Mazsola, a család kedvence
Szöveges ítélet
Megrendeltem, és végre átvehettem!
Azok számára, akik foglalkoznak a vásárlással, néhány szösszenet. Az átlagember számára is elérhető áron kerestem családi autót (2 felnőtt és 3 gyerek számára), amellyel akár szélsőséges időjárási viszonyok között is tudunk közlekedni. A sok tipus közül "ránézésre" választottuk ki. Tesztvezetésen "csak" az 1.5 MT GS felszereltségű tipust tudtuk kipróbálni. Összességében megtetszett, ezután kértük az 1.6 4WD tipust.
Távolabbról:
Ijesztően kicsinek tűnik, kis gömböc, ezért kapta a "Mazsola" nevet (olyan, mint egy szőlőszem). Igazából nem sorolható kategóriába. Elölről személyautó, hátulról terepjáró, belülről egyterű. Talán ez a sokoldalúsága fogott meg. Szembeötlő a kaszni magassága, amellyel jól elboldogul a különböző terepviszonyok között.
Beszállás!
Újszerű luxus volt számomra a kulcsnélküli ajtónyitás, szuper kényelem (a távirányítót nem kell a táska mélyéről előkotorni). Az ajtók lágyan nyílnak és csukódnak. Nincs "lemezhang", az ajtó is anyagból van, masszív szerkezet hatását kelti. Tágas nyitású, nem kényszerülünk akrobata mutatványokra a beszálláshoz. Az előző autómba be és leültem, az SX4-be be és "felül" az ember. A vezetőülés alaphelyzetben kifejezetten kényelmetlen, de ez csak addig tart, amíg helyesen be nem állítjuk. A testresztabás után meglepően kényelmes, "tartja" az ember gerincét, a hosszabb utazás során sem gémberednek el a testrészek. A jó beállítás után lezser lábtartással elérhetők a pedálok. A kezelőgombok kézreesnek, nem kell tápászkodni az elérésükhöz. A kilátás pazar, "föntről" lehet szemlélni a környezetet. A műszerfal jól áttekinthető, sallangoktól mentes, a vörös megvilágítás ellenére nyugtatólag hat a szemre. A hátsó ülésen bőven elfér a három gyermekülés.
Az elindulás.
A gyujtáskapcsoló sárga körvilágítása (automatikus, nem kell külön kapcsolni) jól jön sötétben, nem kell tapogatni. Indítókulcsra nincs szükség, a (speciálisan kialakított) foglalat elmozdításával lehet a kormányzárat oldani, indítani. A motor természetesen pöccre indul. Az utasfülkében alig hallatszik lágy zümmögése, szinte hiányzik a robbanómotorokra jellemző brummogás. Nagyon rövid idő alatt kimozdul a vízhőfok jelzője, gyorsan bemelegszik a motor. (Télen hamarabb lesz fűtés). A pedálok "nőies" kialakításúak, üzemeltetésükhöz egyáltalán nem kell erőhatás, a cipő talpán nem érződik az "ellennyomás". A sebességváltó rendkívül precíz, pontos. Bármely fokozatot könnyű megtalálni (sőt keresni sem kell), könnyű kapcsolni. Nagyon jól eltalálták! Az indulásnál alkalmazott gázfröccs ellenére a kuplung mozgatására jelentősen esik a fordulatszám első sebességénél, ez jelzi, hogy nem egy "ugró párducot" ingerlünk, de lehet, hogy ez csak vezetési stílus kérdése. Másodikban erölködés nélkül, lazán eléri az 50 Km/h sebességet, tehát mégsem egy lassú, tehetetlen tömeget irányítunk. A kormányszervó állóhelyben és kis sebességnél dinamikus, nagyobb sebességnél megfontoltan, nagyobb erő kell a jármű irányításához. Mindez jól szolgálja az úttartást, cseppet sem zavaró.
Az utazás.
Harmadikban 50 Km/h sebességen csendesen morog a gép, fülre is 60 Km/h-nál szereti a negyediket, bár 50-nél sem panaszkodik az alacsony fordulatszám miatt, de ekkor 2000 alatt pörög a motor. 80-nál ötödikbe kapcsolva lazán viszi a kasznit, de gázadásra csak megfontoltan reagál. Viszont a pillanatnyi fogyasztásmérő (hosszútávon, sík úton) itt még 6 liter alatti értéket mutat. 100-nál sem torkos, de már 7 fölé kúszik a kijelző. Negyedikbe visszakapcsolva, intenzív gázadásra dinamikusan 120-ra megy a sebességmérő, biztonsággal lehet előzni, de nem ugrik a kocsi. (Tévedés ne essék, ezzel koránt sem azt akarom mondani, hogy lomha lenne, a sebességmérő mutató folyamatopsan kúszik felfele. Mindössze arról van szó, hogy nem préselődik bele az ember az ülésbe.) A 107 lóerő jól dolgozik, de nem sportautó. (Mindez 2 felnőtt + 3 gyerek + pakkok terhelés alatt, bejáratós kocsival.) Magas felépítménye miatt kicsit tartottam a kanyaroktól, de kellemes meglepetés ért. A széles nyomtáv, a viszonylag kemény rugózás miatt stabilan veszi az erősebb kanyarokat is, nem billeg, nem inog jobban egy limuzinnál. Nagyon fekszi az utat, gondolom ebben közrejátszanak a széles tappancsok is. Az út egyenetlenségeit a 16"-os kereket jól áthidalják, pattogás nélkül átmegy a kisebb kátyúkon. Mivel csendes üzemközben az utasfülke, így viszonylag jól hallhatók a döccenők hatásai. De nem zavaróak hosszú úton sem (100 km). A fékek brutálisak, a szervó teszi a dolgát, erősebb pedálsimogatásra is intenzív a lassulás. Blokkolni nem kellett, az ABS-ről nem tudok mit mondani. A szórakozást a gyári CD-rádió biztosítja. Kb. 1/5 hangerőnél teljesen kitölti a zene az utasteret, de még kiabálás nélkül lehet beszélgetni is. Tisztán adja a mély és magas hangokat is, bár nem vagyok vájtfülű.
Összességében.
Szerintem ideális családi autó. Kényelmes, csendes, azt teszi, amit a gépkocsivezető akar. Az eddig megtett 250 km-en az üzemenyagmérő óra szerint 15 l-t fogyasztott (2/3-a lakott területen kívül), a tényleges fogyasztás majd újratankolás után. Ennyi idő és km után igazából nem jött elő hátránya, hibája. Talán a csomagtér lehetne 10 cm-el hosszabb, bár eddig minden csomag elfért. Bátran merem ajánlani családosoknak, akik egyszerűen csak kéányelmesen szeretnek utazni, kirándulni és közben nézelődni. Valóban élvezet vele az utazás.
A vásárláskor átadták a papírokat, kulcsokat, indulás. 20 cm megtétele után "lefulladt", kiderült, hogy elfogyott az üzemanyag. 10 l benzin betöltése után sem indult, ezért helyben szervízbe tolták, újra kellett indítani a fedélzeti számítógépét. Tanúlság (és a kézikönyv is leírja): soha nem szabad hagyni, hogy teljesen kiszáradjon a tank.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Szentgyörgyi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 280 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra 2.0i | Következő autója? | Nem tervezem |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
