A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Sx4 (2006)

Sx4 1,5 GLX CD 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Pucek, a legjobb barátom.

Szöveges ítélet

2008 karácsonya előtt már tűkön ültem.
Jöttem volna haza, az új autómért.

Kereskedőtől, 16E km-rel, 1 évesen, 1 millával olcsóbban, mint újonnan. Engem nem zavar, hogy nem én pukiztam az ülésbe először... :P

Külföldön dolgozva, és egy év után rájöttem, hogy a megbízható, hozzám mindig hűséges, és bizonyos körökben népszerű VérPandámat (´94, 1,3 GLX Swift) kinőttem.
Nem a fejem lett nagyobb, de még legalább 2 évig kint akarok lenni, és bizony, az igények változnak.
Meg külföldi munkánál a pénztárca vastagsága is, de ez itt annyira nem jelentős.
Ha az lett volna, akkor nem hitelbe veszem meg Puckát.

Azért lett Pucka, mert az egyik legjobb barátomat is így hívják, ez neki tiszteletem jeléül. Másrészt, szinte minden autómnak volt eddig neve.

Letelt a két év, 1 év Swift('94) 1 év SX4(2007), van mihez hasonlítani.

2009.12.28.

Lassan hazajövök külföldről, nagyon sok autópályán töltött km után.
Az autó gyakorlatilag problémamentes.
Most ott tartunk egymással, hogy kapott tetőcsomitartót, meg a kötelező szervizeket. jelenleg 47537 van benne, és most viszem a 45-ös szervizre
Nov 7-én ünnepeltük a 2 éves szülinapját, tőlem jellemző módon nyakig rakva gépalkatrészekkel, meg egyéb súlyos vasdolgokkal, ablakig. Az durván verte a kocsi saját súlyát, de mivel muszáj volt, így muszáj volt.
A segge a várakozásomtól ellentétben nem ült meg annyira, mint vártam,és ezt jó teljesítménynek veszem tőle. Gyakorlatilag olyan súllyal mentünk, mintha a ledöntött ülésrésszel együtt számolva a csomiteret 10 centi vastagon kiöntöttem volna vassal.
Nem volt gond, a lámpa magasságát kellet legórnom a legalsó fokozatba, és ott nem vakított.

Mivel a nálam töltött eddigi km-ek számát arányosítva majd 20E autópályán történt, így jellegzetes kopások nincsenek. Csak mentünk.
Az első szériás, tervezési hibás váltókulissza csere után a mostani már nagyon jól teljesít. Eddig egy villanykapcsoló érzése volt az embernek, miközben pakolgatta, ez mostanában erősen változott, jó irányba.
A mechanika nem kopott, de lágyabb lett, és könnyebben csusszan 80-nál harmadikból ötödikbe. Két ujjal.

Az "A" oszlopot már megszoktam, de a német szerpentineken kell a fejbillegtetés, ha mindent látni akarok, de elfogadom. Akinek vezetés közben nem jár a feje, az ne vezessen.

A fogyink is jól alakul. Németországban, német benzinnel városban tatis stílussal 6,2/6,5-7 liter között elvagyunk, itthon városban 7-7,5.
Autópályán, ha nem lépem túl a bűvös 4000-es fordulatot, akkor megússzuk 7,4-7,8 között, fölötte már szomjasabb. Ez vonatkozik a 16"-os, és a 15"-os kerekeimre is. A meglátásom az, hogy a gyári16"-os kerékkel a 4000-es fordulat óra szerint 140, de GPS szerint csak 132, így jól lehet kalkulálni, hogy mennyit fog mutatni a radar.

Pályázni a kategóriájához mérten nagyon jól lehet vele, ha az ember nem képzeli magát versenyzőnek a nolimit autbahn szakaszon sem, és mindenhol elég neki a 140 körüli tempó. Egy út alatt vezetek egyhuzamban legalább 8-9 órát, ez háztól házig 950km, ebből 900 autópálya.
Ötödikkel elvagyok szinte végig, kivéve budapestországot, ahol igyekszem olyan időpontban áthaladni, hogy hamar túl legyek a városon. Jellemző módon hazafelé a rakomány -legyen bármilyen zsúfolt, és darabos- elsőnek szép fővárosunk útjain szólal meg jobbára, leszarva azt a tényt, hogy már majd 900 km út van mögötte. Ez a kijelentésem inkább az utakat jellemzi. De még itthon sem zörög az autó, csak a rakomány.

Jobbára kevés gázzal és kevés fékkel közlekedem, mert szerintem a motorféknél olcsóbb dolgot még nem találtak fel. :)
A fékem ennek megfelelően gyári még, bár vállas már a tárcsa, de még nem vészes.
A fogyasztást is támogatja a stílusom, így a német szomszédom audijából 150km alatt másfél literrel kevesebb fogyit hoztam ki, pedig pacira megeszi vacsira az enyémet. A különbség csak az én magyar, és az ő német lába között volt. Ki mihez szokott. :)

Két embernek a csomitér néha több, mint elég, és mivel nem szeméttelepre járok kajáért (tecsó, ócsan, korás, egyéb ilyesmik), így az egyszeri bevásárlás is röhögve elfér a két ülés mögött, bármilyen variációban.

