Japán-magyar megbízhatóság
Szöveges ítélet
5 éves az autóm, majdnem 180.000 km, azaz száznyolcvanezer kilométer van benne. Újonnan vettem, limitált modell volt, a GS-ekre jellemző alul körbefutó védőborítás, 205-ös gumik könnyűfém felnivel, MIO navigáció. Ennyivel volt több, mint a sima GLX AC. A mai napig megvan, és addig használom, amíg szét nem esik (vagy amíg a bank másképp nem gondolja, ha nem tudom esetleg fizetni...) Majdnem maximálisan elégedett vagyok vele. Elsősorban a megbízhatósága miatt.
AMIÉRT SZERETEM (nem fontossági sorrendben):
1) Vagány, sportos külső (bár tudom, tucatautó már...), szerintem sokkal jobban néz ki, mint az új, kicsit lógó orrú Nissan-koppintás.
2) Mérete nem nagy, de nem is kicsi (autópályán is, városban is ideális)
3) Motor: a 99 lóerő nem versenyautó, de a lendületes autózáshoz bőven elegendő. Ha nincs megpakolva, visszakapcsolással nagyon jól gyorsul, lehet előzgetni... (És igen, ez nem háromliteres V6-os, meg nem turbódízel, itt vissza kell kapcsolni - nem értem, miért akadnak fent ezen egyesek...) És a kötelező szervizeket betartva, SOHA NEM ROMLOTT EL SEMMI A MOTORBAN! Pedig nem fűtött garázsban áll, és nem becézgetem minden nap, bár tény, ésszel használom, mert a banki hitel még sokáig tart, a fene egye meg...
4) Fogyasztás: vegyes használatban (kb. kétharmad országút, egyharmad város) nekem 5,5 liter. Egyesek itt horror fogyasztásokról beszélnek, nem tudom, vagy hibás az autójuk, vagy a vezetési stílussal van a baj. Sok motorfék, felesleges gyorsítások kerülendők... Mellesleg, ha az ember ráér nagypapásan vezetni (75-80 km/óra országúton), óvatos jobb lábbal simán 5 liter alá vihető a fogyasztás. Kis pénzű (= svájci frankban eladósodott) magyar családoknak ez jelentős segítség lehet egy nyaraláskor!
5) Hasmagasság: ami szinte terepjárós - élvezet, hogy (bár csak kétkerék-hajtásos a kocsi), földutak, járdaszegélyek nagyrészt nem jelentenek akadályt.
6) Az utastér elég kényelmes elöl, az ülések egész jók (Ignishez képest mindenképpen!), hátul viszont a térdhely 180 centi feletti elöl utazók esetében már kicsi lesz. Gyerekek jól elférnek hosszabb úton is, a hátsó ülések is elég kényelmesek.
7) Menetkényelem: jó vezetni, kényelmes, nem hangos (pedig ez még az első szériás, az újabbak még halkabbak), elég stabil az úton, lendületes, élvezet a magas üléspozíció (igaz, élesebb kanyarokban nem árt vigyázni, könnyebben sodródik, mint egy alacsonyabb építésű autó).
Idegesítő dolgok:
- A oszlop (nem megszokható, együtt kell vele élni, arra lehet számítani, hogy néhány hetente/havonta mindig fog adódni olyan helyzet, pl. körforgalom, ahol kis híján ütközünk, biciklist vagy gyalogost gázolunk az iszonyatos holttér miatt)
- Csal a kilométeróra, minél gyorsabban megyünk, annál jobban (kb. 10%-ot, ha 60-at mutat az óra, az a valóságban csak 54, ha 150-et, az csak 135...)
- Csal az átlagfogyasztás-mérő, 4-5 decivel többet eszik a kocsi
- Műanyagok zörgése, nyiszogás innen-onnan (amik egy idő után többnyire maguktól elmúlnak, kivéve a vezetőülés nyiszogását, ami típushiba sajnos, de nagy mennyiségű olajozó sprayt alulról az ülés rugóira nyomva a jelenség megszűnik jó időre)
- Gyári rádió (CD/MP3) a hangszórókkal együtt kihajítandó, annyira gyatra a hangzása (de elromlani az se fog évekig, én most cseréltem, sokat használtam, soha nem volt baja, csak gyengén szól)
Ja, és a gyakran szidott csomagtartó mérete NEM kicsi, és nem is nagy. Aki azért nyavalyog, mert kicsi a csomagtér szerinte, az bekötött szemmel vette a kocsit??? Ha meg kicsinek találta, miért vette meg? Egy négytagú család simán el tud menni egy nyaralásra vele, maximum nem viszik magukkal a fél házat, mint sokan ilyenkor, és kiveszik a kalaptartót... Kisgyerekesek NE vegyenek SX4-et, mert tény, hogy a babakocsi mellé már nemigen fognak mit pakolni. Nekik ott a Logan MCV...
Végül: sokan kritizálják az autót, hogy eszi a fékeket. Nos, a kocsimban közel száznyolcvanezer kilométer van. Eddig összesen kétszer volt cserélve elöl a fékbetét. A tárcsa - igaz, csak a következő cseréig, de - még az eredeti. A hátsó fékhez még nem kellett nyúlni. Ennyit erről. Vezetési stílus kérdése. Motorfék...
Összességében egy nagyon jó kocsi, ha az ember vigyáz rá, betartja a szervizeket, nagyon meghálálja. Ha meg állandóan üti-vágja földúton, összevissza nyomja a gázt meg a féket stb., ne csodálkozzon, ha szétesik, elromlik. Én mindenkinek tudom ajánlani, aki az első kategóriába tartozik.
Aki meg Octaviás csomagtartót, BMW-s komfortot, Subaru-s gyorsulást vagy Land Roveres terepképességeket vár el egy autótól, az ne fikázzon, hanem vegyen Octaviát, BMW-t, Subarut vagy Land Rovert. Sok idióta! Az SX4 nagyon jó autó.
Hibalista
- Váltókulissza, vezetőülés-lötyögés (mindkettő garanciában cserélve)
Ide hordtam szervizbe
Tisza 2005, Szeged
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 178000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
