A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Sx4 (2006)

Sx4 1.6 4WD MT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mazsola, a család kedvence

Szöveges ítélet

Megrendeltem, és végre átvehettem!
Azok számára, akik foglalkoznak a vásárlással, néhány szösszenet. Az átlagember számára is elérhető áron kerestem családi autót (2 felnőtt és 3 gyerek számára), amellyel akár szélsőséges időjárási viszonyok között is tudunk közlekedni. A sok tipus közül "ránézésre" választottuk ki. Tesztvezetésen "csak" az 1.5 MT GS felszereltségű tipust tudtuk kipróbálni. Összességében megtetszett, ezután kértük az 1.6 4WD tipust.

Távolabbról:
Ijesztően kicsinek tűnik, kis gömböc, ezért kapta a "Mazsola" nevet (olyan, mint egy szőlőszem). Igazából nem sorolható kategóriába. Elölről személyautó, hátulról terepjáró, belülről egyterű. Talán ez a sokoldalúsága fogott meg. Szembeötlő a kaszni magassága, amellyel jól elboldogul a különböző terepviszonyok között.

Beszállás!
Újszerű luxus volt számomra a kulcsnélküli ajtónyitás, szuper kényelem (a távirányítót nem kell a táska mélyéről előkotorni). Az ajtók lágyan nyílnak és csukódnak. Nincs "lemezhang", az ajtó is anyagból van, masszív szerkezet hatását kelti. Tágas nyitású, nem kényszerülünk akrobata mutatványokra a beszálláshoz. Az előző autómba be és leültem, az SX4-be be és "felül" az ember. A vezetőülés alaphelyzetben kifejezetten kényelmetlen, de ez csak addig tart, amíg helyesen be nem állítjuk. A testresztabás után meglepően kényelmes, "tartja" az ember gerincét, a hosszabb utazás során sem gémberednek el a testrészek. A jó beállítás után lezser lábtartással elérhetők a pedálok. A kezelőgombok kézreesnek, nem kell tápászkodni az elérésükhöz. A kilátás pazar, "föntről" lehet szemlélni a környezetet. A műszerfal jól áttekinthető, sallangoktól mentes, a vörös megvilágítás ellenére nyugtatólag hat a szemre. A hátsó ülésen bőven elfér a három gyermekülés.

Az elindulás.
A gyujtáskapcsoló sárga körvilágítása (automatikus, nem kell külön kapcsolni) jól jön sötétben, nem kell tapogatni. Indítókulcsra nincs szükség, a (speciálisan kialakított) foglalat elmozdításával lehet a kormányzárat oldani, indítani. A motor természetesen pöccre indul. Az utasfülkében alig hallatszik lágy zümmögése, szinte hiányzik a robbanómotorokra jellemző brummogás. Nagyon rövid idő alatt kimozdul a vízhőfok jelzője, gyorsan bemelegszik a motor. (Télen hamarabb lesz fűtés). A pedálok "nőies" kialakításúak, üzemeltetésükhöz egyáltalán nem kell erőhatás, a cipő talpán nem érződik az "ellennyomás". A sebességváltó rendkívül precíz, pontos. Bármely fokozatot könnyű megtalálni (sőt keresni sem kell), könnyű kapcsolni. Nagyon jól eltalálták! Az indulásnál alkalmazott gázfröccs ellenére a kuplung mozgatására jelentősen esik a fordulatszám első sebességénél, ez jelzi, hogy nem egy "ugró párducot" ingerlünk, de lehet, hogy ez csak vezetési stílus kérdése. Másodikban erölködés nélkül, lazán eléri az 50 Km/h sebességet, tehát mégsem egy lassú, tehetetlen tömeget irányítunk. A kormányszervó állóhelyben és kis sebességnél dinamikus, nagyobb sebességnél megfontoltan, nagyobb erő kell a jármű irányításához. Mindez jól szolgálja az úttartást, cseppet sem zavaró.

Az utazás.
Harmadikban 50 Km/h sebességen csendesen morog a gép, fülre is 60 Km/h-nál szereti a negyediket, bár 50-nél sem panaszkodik az alacsony fordulatszám miatt, de ekkor 2000 alatt pörög a motor. 80-nál ötödikbe kapcsolva lazán viszi a kasznit, de gázadásra csak megfontoltan reagál. Viszont a pillanatnyi fogyasztásmérő (hosszútávon, sík úton) itt még 6 liter alatti értéket mutat. 100-nál sem torkos, de már 7 fölé kúszik a kijelző. Negyedikbe visszakapcsolva, intenzív gázadásra dinamikusan 120-ra megy a sebességmérő, biztonsággal lehet előzni, de nem ugrik a kocsi. (Tévedés ne essék, ezzel koránt sem azt akarom mondani, hogy lomha lenne, a sebességmérő mutató folyamatopsan kúszik felfele. Mindössze arról van szó, hogy nem préselődik bele az ember az ülésbe.) A 107 lóerő jól dolgozik, de nem sportautó. (Mindez 2 felnőtt + 3 gyerek + pakkok terhelés alatt, bejáratós kocsival.) Magas felépítménye miatt kicsit tartottam a kanyaroktól, de kellemes meglepetés ért. A széles nyomtáv, a viszonylag kemény rugózás miatt stabilan veszi az erősebb kanyarokat is, nem billeg, nem inog jobban egy limuzinnál. Nagyon fekszi az utat, gondolom ebben közrejátszanak a széles tappancsok is. Az út egyenetlenségeit a 16"-os kereket jól áthidalják, pattogás nélkül átmegy a kisebb kátyúkon. Mivel csendes üzemközben az utasfülke, így viszonylag jól hallhatók a döccenők hatásai. De nem zavaróak hosszú úton sem (100 km). A fékek brutálisak, a szervó teszi a dolgát, erősebb pedálsimogatásra is intenzív a lassulás. Blokkolni nem kellett, az ABS-ről nem tudok mit mondani. A szórakozást a gyári CD-rádió biztosítja. Kb. 1/5 hangerőnél teljesen kitölti a zene az utasteret, de még kiabálás nélkül lehet beszélgetni is. Tisztán adja a mély és magas hangokat is, bár nem vagyok vájtfülű.

Összességében.
Szerintem ideális családi autó. Kényelmes, csendes, azt teszi, amit a gépkocsivezető akar. Az eddig megtett 250 km-en az üzemenyagmérő óra szerint 15 l-t fogyasztott (2/3-a lakott területen kívül), a tényleges fogyasztás majd újratankolás után. Ennyi idő és km után igazából nem jött elő hátránya, hibája. Talán a csomagtér lehetne 10 cm-el hosszabb, bár eddig minden csomag elfért. Bátran merem ajánlani családosoknak, akik egyszerűen csak kéányelmesen szeretnek utazni, kirándulni és közben nézelődni. Valóban élvezet vele az utazás.

A vásárláskor átadták a papírokat, kulcsokat, indulás. 20 cm megtétele után "lefulladt", kiderült, hogy elfogyott az üzemanyag. 10 l benzin betöltése után sem indult, ezért helyben szervízbe tolták, újra kellett indítani a fedélzeti számítógépét. Tanúlság (és a kézikönyv is leírja): soha nem szabad hagyni, hogy teljesen kiszáradjon a tank.

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Szentgyörgyi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 280
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Vectra 2.0i Következő autója? Nem tervezem
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Sx4 2006 (2006)

További ítéletek (289 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)