Made in Hungary
Szöveges ítélet
A Mazda 3-as jobban tetszett volna, de a szalonba valamiért már nem volt kedvem visszamenni. A Kia Ceed szintén, de ők meg a mai napig (se) hívnak vissza, hogy mikor mehetek szerződést aláírni. Itt viszont nagyon figyelmesek voltak, pedig besereglettünk a gyerekekkel. Kicsit nagyot mondó volt az értékesítő, de volt, amit a mi javunkra tudott rosszul, összességében pedig abszolút korrekt volt.
Tőmondatokban: Jó kis autó, ráadásul (ezzel a motorral) fullextrás, WOW! Jó váltó, elfogadhatóan erős, nagyobb fordulatnál egész virgonc motor. 2500-nál bár nem hangos, de bántó, búgó hangja van. Alatta-felette ok. Rövid ötödik, 130-tól meglóduló fogyasztás (inkább a 6. hiányzik, mert városban még épp, hogy jó az 5.). Viszonylag kis szél és gördülési zaj, ja, amióta körbebéleltem az egészet hangszigeteléssel. Azóta nagyon masszív lett, az ajtók is szép hangon csukódnak és már majdnem érdemes a gyári hifit (khm.) autópályán is bekapcsolni. Lehet, ha kidobálom a kínai hangszórókat és berakok valami rendeset, jobb lesz. Jó ötlet és jól néznek ki a nagy kerekek. A Continental gumiktól korábban csak ámultam, hogy milyen jók. Ezekkel viszont valahogy más a helyzet, nem értem, miért. Az IKEA parkolóban olyat csúsztam májusban, mintha jégre mentem volna. Az ABS is kicsit furának tűnt. Egyébként a fék rendben van, csak a hátsó dobfék ciki kissé ennyi pénzért a 16-os alufelnik mögött.
Az ülést nekem (183cm) nagyon nehéz kényelmesre beállítani, pontosabban menne, csak akkor nem érem el a kormányt, mert tengelyirányban nem állítható. Ha magasra állítom az ülést, akkor jobb, de azt meg nem szeretem. Az üléshuzat - ez a drágábbik fajta - egy hónap után már kibolyhosodott, a hátsók széle is rojtosodik. Nagyon ciki. A vezetőülés 3 hét után kezdett nyikorogni. Egy darabig küzdött a WD40-nel, aztán feladta és elhallgatott. Az oldalablakok olyan vékonyak, hogy ha nincsenek felhúzva, kissé táncolnak a helyükön. Az automata klíma egyre jobb, csakúgy, mint a fogyasztás, meg a motorhang, meg a rugózás. Az A-oszlop az autókban mostanában vastag és kész (tessék figyelni a törésteszteket). A csomagtartó kicsi, de legalább jól kihasználható. Nagyobb baj, hogy olyan vacak anyaggal van borítva, ami kemény és hihetetlen sebességgel karcolódik, nem is akármilyen rondára. A szervizben nagyon rendes mindenki a főnöktől, a dolgozókig. Ráadásul lehet látni, hogy mit csinálnak az autóval.
Amióta megvan, érdeklődve figyeljük, miket vált ki az emberekből. A két fő reakció: 1. A Suzuki nem autó (esetleg, ez már majdnem) 2. Mi is ilyent szeretnénk.
Volt előtte egy 0-kmes Skoda Fabiank is. 70,000 km-en keresztül gyötörtük egymást, aztán mérhetetlen boldog voltam, mikor megszabadultam tőle. Egy 9-éves Fiat Bravoba ültünk át, amit olasz gazdái alaposan lelaktak. Nem volt vele több gond, csak sokkal kényelmesebb stb. volt, szerettük.
Az a helyzet, hogy most lehetőleg mindenképpen Japán autót akartunk. Többé-kevésbé hozza is azt, amit elvártunk. A hibákat, mint korábban az átlagfogyasztás mérő hiányát, meg a kormányról történő rádiócsatorna váltást, meg a pityegést hangosításkor, majd a kaizen úgyis megoldja. A részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben. Ja és Amerikában ennél kevesebb pénzért 2 literes motorral, adják a 4x4-est, CD-tárral, tempomattal, 4 tárcsafékkel, stb. Még jó, hogy a mi autónk, van mit büntetni adóval, meg vámmal. Hiába: No Money, No Honey. Na, komolyan mondom, jó autó, de tényleg! Összességében kedveljük, megbízható és szerethető. De azért az alsó-középkategória kissé túlzás…
Az első félév után:
12,000 km. Egyre kisebb fogyasztás, általában 6,7, de 6,8-nál nem nagyon megy feljebb (pedig klímázom). Volt már 6,6 is. A motor már nem olyan búgós 2500-nál, 3000 felett meg még jobb. A hifit nem igazán tudtam megszokni, előbb-utóbb lekukázom a hangszórókat, meg a röhejes hangú gyári dudát is. Három hónap után sikerült megtalálni azt az egyetlen üléspozíciót, ami számomra kényelmes, de ez legalább tényleg jó, 1000 km-en keresztül is. Az ülés tovább bolyhosodott, de olyan furfangosan, hogy már nem ronda, hanem átment diszkrét plüsshatásba, ügyes. A rugózás talán finomodott, de itt jegyzem meg, hogy külföldön eszembe sem jutott, hogy kemény lenne, csak amikor átléptük a határt és hazáig táncoltak a csomagok hátul. A csomagtartó szegény, már undorítóan karcos, pedig vigyázok rá, de le kellene inkább kárpitozni. Üzenem a kollégá(k)nak, hogy a rendszám és a tartó közé rakjon be egy parketta alátét szivacsot, vagy mit és lehet csapkodni az ajtót!
Mivel az SX4 rendületlen elszántsággal teszi a dolgát, egyre jobban szeretjük. U.i.: ha a hátulját 10-15cm-rel megnyújtanák (nem a szedánra gondolok, hanem az egészet), semmi baj nem lenne a méretével, bár ötletem rengeteg lenne. Még egy hír: a Kia az elmúlt fél évben kétszer is hívott tesztvezetni. Valahogy nem vagyunk összhangban…
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Benkő, Kistarcsa
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Omega | Következő autója? | Japánnak tűnik |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
