Helyetted is fékez
Szöveges ítélet
A lada után kellett valami viszonylag olcsó, de megbízható autó. Úgy döntöttünk suzuki lesz,mert azzal nem lehet gond.
Tévedtünk. (de erről majd később)
A több mint 20 éves lada már kezdett a rozsda martalékává válni. Kiderült, hogy a motorja sem egy doxa már, és a zöldkártyát sem kapta volna meg. Kellett valami helyette. Ismerősöktől sokat hallottunk a suzuki megbízhatóságáról és olcsó fenntartásáról. Ezenkívül jó áron beszámították a régi autót.
Néhány nap múlva már át is vehettük az sx-et. Akkor még nem tudtuk, hogy ezzel egy rémálom is kezdetét vette...
Az első néhány napban nem is volt vele probléma, de azután elkezdett nyikorogni a hátsó keréknél valami. Először csak halkan aztán egyre hangosabban. Felhívtam a szervizt, de ott azt mondták ezek az új fékbetétek mind ilyenek, attól van. Biztos igazuk van. De másnap reggel még az eddigieknél is hangosabb lett. Miután lassítottam a sarkon a beforduláshoz, azonnal blokkolt a kerék. Sajnos erre a mögöttem haladó Fiesta-s sem számított, egy pillanat alatt lebontotta a kocsim lökhárítóját (még jó, hogy lassan mentünk mindketten). Az övéről csak a festék jött le meg karcos lett. A kocsit a beállt fék miatt csak trélerrel lehetett elszállítani. A szervizben azt mondták leszakadt a ferodor a fékbetétről és "beékelődött", de ilyen máskor még nem fordult elő. A casco szerencsére fizette a káromat (lökhárító+festés).
Máig sem értem hogyan, de fél év alatt kilyukadt a hátsó kipufogódob. Talán valami gyártási hiba miatt. Garanciában cserélték.
Ami fölött végleg nem tudok napirendre térni, az a generátor. Nem hiszem el, hogy nem lehet javítani és az egészet cserélni kell. Szerencsére "csak" a munkadíjat kellett fizetnem, bár 18.000 Ft 1 órára 1 embernek azért elég borsos ár.
A jobb hátsó ajtó kárpitja valamilyen okból (talán a gyerekek tépték le) az alsó részen levált. Ezt én ragasztottam vissza.
Az már sokkal rejtélyesebb, hogy miért kell kb. havonta cserélni az első lámpákban az izzókat. Erre a szakemberek sem tudtak megoldást találni, bár mindenféle kütyükkel mértek mindenhol mindent. Amíg ők cserélgetik addig nem zavar, de azért kellemetlen havonta szervizbe járkálni.
Ami még elég bosszantó az a fogyasztása: 12,5 L vegyesben.
Talán jobb lett volna dízelt venni, de azt mondják a 4x4 miatt ilyen magas. Többet nem is veszek 4x4-et!
Azért lehet jót is mondani erről az autóról:
A beltere a külső méreteihez mérten elég nagy. Az ülései bár nem masszázsfotelok, de azért napi 1-2 órát ki lehet bírni bennük.
Ami nagy pozitívum az a vezetési helyzet: elég magasan ül benne az ember és így átlátja a forgalmat.
A motorjával szerencsére nem volt gond, talán az a legjobb része az egész kocsinak, bár lehetne erősebb is.
Sajnos több jót nem nagyon tudok mondani róla.
Ha rajtam múlik, akkor ilyet többet nem veszünk, sőt a suzukit is elkerüljük nagy ívben.
Sajnos még 3-4 év mire lejár a törlesztés.
Én nagyot csalódtam a márkában, nem ezt vártam volna ennyi pénzért. Talán nem csak a motorok technológiáját kellene átvenni a toyotától (ha jól tudom), hanem az összeszerelését is.
Hibalista
- -Fék (beállt a hátsó dobfék -tréler)
- -Kipufogó: Fél év alatt kilyukadt a hátsó dob, cserélni kellett (garanciában csere)
- -Generátor: Valamiért elment a töltés (csere) 84.000 FT az új, és nem javítható a szerviz szerint
- -Kárpit: A jobb hátsó ajtó kárpitját elengedte a ragasztás
- -Fényszóró: Rendszeresen izzót kell cserélni valamelyik lámpában (néha mindkettőben egyszerre)
- -Hajtás: A hátsó hídból morgó hang hallatszik, majd a következő szerviznél megnézetem
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Egy Audi jó lenne |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.7/10) |
