A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Sx4 (2006)

Sx4 1,5 4x4 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Helyetted is fékez

Szöveges ítélet

A lada után kellett valami viszonylag olcsó, de megbízható autó. Úgy döntöttünk suzuki lesz,mert azzal nem lehet gond.
Tévedtünk. (de erről majd később)
A több mint 20 éves lada már kezdett a rozsda martalékává válni. Kiderült, hogy a motorja sem egy doxa már, és a zöldkártyát sem kapta volna meg. Kellett valami helyette. Ismerősöktől sokat hallottunk a suzuki megbízhatóságáról és olcsó fenntartásáról. Ezenkívül jó áron beszámították a régi autót.
Néhány nap múlva már át is vehettük az sx-et. Akkor még nem tudtuk, hogy ezzel egy rémálom is kezdetét vette...

Az első néhány napban nem is volt vele probléma, de azután elkezdett nyikorogni a hátsó keréknél valami. Először csak halkan aztán egyre hangosabban. Felhívtam a szervizt, de ott azt mondták ezek az új fékbetétek mind ilyenek, attól van. Biztos igazuk van. De másnap reggel még az eddigieknél is hangosabb lett. Miután lassítottam a sarkon a beforduláshoz, azonnal blokkolt a kerék. Sajnos erre a mögöttem haladó Fiesta-s sem számított, egy pillanat alatt lebontotta a kocsim lökhárítóját (még jó, hogy lassan mentünk mindketten). Az övéről csak a festék jött le meg karcos lett. A kocsit a beállt fék miatt csak trélerrel lehetett elszállítani. A szervizben azt mondták leszakadt a ferodor a fékbetétről és "beékelődött", de ilyen máskor még nem fordult elő. A casco szerencsére fizette a káromat (lökhárító+festés).

Máig sem értem hogyan, de fél év alatt kilyukadt a hátsó kipufogódob. Talán valami gyártási hiba miatt. Garanciában cserélték.

Ami fölött végleg nem tudok napirendre térni, az a generátor. Nem hiszem el, hogy nem lehet javítani és az egészet cserélni kell. Szerencsére "csak" a munkadíjat kellett fizetnem, bár 18.000 Ft 1 órára 1 embernek azért elég borsos ár.

A jobb hátsó ajtó kárpitja valamilyen okból (talán a gyerekek tépték le) az alsó részen levált. Ezt én ragasztottam vissza.

Az már sokkal rejtélyesebb, hogy miért kell kb. havonta cserélni az első lámpákban az izzókat. Erre a szakemberek sem tudtak megoldást találni, bár mindenféle kütyükkel mértek mindenhol mindent. Amíg ők cserélgetik addig nem zavar, de azért kellemetlen havonta szervizbe járkálni.

Ami még elég bosszantó az a fogyasztása: 12,5 L vegyesben.
Talán jobb lett volna dízelt venni, de azt mondják a 4x4 miatt ilyen magas. Többet nem is veszek 4x4-et!

Azért lehet jót is mondani erről az autóról:
A beltere a külső méreteihez mérten elég nagy. Az ülései bár nem masszázsfotelok, de azért napi 1-2 órát ki lehet bírni bennük.
Ami nagy pozitívum az a vezetési helyzet: elég magasan ül benne az ember és így átlátja a forgalmat.
A motorjával szerencsére nem volt gond, talán az a legjobb része az egész kocsinak, bár lehetne erősebb is.
Sajnos több jót nem nagyon tudok mondani róla.

Ha rajtam múlik, akkor ilyet többet nem veszünk, sőt a suzukit is elkerüljük nagy ívben.
Sajnos még 3-4 év mire lejár a törlesztés.
Én nagyot csalódtam a márkában, nem ezt vártam volna ennyi pénzért. Talán nem csak a motorok technológiáját kellene átvenni a toyotától (ha jól tudom), hanem az összeszerelését is.


Hibalista

- -Fék (beállt a hátsó dobfék -tréler)
- -Kipufogó: Fél év alatt kilyukadt a hátsó dob, cserélni kellett (garanciában csere)
- -Generátor: Valamiért elment a töltés (csere) 84.000 FT az új, és nem javítható a szerviz szerint
- -Kárpit: A jobb hátsó ajtó kárpitját elengedte a ragasztás
- -Fényszóró: Rendszeresen izzót kell cserélni valamelyik lámpában (néha mindkettőben egyszerre)
- -Hajtás: A hátsó hídból morgó hang hallatszik, majd a következő szerviznél megnézetem
-

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2007
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? Egy Audi jó lenne
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Sx4 2006 (2006)

További ítéletek (289 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)