A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Sx4 (2006)

Sx4 1.5 GLX AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Japán-magyar megbízhatóság

Szöveges ítélet

5 éves az autóm, majdnem 180.000 km, azaz száznyolcvanezer kilométer van benne. Újonnan vettem, limitált modell volt, a GS-ekre jellemző alul körbefutó védőborítás, 205-ös gumik könnyűfém felnivel, MIO navigáció. Ennyivel volt több, mint a sima GLX AC. A mai napig megvan, és addig használom, amíg szét nem esik (vagy amíg a bank másképp nem gondolja, ha nem tudom esetleg fizetni...) Majdnem maximálisan elégedett vagyok vele. Elsősorban a megbízhatósága miatt.


AMIÉRT SZERETEM (nem fontossági sorrendben):

1) Vagány, sportos külső (bár tudom, tucatautó már...), szerintem sokkal jobban néz ki, mint az új, kicsit lógó orrú Nissan-koppintás.

2) Mérete nem nagy, de nem is kicsi (autópályán is, városban is ideális)

3) Motor: a 99 lóerő nem versenyautó, de a lendületes autózáshoz bőven elegendő. Ha nincs megpakolva, visszakapcsolással nagyon jól gyorsul, lehet előzgetni... (És igen, ez nem háromliteres V6-os, meg nem turbódízel, itt vissza kell kapcsolni - nem értem, miért akadnak fent ezen egyesek...) És a kötelező szervizeket betartva, SOHA NEM ROMLOTT EL SEMMI A MOTORBAN! Pedig nem fűtött garázsban áll, és nem becézgetem minden nap, bár tény, ésszel használom, mert a banki hitel még sokáig tart, a fene egye meg...

4) Fogyasztás: vegyes használatban (kb. kétharmad országút, egyharmad város) nekem 5,5 liter. Egyesek itt horror fogyasztásokról beszélnek, nem tudom, vagy hibás az autójuk, vagy a vezetési stílussal van a baj. Sok motorfék, felesleges gyorsítások kerülendők... Mellesleg, ha az ember ráér nagypapásan vezetni (75-80 km/óra országúton), óvatos jobb lábbal simán 5 liter alá vihető a fogyasztás. Kis pénzű (= svájci frankban eladósodott) magyar családoknak ez jelentős segítség lehet egy nyaraláskor!

5) Hasmagasság: ami szinte terepjárós - élvezet, hogy (bár csak kétkerék-hajtásos a kocsi), földutak, járdaszegélyek nagyrészt nem jelentenek akadályt.

6) Az utastér elég kényelmes elöl, az ülések egész jók (Ignishez képest mindenképpen!), hátul viszont a térdhely 180 centi feletti elöl utazók esetében már kicsi lesz. Gyerekek jól elférnek hosszabb úton is, a hátsó ülések is elég kényelmesek.

7) Menetkényelem: jó vezetni, kényelmes, nem hangos (pedig ez még az első szériás, az újabbak még halkabbak), elég stabil az úton, lendületes, élvezet a magas üléspozíció (igaz, élesebb kanyarokban nem árt vigyázni, könnyebben sodródik, mint egy alacsonyabb építésű autó).



Idegesítő dolgok:
- A oszlop (nem megszokható, együtt kell vele élni, arra lehet számítani, hogy néhány hetente/havonta mindig fog adódni olyan helyzet, pl. körforgalom, ahol kis híján ütközünk, biciklist vagy gyalogost gázolunk az iszonyatos holttér miatt)
- Csal a kilométeróra, minél gyorsabban megyünk, annál jobban (kb. 10%-ot, ha 60-at mutat az óra, az a valóságban csak 54, ha 150-et, az csak 135...)
- Csal az átlagfogyasztás-mérő, 4-5 decivel többet eszik a kocsi
- Műanyagok zörgése, nyiszogás innen-onnan (amik egy idő után többnyire maguktól elmúlnak, kivéve a vezetőülés nyiszogását, ami típushiba sajnos, de nagy mennyiségű olajozó sprayt alulról az ülés rugóira nyomva a jelenség megszűnik jó időre)
- Gyári rádió (CD/MP3) a hangszórókkal együtt kihajítandó, annyira gyatra a hangzása (de elromlani az se fog évekig, én most cseréltem, sokat használtam, soha nem volt baja, csak gyengén szól)

Ja, és a gyakran szidott csomagtartó mérete NEM kicsi, és nem is nagy. Aki azért nyavalyog, mert kicsi a csomagtér szerinte, az bekötött szemmel vette a kocsit??? Ha meg kicsinek találta, miért vette meg? Egy négytagú család simán el tud menni egy nyaralásra vele, maximum nem viszik magukkal a fél házat, mint sokan ilyenkor, és kiveszik a kalaptartót... Kisgyerekesek NE vegyenek SX4-et, mert tény, hogy a babakocsi mellé már nemigen fognak mit pakolni. Nekik ott a Logan MCV...

Végül: sokan kritizálják az autót, hogy eszi a fékeket. Nos, a kocsimban közel száznyolcvanezer kilométer van. Eddig összesen kétszer volt cserélve elöl a fékbetét. A tárcsa - igaz, csak a következő cseréig, de - még az eredeti. A hátsó fékhez még nem kellett nyúlni. Ennyit erről. Vezetési stílus kérdése. Motorfék...

Összességében egy nagyon jó kocsi, ha az ember vigyáz rá, betartja a szervizeket, nagyon meghálálja. Ha meg állandóan üti-vágja földúton, összevissza nyomja a gázt meg a féket stb., ne csodálkozzon, ha szétesik, elromlik. Én mindenkinek tudom ajánlani, aki az első kategóriába tartozik.

Aki meg Octaviás csomagtartót, BMW-s komfortot, Subaru-s gyorsulást vagy Land Roveres terepképességeket vár el egy autótól, az ne fikázzon, hanem vegyen Octaviát, BMW-t, Subarut vagy Land Rovert. Sok idióta! Az SX4 nagyon jó autó.

Hibalista

- Váltókulissza, vezetőülés-lötyögés (mindkettő garanciában cserélve)

Ide hordtam szervizbe

Tisza 2005, Szeged

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (5) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 178000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Sx4 2006 (2006)

További ítéletek (289 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)