Jócskán ráz a dög a magyar utakon
Szöveges ítélet
Na, kérem, tegnapelőtt vettem át az SX4 (családi elnevezés szerint ESIK SZÉT, de remélem, nem...) nevezetű, KUM-akárhányast (majdnem KUN Béla...). Előtte volt egy békazöld régi Swiftünk, olyan volt, mint a csuda, majd egy drága, aranyos, ezüstös Igniskénk - mi csak Igniskának neveztük - majd jött ez a harckocsinak is beillő jószág.
Kinézetre csodálatos, erősnek, biztonságosnak látszik, igen látványos a felfelé emelkedő ablakvonala. És a fényszórók is igencsak meg lettek tervezve. Nagyon jó megoldás a be nem kötött biztonsági övre figyelmeztető nyüszögése - bárcsak minden kocsiban lenne ilyesmi, és bárcsak mindenki használná.
Hülye ötlet, de nem lehetne valami ilyesmit megtervezni a kézből telefonáló barmokkal kapcsolatban is? Mondjuk, felveszi a mobilt a pasas, vagy a női hölgy, erre meg jönne egy alapos rúgás, ott alul?
Nos, kétszázvalahány kilométerrel a hátam mögött egyelőre megelégedettség a köbön. Ám lomha a lelkem - persze, tudom, hogy másfél tonna az nem kevés, meg még nem nyomom a gázt, de akkor is. A fék pazar. A kormány ugyancsak egy ujjal forgatható, de erősebben kell tekerészni, mint az Ignisnél - mondjuk, két ujjal, máncsak a tömege miatt is. A mellső ablak ´A´ betűje nem zavar annyira, bár a rém ügyes/eszes japánoktól okosabb, átláthatóbb megoldást vártam (volna). Ki lehet látni, egyértelműen vigyázni kell, de ANNYIRA nem zavar. Ám SOKKAL jobban zavar a jobbra való hátranézés akadályoztatása, ha valaki (feleség, vagy szerető, he-he-he...) ücsörög a zanyósülésen, mert komolyan előre-hátra kell a vezetőnek hajlongania, ha olyan négy - öt óra irányába kell bebámulni.
Amiért viszont a pokolba kívánom a tervezőgárdát, de tényleg (ezt most NAGYBETŰVEL ÍRTAM, AZAZ, HARAGOMBAN!!!): az irányjelző akusztikus visszajelzése, azaz a Suzukiailag kattogásnak nevezett, azaz, a halálán lévő hattyú suttogásának hangerejét meg sem közelítő, FÜLILEG ÉSZREVEHETETLEN, MEGHALLHATATLAN, CSALÓKA ÉS TELJES MÉRTÉKBEN ELB... TOLT HANGJA. És gyakorlatilag az irányjelző kar a kormány 10-15 fokos elmozdításán belül NEM UGRIK VISSZA ALAPHELYZETBE!!! Baromi idegesítő. Az előbbi Suzukik rendszere ennél LÉNYEGESEN vezetőbarátabb volt.
És a legfontosabb, legalábbis nekem: a tervezők fülhallásával, illetve aurális elképzeléseivel kapcsolatban valami állati félreértés lehet: nekem az irányjelző kattogjon, mint a fene, figyelmeztessen, hogy kint van, ne pedig a rádió prüntyögjön, amikor a hangerőt csökkentem/növelem!!! Sikerült teljesen eltolni a rendszert.
Megkérdezem, olvassa-e ezt valaki a Suzukiéktól??? Nem lenne haszontalan, merthogy ez amolyan népítélet, és a nép szava, Isten szava, ahogy a rómaiak mondták.
Nna, egyelőre ennyi. Egyelőre barátkozunk egymással. Ha valamilyen Suzukis olvassa - adja Isten -, gondolkozzon el az irányjelző és a rádió hangerő-szabályozó prüttyögésének problematikáján, minél előbb, annál jobb.
Jó vezetést mindenkinek!!!
Hibalista
- Egyelőre tökéletes!
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt szerelőnél, de eddig minden Suzukimat a S. Ászhoz vittem, - meg vagyok elégedve!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 215 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | IGNIS | Következő autója? | Megláttyuk |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
