Kategórián felüli adottságok
Szöveges ítélet
Alapvetően a Totalcar cikke (http://totalcar.hu/tesztek/sx4164wd/) alapján irtam a véleményemet az autóról, mely egy 1.5-ös GS SX4. Szerintem
valószinüleg azért népszerű Magyarországon az SX4, mert általában az 1.5-ös
típusokat veszik. Ezek jó 1 millióval olcsóbbak, és szinte ugyanolyan felszereltségű, mint az 1.6 4x4, és mellesleg ennyi pénzért ebben a kategóriában átlagon felüli extrákat kaphat az ember (sötétített üvegek, felnik, klima, ülésfűtés, 4 légzsák+függönylégzsák, ABS, információs kijelző, CD-s rádió stb)
Izlés kérdése, hogy kinek tetszik. Nekem bejön ez a kissé terepjárós, sportos felépítés. Kifejezetten sokat dobnak rajta a felnik és a sötétített üvegek, megállja simán a helyét más hasonló terepjárószerű autó mellett.
Belsőt tekintve lehet h kopogós a műanyag, de jobban tisztítható mint a hasonló puhább műszerfal. Ránézésre egyébként igen igényes benyomást kelt, főleg a középkonzol fémcsíkjaival. Nagyon szép és igényes, kategórián felüli a
vöröses műszerfal és középkonzolvilágítása sötétben.
A pillanatnyi fogyasztásmérőnek sok értelmét nem látom, illetve a biztonsági öv figyelmeztetője is hamarabb befejezhetné a csipogást.
Én eléggé tágasnak találom az utasteret, még a heverom is kényelmesen elfért hátul is (185cm, 110kg). A csomagtartó lehetne kicsit nagyobb is, de az ülések jól variálhatók és teljesen lehajtva sík felületet kapunk ami nagyban segiti a pakolást. A csomagtér ajtót viszon csak határozott mozdulattal lehet rendesen bezárni.
A teljesítménye nagyon jó ahhoz képest, hogy 1.5-ös és elfogadható a fogyasztása is. Autópályán utazósebességnek számít a 150, de a 170 is simán tartható. Látta már a 190-et is, de akkor már nagyon visított. Vegyes használatban 6.5-7 litert fogyaszt (150-es autopályával és klimával kb 8l).
Nyaraláskor a szerpentineken felfele nevetve hagyta maga mögött az 1.6-os Golfokat Passatokat:)
Váltója kissé akadozik, de ha az ember megszokja igen sportosan tud vele vátani a rövid váltóút miatt.
Terepen nincs vele baj annak ellenére, hogy nem 4x4. Rendszeresen járok vele gyümölcsösbe, traktor vájta földúton, sárban, és egyáltalán nem megeröltető neki. Mondjuk jó lenne ha lehetne az 1.5-höz is kapni védőlemezeket a gaz ellen, mert elég jól karcolódik a lökhárítója. Továbbá kaphatott volna több védelmet is a motor és a váltó, és hátúl tényleg lehetne tárcsafék.
Mindenesetre szerintem a legjobb választás ennyi pénzért (3.5M) annak, aki olyan új autót akar venni ami jól megy, viszonylag keveset fogyaszt, terepen is igen jól lehet használni, szokásos Suzukis megbízhatóságú és nagy márkákat megszégyenítő felszereltségű.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | BMW 320D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
