Jópajtás
Szöveges ítélet
Ez a hetedik kocsim, az első Suzukim, és egyben a nyugdíjas autóm is. Valmennyit újonnan vettem, mert én szeretem az új kocsi illatát és szeretem azt az izlésemre formálni
Az SX4 számomra ezideig azt nyújtotta, amit vártam tőle.
Külső megjelenésre egyszerre elegáns és masszív.
Az inkább a terepjárókra jellemző magasított alváz és ülések itt újszerűek. A kilátás fokozza a vezetés élményét, a ki és beszállás pedig igazán kényelmes.
Az "A" oszlopot meg lehet szokni, más típusnál is van ilyen, illet stabilitást ad a kocsinak plusz valami bájt. Mellesleg az ablak mellett igazán jó helye van a szemüvegeknek, illetve a GPS -t is az oldalablakra lehet rögzíteni.
Semmi csicsa micsa, nemes egyszeűség,minden kézre áll, csupa praktikusság.
Elegáns műszervilágítás. Izzót még sehol sem kellett cserélni.
Sebváltója feszes, precíz. Rugózása kissé sportos, ami rosszabb utaknál még előny is.
A kocsi magas felépítése ellenére stabil.
Az ülések kényelmesek, sok órás vezetés sem okoz hátfájást.
A kocsitérben neszt, nyiszogást ezideig nem észleltem.
A motorja ideális, egyfelelől alkalmas a kis fogyasztás elérésére, másfelől a sietős autózásra. Hosszabb utakról mindig 6 liter alatti fogysztással érek haza, amibe belefér a 90-100km/ó utazósebesség.
Feleslegesen persze én nem gyorsítok, és nem is fékezek. Az ABS kitűnően működök. Fékpofát még nem cseréltem.
A sebességóra cca 5 km/ó-t siet, a fogyasztásmérő viszont pontos. Az igazi erőt azonban 3000/perc fordulátnál kezdi leadni, ekkor megy is, gyorsul is rendesen.
Motorzaj éppen annyi, hogy érezni lehessen a motort. A nyolchangszórós MP3 OK
A belső kocsitér tágas, mi gyakran 2+2 személlyel(gyerekülésekkel) járunk, amihez igazán ideális.
A csomagtartó alaphelyzetben nem nagy, viszont éppen elegendő.
A kihasználatlan csomagtér holttér.Szűk helyre beálláskor viszont néha 10 cm is számít.
Árúszállításnál jöhet az átalakítás.
A csomagtéri műanyag viszont könnyen karmolódik.
Pénügyi konstrukcióját tekinve állja a versenyt a vetélytársakkal, beleértve a CASCO-t és egyéb járulékokat.
Nekem a vásárlásnál az ülésfűtés szempont volt, mert fázús vagyok, télen állandóan be is van kapcsolva.
A kocsifűtés kiváló, a manuális klíma éppen elég, de nem kell félni, hogy megfáznék.
Én kamaszos kürtömmel bizony rá szoktam dudálni a fegyelmezetlekedő utitársakra, igaz ezzel ritkán van sikerem.
Összességében az SX4 : olasz tervezés, japán technológia és magyar kivitelezés. Szerte Európában találkozni vele, olasz relációban Sedici Fiat néven
Ezért nem véletlen, hogy az emberek szeretik, gyári kiegészítőket vásárolnak hozzá. A szerényebbek meg akik munkával keresik kenyerüket meg is merik mondani, hogy boldogok vele. Összességében ez az autó méltó vetélytársa a kategóriájában levőknek, ami alatt én Golfot, Bravo-t, Meganet, Astrat, Focust, Corrollát, stb értek.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Sipos Autoház Szombathely Értik a dolgukat
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Punto | Következő autója? | marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
