Igásló extrákkal
Szöveges ítélet
Fontos, hogy az SX4 két ötajtós és egy négyajtós SWIFT után következett, mint városi munkaautó. Bár sokféle autóban ültem, mégis - a mindnnapi használat miatt - ezek szolgáltattak elsősorban összehasonlítási alapot. Mint ahogy mindegyiknél, rögtön ennél is előjött egy nagyobb, és 1-2 kisebb garanciális probléma, amelyeket orvosolva az autó átlépett az igen megbízható kategóriába. Cserben egyik sem hagyott, soha, ami ad némi magyarázatot a márkahűségre.
Feltétlenül előnyére írható a tágas belső, a nagy fotelok, a jól kailakított kezelőszervek. Amit sejtettem, szerpentinen kiváló, hihetetlenül kanyarstabil autó. Mintha sínen...
Városban autózva csendes, dinamikus, de autópályán bizony üvölt már az ezerötös, ami 130-140 környékén zavaróan be is hallatszik. Összessségében nagy előrelépés a Swiftek után, kifejezetten szerethető autónak találom.
Ami azonban beárnyékolja az örömöt... A kényelmes belső bizony silány minőségű anyagokból készült. A műanyagok karcosak, sérülékenyek, minden nyomot hagy rajtuk, ami nem bársonyból van. Az ülések kárpitja is jól néz ki, kellemes, de nagyon bolyhosodik, 15000 km után már úgy néz ki, mintha 5 éve nyúznám és csak páncélinget viselnék vezetés közben. Mindenképpen ajánlom az utólagos huzatot (oldallégzsákosok vigyázat!)
A csomagtartó tényleg kicsi, különösen a sedan után, és a pótkerék mellé sem lehet mindenféle hasznos apróságot begyömöszölni (elsősegélydoboz, izzókészlet, vontatókötél, szerelőkesztyű, stb...). Nagyobb dolgok szállításánál az összehajtható üléssel már más a helyzet, de a kivitelezés (jelesül a fejámlához való gurtnis rögzítés) ismét csak nem egy mérnöki remekmű. Ennyi erővel adhattak volna mellé egy 75 forintos gumipókot is.
A fogyasztásról. Igen, sokallom a 8 litert, amit kisebb-nagyobb szórással, de városban és autópályán, sőt országúton is kis hijján elkér... Ami viszont furcsa, hogy klímával is kb. ennyit fogyaszt. A 6-6,5-ös átlagokat(!!) kamunak veszem, vagy pedig ránézésre átlagnak, a pillanatnyi fogyasztásmérő adataiból saccolva. A kocsi átlagfogyasztás mérőjét - ami viszonylag pontos - még szabadesésben sem lehet a 6 közelébe vinni. Mielőtt a lábammal kapcsolatban merülnének fel kétségek, van autós tapasztalatom, úgy 17 évnyi, sőt autóbuszos is, nem kevés, ahol ugye szempont a takarékos közlekedés.
Amivel mégis meg tudtam magam vígasztalni: a valóban, városban 6-7 litert fogyasztó swiftek tömege csak 2/3-a az SX4-ének, és a teljesítményük is 20-30 százalékkal kisebb. A különbség miért ne mutatkozhatna meg a fogyasztásban is.
Mindenesetre, ha még néhány 15.000 km múlva is elégedett leszek vele, és cserére kerül a sor, kérek majd egy ajánlatot a dízelre is...
Ja, az ára. A szalonár ezért az autóért sok. A jelentős, több százezer forintos kedvezmények levonása után válik arányossá az ár és az érték. Szerintem.
Hibalista
- Nyikorgó ülés, elszabadult kipufogó lamella (minden rázkódásra úgy szólt, mint a tehénkolomp), zörgő műszerfal.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Gusztáv, akiknél öröm az autóvásárlás. De tényleg.
De a szervíz....:-((
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift sedan 1.3 GC | Következő autója? | Suzuki valami, KIA ceed |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
