A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Sx4 (2006)

Sx4 1.5 GS 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Kályhaezüst szolgáló

Szöveges ítélet

A választás több hetes mérlegelés eredménye volt, különböző márkák különböző típusai alapján.
Győzött a kedvező használt kocsi beszámítás, ugyanis a 4 éves Ignis 1.3 GS kocsimat közel 2 millió Forintért beszámították. (Értsd: kedvezményekkel együtt!)

A kezdeti döcögős ügyintézés (több hetes, számomra érthetetlen tökölődés) kissé megviselt. Tudom ajánlani a vidéki kereskedőket (pl.: Debrecen, Nyiregyháza, Várpalota stb.), ugyanis itt, a hitellel kapcsolatos ügyintézést is beszámítva 4-5 munkanap alatt birtokba vehető a kocsi, feltételezve, hogy ott áll a kereskedő udvarán az áhított portéka. Persze, utólag már én is okos vagyok.

Ez a 4. SUZUKI-m, lassan márkahű leszek, de ennek nyilvánvaló oka a megbízhatóság, viszonylag olcsó(?) szervíz igény, és alkatrész árak más márkákhoz viszonyítva. Ez a véleményem a vételárra nem igaz, mert indokolatlanul drága, ha az ár / érték arányt vizsgáljuk!!!
Most 2008. szeptemberét írjuk, a nyári akciók helyére tették az autó árát, így már lényegesen reálisabb!
Az SX-4 az eddigi típusokhoz viszonyítva már kicsit magasabb osztály, ezt el kell ismerni. Ignisből ültem át. Jelentős a különbség az SX-4 javára.

Ami tetszett:
A fékek jók, érzékenyek, az ABS is jól teszi a dolgát.
A futómű kissé keményre lett hangolva, de nem pattog el, kiváló úttartása van. Ebben hasznára váltak a 205/60/16" kerekek, melyek valamit elnyelnek a hitvány budapesti (országosan jellemző!!!) utak okozta kellemetlenségekből. A kormányszervó is megfelelő.
Magas építése ellenére kiváló a kanyarstabilitása.
Jóra értékelem a váltót is.
Az automata klíma is ragyogó, jó ötlet volt a pollenszűrő beépítése is.
Hasznos a nagy méretű külső visszapillantó tükrök alkalmazása, igaz, így nagyobb a szélzaj, meg kicsit holtteres!!!
A külső megjelenése markáns, határozott, biztonságot sugároz. A magas üléspozíció is kellemes, bár magáról az ülésről nincs ennyire jó véleményem. A belső tér kialakítása jellegzetesen japános, kissé magyarosan lebutítva, a felhasznált anyagok minősége lehetne jobb is, igényesebb ennyi pénzért. (Lásd a 4 ajtós Japánban készült változatot!)
A CD- rádió hangja tetszik, egészen jó, de azt kicsit furcsállom, hogy az akkumulátor saru levételét követően a készülékre rátör a szenilitás, és minden addigi beállítást elfelejt.
A kijelző (óra, fogyasztásmérő, külső hőmérsékletmutató) is megért volna egy kicsit több kreativitást...

És innét következik a nekem nem tetsző dolgok felsorolása.
Könnyen karcolódnak a műanyag elemek, belső burkolatok, végtelenül bosszantó, pedig nagyon vigyázok mindenre. Az ülések kárpitján is tisztán látszik, nem az örökkévalóságnak készült, foszlik, bolyhosodik, árnyaltan fogalmazok, ha gagyinak minősítem. Az ülés is kissé bizonytalan, csekély az oldaltartás, melegben nem szellőzik, így beleizzad az ember, ami kellemetlen diszkomfort érzést kelt.
Viszonylag kevés a rakodó hely a vezető közelében. Az anyósülés alatti tároló fiók, nem túlzok, ha röhelyesnek ítélem. Egy közel 4,2 milliós autóba ilyen megoldást?! Ez már blama!!!
Kissé hangosnak ítélem meg a motor és a hajtómű zaját. Kissé gyengécske a motor ehhez a kasznihoz, 3000f/p-nél, főleg efölött meg pláne, üvölt a motor, de nem történik semmi (nem csúszik a kuplung!). Igényesebb és hatékonyabb hangszigetelés elkélt volna, nem annyira a motor a hibás ez ügyben.
A tompított fényszóró fénye kissé gyenge, ezzel a véleményemmel megeshet, hogy egyedül maradok, de talán segít a xenon.
A csomagtartó világítása barkács megoldás...
Röviden ennyi, de folyt. köv.

Itt a nyár, ami a fogyasztást, a légkondi miatt, kissé megemeli, most, városi (budapesti) használat mellett 7 l / 100 km körüli, míg a közlekedési szabályokat betartva, normál tempóban 6 L / 100 km a fogyasztás városon kívül, autópályán, a sebesség korlátozásokat figyelembe véve, sem több 6,3 l/100 km-nél. Számításaim egyeznek az átlagfogyasztást mérő műszer adataival.

A kötelező szervíz látogatások alkalmával már előre megveszem a gyári pollen-, levegő és olajszűrőt, a motorolajat, így csak a 4-5 ezer Forintos számlát kell kiegyenlítenem. Ennek az előrelátásomnak köszönhetően mindösszesen 12-13 ezer Forintomba kerül egy kötelező szervíz.
Gyakorlatilag semmi panaszom a kocsira.
Más, említésre okot adó dolog nem történt.

Xenon világítótestekre (SIEMENS) cseréltem a H4 halogén égőket, jelentős a különbség, sokkal jobb a fényhasznosítás, gyakorlatilag fele villamosenergia felhasználás mellett. Igaz, nem olcsó játék, mert a 3 év garanciával árusított szett, szereléssel együtt 40 ezer HUF.

Újabb információ a nyár és az utazás tükrében.
Mint tudjuk a 2008. év nyara nagyon meleg volt, különösen Olaszországban, ahol 3000 km-t tettem meg, teljes terheléssel, tetőbox, állandó légkondival. éppen a nagy igénybevétel miatt a sebességgel visszafogottan bántam, a szabályokat betartottam, és autópályán sem mentem 100-110 km/óra felett, de természetesen araszoltam dugóban, jártam hegyi utakon, tehát vegyes az összkép.
Semmi probléma nem volt a kocsival, sőt meglepetésként éltem meg a fogyasztást, nem volt több, átlagosan, mint 5,5 l/100 km!!!!!!!!!!!
Nos, ennyit a hazai üzemanyagok minőségéről!

Hibalista

- Még semmi, de túl korai is lenne!!!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ignis 1.3 GS Következő autója? Még nem tervezem.
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Sx4 2006 (2006)

További ítéletek (289 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)