Őfeketesége
Szöveges ítélet
Ignisből ültem át, ahhoz viszonyítva: nagyságrendekkel jobb úttartás, kanyarban is stabil, nagyobb és jóval kényelmesebb utastér, a hátulja nem pattog.
A GLX Travel modell szinte full-extra, emellett sokat engedett a kereskedő, és ajándék riasztót is kaptam.
Remélem, megbízható kocsit fogtam ki, mert elég sok horrort olvastam az SX4-ről. Egyelőre nagyon meg vagyok vele elégedve, az Ignis után élmény vezetni. Sokkal biztonságosabb, kényelmesebb érzés. Az én vezetőülésem egyelőre nem nyikorog (még nincs egyhónapos az autó...)
Ami viszont zavar:
- a gyári rádió elég bénán szól (tompa a hangzása, és a sebességfüggő automata hangerő-szabályozás meglehetősen rosszul van beállítva: indokolatlanul nagy mértékben halkul el, illetve hangosodik fel).
- a belső műanyagok (számítottam rá az itt olvasottak alapján, na de hogy egyhetes korában már zörög a kesztyűtartó, és az A-oszlop alatti műanyag betét is rendszeresen nyiszog, az azért durva!)
- sebességváltó (elég darabosan jár, bár ez később valószínűleg javulni fog)
Összességében viszont szerintem jó autó. Nem nagyon jó, de átlagkeresetű családoknak megfelel. Nagy marhák azok, akik ezen a honlapon is rendszeresen luxust várnak el a Suzukitól: teherautónyi csomagtartót, hangtalan utasteret, Subaru Forestert is lepipáló gyorsulást. (A motorjáról egyébként sokan írták, hogy gyenge szar. Hát, valóban nem egy erőgép, de a hétköznapi forgalomban bőven elegendő - az Ignishez képest egy kicsit lomhábbnak tűnik, nem annyira harapós, bár papíron ugyanaz a gyorsulása. A klíma sokat visszavesz az erőből, előzésnél okozhat meglepetést!)
Az Ignis után jó, hogy megmaradt az ott megszokott (sőt nagyobb), szinte terepjárós hasmagasság.
És még három dolog:
- A pillanatnyi fogyasztásmérő nagyon jó dolog. 15 éve van jogosítványom, de most tanulok meg tényleg takarékosan vezetni. Sokan írtak itt 9-10 literes fogyasztásokról, hát nem tudom, biztos igaz, de az enyém átlagos vezetési stílussal simán elmegy 7-8 literrel, pedig még bejáratós. Sőt országúton 5 literre is le lehet vinni, igaz, akkor 75-80 körül kell poroszkálni (néha van olyan, hogy nem siet az ember, akkor lehet spórolni).
- Korrekt a Suzukitól az ajándék navigációs rendszer. Illetve az a korrekt, hogy a majdnem dupla annyiba kerülő (kb. 100 ezer Ft) típust adták a márkából (Mio), pedig a legtöbb kereskedő ilyenkor a legolcsóbb verziót szokta. Ezért külön köszönet.
- Az a bizonyos A-oszlop... Kedves leendő SX4 vásárlók! NEM IGAZ, HOGY NAGYON ZAVARÓ!!! A legtöbb mai modellben eleve vastag az A-oszlop, és igaz, az SX4 rátesz még egy lapáttal, de nagyon kevés olyan helyzet adódik, amikor ez zavaró lenne. Engem maga ez a tény majdnem elriasztott a vásárlástól, olyan sok rémmesét olvastam ezen a honlapon róla: nyakcsigolya-kopás, nem lehet belőle kilátni, megszokhatatlan, borzalmas, balesetveszélyes stb. NEM IGAZ!!! Néha tényleg kicsit jobban ki kell nyújtani az ember nyakát, hogy kilásson, pl. egy körforgalomban, de ez nem fárasztó dolog. Legalábbis közel sem annyira, mint ahogy ezt itt néhányan lefestették. Az Ignis után nekem szinte fel se tűnt az egész.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Tisza 2005, Szeged
(A 10 pont megelőlegezett bizalom, ugyanis még nem jártam náluk...)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | egyelőre marad ez |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
