Ez be van kanyarodva kérem!
Szöveges ítélet
Háááát! Az előző autónk egy Peugeot406 svdt-s francia volt.Talán érthető, hogy ez után megbízható autóra vágytunk annál is inkább mert a Peugeot-nál alkatrészárakban a legkissebb szám a 70.000.Ft. Közvéleménykutatás az összes szerelő és autóalkatrészkereskedő körében, konkluzió:Suzuki. Megnéztük az SX-4-et és azonnal megtetszett. Mivel nem olcsó a gép az ember összeszedi magában az érveket, hogy miért ezt vesszük meg. Magas üléspozició mert szokott fájni a derekam, nagy hasmagasság mert magyarországon élünk, nagy kerekek mert magyar utakon közlekedünk, 1.5-ös motor mert gazdaságos és még megy is, bufurc alak mert nem egy átlag forma, széles mint a 406-os peugeot (hitték volna ?), könnyű vele parkolni és négyünknek elég a csomagtartó is. A fék olyan, hogy érdemes használni az övet. Egyszóval ez egy tökéletes autó ebben az országban minden tekintetben. Ami nagyon tetszik, hogy egyseggel kb 600 kilómétert mentem amikor feladta a hátsóm és ki kellett szálnom futni egy kört. Az ülés kellően kemény de még krónikus aranyérrel sem hat inkvizítornak. Az oldaltartás kiváló amire nagy szükség is van. Ha beleülök minden kanyarban vigyorgok mint a tejbetök mert ez a gép vidámparki élményt nyújt. Úgy a hetven alatti kanyarokban mintha sinen mennénk teljesen az az ember érzése. Nagy cipők rövid tengelytáv full dod-gem! Be van kanyarodva !
A belső szép és kellően gyerekbarát (a tisztítás szempontjából is), a műszerfel szép és áttekinthető, a szervó tökéletes.
No de! Ami negatívum:
Az első oldalablakokra kell a légterelő különben 100 körül az ablaknyitás Ivan-hurrikánnal konkurál. Kb 10.000 km-nél elkezdett nyikorogni a vezetőülés. Klasszikus szállóigével jellemezve:"Nem kicsit, nagyon! Szóval mint egy parasztszekér! Usgyi a szervízbe ahol kb 1.99 perc alatt megtalálták a hibát és kb három csepp kenőanyag bejuttatásával el lett némítva a probléma.
Ami viszont nagyon-nagyon durva egy közel négymilliós autótól az a féktárcsa! Emberek nem találok szavakat!!! Döbbenet ahogyan kinéz a féktárcsa és erre a szervíz válasza:Ez ilyen. 30.000 kilóméternél a betétek elkoptak a tárcsán pedig szintén komoly kopás észlelhető. Ha ez a tendencia így marad már pedig semmi esély a javulásra 60 ezernél tárcsát kell majd cserélni. A tárcsa felülete egyenletlen fékezés utáni induláskor hallani, hogy a tárcsa odatapadt a betétekhez és viszont. A látvány siralmas és ezt csak tetézi, hogy a könnyűfém tárcsákon keresztül ez rendesen a kirakatban van. 150 ezret futott régi Swift-en gyönyörű, szinte újnak ható tárcsák vannak, én meg 30 ezernél szégyellem mint Pistikét az újszülöttosztályon. Itt kell megemlíteni, hogy egyrészt a tengersík alföldön lakom, másrészt nem vagyok az a fékezős típus inkább lendületből autózom. A toyota mentőkön 80-100 ezret kibír a féktárcsa pedig ott van némi igénybevétel amikor úgy nyomom, hogy másnap izomlázam van.
Az összegzés:
A féktárcsa küllemétől eltekintve ma is elkövetném a vásárlást. Egy év és 30 ezer kilóméter alatt nagyon- nagyon jó barátok lettünk. Habár eleinte keresgéltem azt a 99 lovat amit beleírtak mára megtaláltam mindegyiket. Amikor megemlítem a családomnak az esetleges Corolla Verso-féle frissítést úgy néznek rám mint ha csapdát készülnék állítani a télapónak. Egyszóval megérte!
Hibalista
- Ülésnyikorgás, FÉKTÁRCSA LEAMORTIZÁLÓDÁS.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Barta Szekszárd
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Suzuki Bóna Autóház Kiskunhalas
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Peugeot406 SVDT 2.1 | Következő autója? | Corolla Verso vagy Suzuki GrandVitara |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
