Kellemes meglepetés
Szöveges ítélet
SX4! Kellemes meglepetés
Bevezetés
Régóta bújom a katalógusokat, médiát, népitéletet. Szinte az összes áltlam érdekelt autó teszt ill. népitélet cikkeit elolvastam.
Csere
Muszály volt lecserélni a régi(1999) suzit mert az értéke rohamosan esett és idegesített a kényelmetlensége, ill. nem volt benne AC. Nem akartam újra suziba ülni, de a kereskedő olyan lehetőséget adott hogy a hasonló kategóriájú/felszereltségű autóknál kb.20%-os előnyt élveztem.
DÖNTÖTTEM
Vegyes érzelmekkel 2 hét száj/körömrágás újra katalógus/néptélet/média csekkelés után.OK!SX4
Lássuk a medvét!
Igen meglepett.Belűlről tágas elöl bőven van tér. Kellemes cooltúrált belső (kicsit kopogós műanyag - könnyen tisztítható). A középkonzol tetszik, mutatós. Egyébként hátul kényelmesebb ülni, mint elől. A CD benne 8 hangszóró jól zenél. Kényelmes jó tartásúak az ülések.
Ami cool: egy kicsit fölülről látom a világot és ez jó érzést ad vezetés közben. Az úttartása szenzációs. A gumik kíválósága miatt is (ADAC gyöztes 2007). 1000 kmnél olajcsere és utána megrángatom a suzit hagy szóljon!
2500 km után...
Először semmi kiemelkedő tulajdonsága nincs a motornak. Induláskor van némi riadalom, mivel a Nyomaték 4000-es fordulatnál jön elő, ahogy a 99 LE is 5-5500-nál. Olajat cseréltem és a motor karakterisztikája is változott, 4000-től elevenen húz 5500 -ig. A fogyasztás városban klíma nélkül sportosan: 8 Liter/100 km.
Elöl-hátul kényelem fogadja az utasokat, ami ebben a kategóriában talán szokásos? Nem tudom. Nemcsak lábban és vállban, de a fejtérben is. Lehetne vékonyabb az ülés háttámlája...kicsit bumfordi.:-)
Az egyenesfutásba a komoly úthibák szólnak csak bele, a kanyarokban iszonyúan stabilan és átgondoltan működik az egyszerű és komfortos futómű. (Alánéztem nem sok hibája lehet később.)
Egy jó autót sikerült összerakniuk, amiben a jó tulajdonságok összegződnek. Presztízs terén vannak problémák EU-ban, de ez az árban tükröződik. M.o.-on ha 100 megkérdezett közül szerintem 99 azt mondja: a Suzuki egy megbízható és most már biztonságos modern vonalvezetésű autókat gyárt. A gyártó sikeres modellt tudhat magáénak, a vevők pedig megfelelő minőséget kapnak.
15.000 után...
Egyetlen gondot tapasztalok az pedig a kilátás oldalra. Az ´A´ oszlop miatt nehézkes a kilátás. Ez bizony bosszant.
Az SX4 végsebessége 170 körül van. Ilyenkor 5-5500 ford. van és 15-20 között eszik. A nyári időszakban a fogyi: 7-8 körüli sportosan, de lejjebb lehet vinni 7 körülire ha valaki 50-60 körül megy csak. Télen 9 fölé is mehet.
Meghibásodása nincs. A fékek fura hangot adnak 5000 km után, mintha elkopott volna a betét de ez nem igaz. Tipus hiba, s szervízben próbálják gariban orvosolni. A szék nyikoroghat de WD40 segíthet, nekem csak néha.
Összességében elmondhatom, hogy egy városi - elő városi használatra tervezett autóként jó választás lehet HA a listaár alá tudunk menni.
Szerintem.
Hibalista
- 0
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Csepel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | swift I. | Következő autója? | Mazda 3 vagy 6 diesel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
