Rizsrakéta
Szöveges ítélet
(46-e km-nél)
Hol is kezdjem.... Hogy mi a jó, és mi a rossz az mindig nézőpont kérdése. Igazából nem nagyon rossz nem is nagyon jó, valahol a félúton lehet.
Először is, sajnos némileg kényszerből kellett erre az autóra váltanom a drága bankoknak köszönhetően, hiszen az egekbe mentek a deviza árfolyamok. Mint minden autó, ez sem hibátlan. A fogyasztás közlekedési szabályok betartása mellett, jól koordinálható kicsit mintha néha azért ingadozna, de lehet hogy ez is csak az én lábam hibája.... nyugodt tempónál 5,6-6,2 között. Sietősben, nagyon sietősbe lépve kb 7,5 liter is lehet, de ez már extrém közlekedési kategóriába tartozik. Hozzátenném hogy szerintem a 205ös gumik kicsit mintha túlzóak lennének, így a fogyasztás pár decivel emelkedik ilyen szintekre...
Motorikusan: hangja elég jó 3-4-5 ezer környékén, persze nem kímélő gázpedál mozgatások következményeként. A motorikusságról talán még annyit, hogy az akku az nevetségesen gyenge 36Ah mire elég -20C vagy az alatti fokban (most a télen volt ilyen is) ezt nagyon elspóroltátok szakik :(
Váltó: könnyen jár, mondjuk jónak, csak néha a rüfit nem akarja bevenni...
Beltér: szörnyen olcsó kopogós műanyagok kavalkádja fogadja az utazni vágyót, de legalább nem nyikorog még a 46ezredik km-nél sem akármilyen is az út. A gyári cd-s rádió a szükséges minimumot tudja, nem egy etalon, de hallottam már sokkal drágább autóban sokkal szarabbat is.
Az ülések oldaltartásáról szót sem pazarolnék, mert nincs is.
Ami viszont viszont akár életveszélyes is lehet, az az A oszlop holt tere... akár egy család, vagy egy kisebb kanyarban egy autó is megbújhat benne.. és persze jöhetne ezután, hogy " hülye szuzukis " pedig még röngten látással még én sem rendelkezem...
Külső: hát a fekete metálfényezés mintha kicsit vékony lenne itt ott kezd repedezni ismeretlen okból.. amúgy meg úgy ahogy van szokható talán a csomitartó lehetne nagyobb, de már kezdem úgy érezni lassan hogy én kívánok túl sokat.
Futómű és fék: futómű viszonylag keménynek mondható, néha kicsit zavaró, de már megint túl túl sokat kívánok azthiszem :) Fékek, nem egy életre lettek tervezve, de ez megintcsak vezetési stílus hatványa szerintem.
Van jó fűtés, és szél és gördülési zaj is :) ja és hogy van fogyasztásmérő is?? ez igen pozitív nekem!
Klíma tök átlagos!
Igazából nem utálom ám ezt az autót, mindennapos használatra teremtették, ha jó az akksi :) akkor még indul, és mindenhova elmegy :)
Gondoltam folytatván az írást, immár 64000 km-nél jár az autó.
Egyre jobban aggaszt a téli nyári kerekek cseréje, mert maga a felnik most már egyenesen rá szoktak rohadni a helyükre, úgy kell lerobbantani őket.
Az alváz rozsdásodás jeleit kezdi mutatni.
A klíma is valahogy gyengülni látszik...
Ja és hogy el ne felejtsem sikerült már egy futómű állításon is átesni...55e km-nél.
Hibalista
- Gyári akku 3,5 éves korban "kuka". - Jobb első-és bal hátsó helyzetjelző kiégése. - 55e km-nél futómű állítás volt szükséges (csak aszfalton közlekedem)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra C 2.0 DTI | Következő autója? | Astra J/ Meriva |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
