Kiforrott, magyar utakra tervezett autó
Szöveges ítélet
Még frissek az élmények, de igyekszem később is visszajelezni.
Előzmények: Kispolski, Swift, Skoda Fabia, VW Passat, Wagon R+, Seat Cordoba, Audi A2. A 6 éves Wagon-t cseréltük be egy fekete SX4-re. Az első tapasztalataink alapján nagyon-nagyon jónak tűnik. Mondhatom azok után, hogy a fentieken kívül még néhány céges kocsit is nyúztam. Úgy gondolom, hogy az első szériákban keletkezett típushibákat (zörgések, bal első ülés, kézifék utánállítás) már ellenőrzik vagy a gyárban vagy a 0 kilométeres revizión, mert én semmit nem tapasztaltam (eddig). A többször említett átlagfogyasztás mérőt is megtaláltam azonnal. A használati utasításban az is benne van, hogy hogyan lehet még több mindent kicsalni a multi kijelzőből. Szerintem a kocsi ideális a magyarországi utakra. Feszes a futómű, így nem billeg, nem imbolyog mint pl a wagon. Ellenben a ballonos gumik szépen elnyelik a kissebb-nagyobb úthibákat. (az audin 17" kerekek voltak. a lelket is kirázta belőlünk. azután egy éles szélű kátyú kivágta a gumit... 100 ezerért raktak rá 2 újat...) Tehát én úgy látom, hogy pont ilyen utakra való. Az rögtön látszik és érződik rajta, hogy nem a dakarra készült, de nem hiszem hogy bárki is különösebb terepjárási képességeket várna el egy ilyen kocsitól.
A motor éppen elég a kasztnihoz. Nem egy gyorsulási verseny, de ha odalép neki az ember, akkor nem kerül kellemetlen helyzetbe előzéskor sem. A kidolgozás minősége, és a minőségérzet ugyanakkor szerintem rendkívül sokat fejlődött. Nagyon érződik rajta, hogy a magyarok szeretik a német autókat. Olyan, mint ha a 10 évvel ezelőtti swiftemet keresztezték volna egy passattal.
A beltér két gyerekkel (6,4 évesek) pont elég. A csomagtartó is bőven elég. (a legtöbben a nyaraláshoz méretezik. egy évben 2-3 alkalomhoz? akkor ott a tetőbox, vagy tetőcsomagtartó és kész... szvsz).
A szervízben meglepve tapasztaltam, hogy gyárilag shell helix olajat raknak a kocsiba. Nekem ez is plusz egy pont. Van olyan kocsi, amibe belenyomják a legolcsóbb hordós vackot, azután hajrá... nem is engedik hogy a saját olajadat tedd bele (Pl. ROAG Debrecen, VW, Audi)
Szervíz? Itt bemész a szalonba és szinte minden van raktáron. (ellenben A2 pollenszűrő 3hét)
ami első körben nem tetszik:
- a kormány fogása nekem nagyon vékony. kicsit lehetne vastagabb és jobb fogású. (erre azonban nemrég olvastam, hogy lehet utólag bőröztetni igényesen és az megoldás lehet)
- a másik pedig a rendszámok felfogatásának kialakítása. Kicsit "szomorúnak" tartom, hogy a legnagyobb vásárlóközönség - Magyarország - adottságait abszolút nem vették figyelembe. A lökhárítón kb 5cm*20cm sík felület van kialakítva a rendszámtáblának. Ellenben a magyar táblával ami kb 10-12cm * 45-50cm. Ebből következik, hogy a táblát középen felfogtják. A lökhárító szép ívben elindul hátrafelé. A rendszám pedig áll - középen felfogatva - mint a cövek. A két széle pedig 3-5 centire eláll a lökhárítótól. Még a nagyobb szalonok tesztképein is látszik. Nem hiszem, hogy nem lehetett volna kicsit igényesebben megcsinálni.
Összességében az első benyomások nagyon pozitívak...
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
SUZUKI Limuzin Autóház, Debrecen *****
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A2 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