Ha így marad az autó, az sem lesz baj, de tervezek 4 centi ültetést, és egy teljes sík burkolást az aljára, amivel fél literrel lejjebb tudom majd lökni a fogyit, de ez pályázáskor igazán hasznos. Ha nem járunk 100 fölött huzamosan, akkor az ilyen dolgok elhagyhatók, bár, sok kicsi sokra megy.

Amit nagyon irigyelek más kocsikból, az a fűtőszálas első szélvédő, meg a kivehető hátsó üléssor. Az előbbire évente max 10-szer van szükség manapság, a másikra meg évente kétszer, így nem fogok a Dunának menni ezek miatt.

A vezethetősége, futóműve az egyik legjobb, szakadó hóban vagy esőben, nagyon rossz körülmények között is biztosan irányítható 130-as tempónál, ahol már senki nem mer utánam (az őrült magyar után) jönni a bécs környéki huncut kanyargós autópálya részeken.
Száraz aszfalton meg egyszerűen csak fűzöm a kanyarokat, élvezetesen gokartszerűen viselkedve, de néha kutyamódra megemelve a balhátsót a kedvenc körfogalmainkban, ahol nem kell gyorsan menni egy kis élvezethez, és a 20-ik kör is ingyen van este 10 körül... :)
Imádom.
De sokszor csak beülök, és megyünk.
A jelenléte nem tolakodó, és nem akar mindenáron az előtérbe mászni, hogy "én vagyok a te autód, ugye milyen divatos és szép vagyok?" módon, de a parkolóban megismerem, beüléskor egy megbízható barát fogad, és ha menni támad kedvem, akkor az elvárásaimhoz képest tud menni, ha akarok.
Ő a barátom, mint a névadója.
Nem akar uralni, hanem tudja a helyét. Hű társam, amikor csak kell.
Nekem ennyi elég.

2014.04.07.

Megvagyunk, köszönjük szépen. Párszáz km kell már csak a 100E km-hez.
Fogyasztás jellemzően 5,5-6,5 között, terheléstől és tempótól függően.
Talán rakatok bele LPG-t is, így kétéltű, és kis étvágyú is lesz.
Semmi nem ment tönkre, semmi nem rohadt le, én okoztam neki sérülést a jobb hátsó lámpánál a sárvédőn, de az sem az ő hibája.


2014.05.17.
Megvan az első százas.
Nyugodtan várom a másodikat. :)

Hibalista

- Egy éves autón? - Majd 20E-nél? - Nálam szinte semmi, de szerintem nem lesz jellemző, hogy ebbe a rovatba írok. :) - A váltókulissza cserés volt 18E korában, de mivel műszaki szemmel nézve is élőhalott volt a konstrukció, így az is csoda, hogy ezt kibírta. - Kapott helyette olyat, ami ezzel a szemel nézve örök élet. A kapcsolás határozott, de puhább lett, nem érezni rajta a drótokat, egy jól összerakott rudassal lett egyenértékű. - 36 ezernél az utastér világítás izzója cserés lett. - - 47E - Semmi sem történt hibailag. - Tankolok, megyek, slusszpassz. - - 97E 2014.04.07 - - Gyakorlatilag semmi extra. - Olajcseréket megkapta, pollenszűrő, olajszűrő cserék szintén. - Kopó alkatrészek még az ablaktörlők, mint a többinél, a hátsó gyárit nem vettem meg, mert sokalltam, inkább kicseréltem benne a gumit, méterre vett átlagossal. - Semmivel nem rosszabb, és akkor van rajta új gumi, amikor akarom. :) - Hidegben (mínuszokban) kicsit kontakthibás az ablaktörlő kapcsoló, nem mindig fejezi be a törlést, ha egyérintősre nyomom. Szakaszosban, vagy folyamatosban semmi baja. - - 2014. 05.17. - - Két hete ki lett cserélve a stabrúd két gumibakja, és a jobb oldali stabpálca. - Köszönöm a kormánynak a "tükörsima" utakat, minden tagjának egyenként folyjon a fülébe forró aszfalt, ha már az utakra nem maradt... - A költségek nem érték el az 5000 Ft-ot.

Ide hordtam szervizbe

Majd 2009 októberében... Akkor lesz kötelező szerviz, egyébként a régi Swiftemet is egy jó barátom csinálta, gari után ezt is ő fogja. Eddig sem a kocsi miatt találkoztunk sűrűn, ezután sem ez miatt fogunk... :))

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A kötelező hamarabb eljött, tehát a jászberényi Suzuki Sós-nál voltunk átvizsgáláson. Korrektek, alkalmazkodnak az időbeosztásomhoz. Nekem segítettek, ahol tudtak. Amiről szerintem nem tehetnek, az a kiegészítők eszement ára, de mi olcsó manapság?

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift 1.3 GLX VérPanda Következő autója? Nekem ez elég lesz jó pár évig, akár tovább is...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Sx4 2006 (2006)

További ítéletek (289 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)