Ideális magyar családi autó.
Szöveges ítélet
Az autó nálunk egy új generációs 2005-ös Swiftet váltott. Sok kezelőelem ismerős volt onnan, noha ez az autó egy kategóriával feljebb van becélozva. A karosszériája jól áttekinthető, nagyok a visszapillantó tükrök, és elektromosan állíthatóak, fűthetőek. Az ülései kényelmesek, az oldaltartásuk mint olyan csekély. A vezetőülés magasságállítási mechanikája épp oly gyenge mint a Swiftben volt, menet közben sokat nyekereg, de én már megszoktam. Ami számomra pozitívum, hogy az autó magasabb építésű, alvázmagassága 175 milliméter, így könnyen lehet vele városban parkolni, nem ér le az orra a járdaszegélyre, és sokkal nehezebb felültetni az első lökhárítót. Ehhez párosul, hogy az autón gyárilag 205/60 R16’-os kerekek vannak, amik jól kezelik a kátyúkat, és esztétikailag is jól néznek ki, nagyautós megjelenést kölcsönözve az autónak. A futómű jól belőtt, amely olyan kanyarvételeket enged amiket nem is feltételeznénk az autóból. Váltó jól, precízen kapcsolható, a Swiftben megismert hibák itt elmaradtak. Csomagtartója jól pakolható, amit megkönnyít a csomagoknak kialakított kampó, nekünk még eddig mindig elégnek bizonyult. A kormány fogása kellemes, a gyári rádió alapfunkciói a kormányról vezérelhetőek. A rádióhoz nyolc hangszóró van amik a kulturált hangerejű zenehallgatásban partnerek, de a felett már rezonálnak, és inkább zörögnek mint szólnak. Ez ha jól tudom akkor Suzuki betegség.
Az autó 1,5-ös motorral szerelt, aminek dinamikája alulmaradt az elvárásaimnak. Semmivel nem megy jobban mint az 1,3-as Swiftem, de igaz amennyivel erősebb, annyival nagyobb tömeget is mozgat. Néha elgondolkodtat hol lapul a 99 LE, és a 133Nm-er nyomaték. A motor alapjárattól hallatja hangját, és a sebesség függvényében erősödik nekem teherautós jellegű. A Swiftben halkabb volt. A fogyasztás városban 8-8,5 liter, országúton 6,5 liter 100Km-en, nem hajtva. Reméljük ez még lesz jobb is, ha több kilométer lesz az autóban. Összességében én úgy érzem megérte az árát, mert már a Swiftből sejtettem mire számíthatok, de attól csak jobb lett. Nekem a formája bejön, és eddig még mindegyik Suzukit csak tankolni kellett, és tették a dolgukat. Viszont aki teheti inkább az 1,6-os motorral válassza, vagy dízellel.
Hibalista
- Bal hátsó ajtó szervomotor.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varga - Kozármisleny
Itt mindig érzem, hogy értem vannak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1,3GLX AC/CD | Következő autója? | Szerintem ez megmarad. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
