km/órára - , hogy vissza kellene kapcsolnom a klíma miatt, vagy netán kikapcsolni, hogy beleférjen. A 99LE-s motor teszi a dolgát. Nyugodt lelkű apukák imádni fogják. Nem égnek a gumik, de nyugodt vezetéssel alacsony fogyasztás érhető el, csomagokkal és gyerekekkel sem kell lemondani egy-egy előzésről, a klímahasználatról, mert ott vannak és előhívhatók a lóerők. Aki pörgeti, annak megy is, tankolni is ... :)

3. Csomagtér?
Hm. 275 liter nem tűnik soknak, de ha a hülyeségeket otthon hagyjuk egy nyaralás simán kijön. A hétköznapokra meg szép összeg hagyható a hipermarketekben, ha meg kívánjuk tölteni. Jó a formája, ill. jobb mint az Ignis vagy a Wagon-é, jobban pakolható. Az ülésdöntögetés tekintetében meg majdcsak megnéznek egy Honda Jazz vagy egy Meriva tanfolyamot a Suzukinál is, bár szó se róla, igyekeztek!

4. Negatívum?
Hm. Az is van. De lehet, hogy még én vagyok a béna. Meg kell szokni a tükörből tolatást. Kicsit nehéz kilátni, s mivel a vége gyönyörűen szűkül össze - hm azok az ívek! - nehéz belőni a párhuzamost pl. a padkával vagy egy másik autóhoz mérten. Nem beszélve 10-20 méter tolatás ki a kertből, brrr. Majd belejövök.
Még egy a lámpa. Kiváló a fénye, de mintha picit rövid lenne a tompított. Ezt még megnézetem a szervízben. A magas autó miatt - bár tág keretek között állítható - a fenti max. nekem még kevés.

Jön a nyár, sok ezer km. Ha érdekel vkit, folytathatom.
Bocs a sok Matizos hasonlóságért, de az volt az első nem szocreál autónk, és imádtuk: mindenhová elvitt és soha nem volt semmi komoly baja (max. izzócsere, 2x lambdaszonda, ennyi), ezt várjuk a Rozitól is.

Hibalista

- (50000 km) Még mindig nem romlott el semmi! :)
- - csak egy defekt volt - 2 hétig jártam azzal a snájdig patkószöggel a gumiban :)
- (1200 km) Semmi nem romlott még el, csúnya is lenne!

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Budafer, Szentes
http://www.budaferauto.hu/

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Matiz 0.8 SE Következő autója? talán SX4 1.5 GS?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Sx4 2006 (2006)

További ítéletek (289 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)