Élmény menni vele
Szöveges ítélet
Előzetesen magamról, hogy a leírtak még jobban értelmezhetőek legyenek:
38 éves, 185cm magas és 110Kg vagyok. Eddigi autóim (volt amiből több is): Trabant, Zsiguli, Lada Niva, Daewoo Kalos
És amiket még huzamosabb ideig cégesként vezettem: Skoda, Mercedes, Toyota, Renault, Fiat, Nissan
Levezetett Km (nagyjából):150 000Km
I. fejezet
És akkor az autóról, ami Suzuki SX4 1,5 GLX és jelenleg bő 3 000Km van benne.
Nagyon szép és nagyon jó. Nagyjából ennyi, de azért egy kicsit kifejtem.
Évek óta Budapest szélén lakunk (télen hóhegyek, tavasszal ősszel sártenger, stb), no meg a városba járunk dolgozni (kátyúk).
Amióta ez az állapot fennáll akarnék egy olyan autót ami terepjáró is meg nem is. Ötvözve mindegyikből a jó tulajdonságokat. Legyen magas építésű nagy kerekekkel, de viselkedjen személyautósan. Eddig ettől olyan messze voltam mint Makó Jeruzsálemtől. Az SX4 végre megoldást nyújt erre a problémára, bár a négykerék-hajtás még így sem lett megfizethető. (Legalábbis számomra) Itt fűzöm hozzá, hogy ha valaki végképp meg szeretné utálni a használt autókat akkor vegyen használt Nívát. Bárhol elmegy de fél évente szétesik. Majd lehet, hogy erről írok egy másik ítéletet. (tragikomikus) (Írtam, "Anyagi csőd" címen)
Tehát SX4 pozitívumok címszavakban:
- iszonyú stabil, felboríthatatlan, nem billeg, nem kóvályog
- A magas üléspozíció miatt nagyon jól lehet belőle kilátni bármilyen irányba
- Végre egy autó ahol nem spórolnak a tükrök nagyságán. Hatalmasak, gyakorlatilag nincs holttér. (A Kalosnál 2 év múlva is bizonytalannak éreztem a kilátást sávváltásnál, ennél ez azonnal megszűnt)
- Kellően nagy utastér
- Kellően nagy csomagtér! Mi - lakóhelyünkből adódóan - rendszeresen szállítunk valamit. Vagy nagybevásárlás, vagy vizeskannák, vagy a kertbe valami dolog. A csomagtartóba alaphelyzetben kényelmesen befér vagy 5-6 nagy Metrós szatyor, vagy 120l-nyi víz kannákban, és nincs tele. Kell ennél több? Ha kell 1 pillanat és ülésdöntés.
- A külön-külön felhajtható üléslapoknak köszönhetően egyszerűen király variálhatóság.
- Gyönyörű forma (Szerelem első látásra. Február elején láttam egyet. Otthoni konzultáció és 2 nap múlva rendelés.) Nyilván ez ízlés kérdése de ennyire formailag eltaláltnak eddig csak a Daewoo Kalost találtam.
- Jó ABS-es fékek. Bár én személy szerint nem szeretem az ABS-t, csúszós úton ABS nélkül hamarabb állok meg.
- Dinamikus erős motor. Ha kell kiugrik, ha kell megy akár 200-al is.
- Jól áttekinthető műszerfal, és kezelőszervek. Nekem - magasságom miatt - azzal szokott bajom lenni, hogy a kormánykerék teteje beletakar a műszerekbe. Ez itt nincs. Egyébként a kormány is állítható, bár sokakkal ellentétben én ezt fölöslegesnek tartom.
És gondolom inkább ez érdekel mindenkit, a negatív tapasztalatok:
- Hangos. Szerencsétlenségemre előző autóm (Kalos) olyan csendes volt mint egy luxusautó. Ebből átülve először zavart a motor hangossága, de gyorsan megszoktam. Ha az SX valami lomha gép lenne a mai napig az agyamra menne, de szerncsére kárpótol a sportossága. Mostanra már kimondottan tetszik is.
- Parkolásnál a széles hátulja mögött eltűnnek a kisebb autók, így nem látszik a távolságuk. Erre lenne megoldás a tolatóradar de nekem marad a kiszállás és megnézés. (Bár lehet, hogy mégiscsak bele kerül egy radar a jövőben.)
- Zörgött a műszerfal. Eddig nem hallottam ilyen panaszt, úgyhogy lehet, hogy egyedi az esetem. Egyébként szerencsémre megtaláltam a zaj forrását. 2db kis szivacs és csöndben van.
- A pillanatnyi fogyasztás kijelzése szerintem csak a gyengébb idegzetűek riogatására való, bár időnként rápillantva akár hasznos is lehet.
- A kormányról nem lehet a rádión sávot váltani, és kikapcsolni sem, csak be.
- A kemény rugózás a legtöbb esetben előny, de rossz aszfalton kanyarban képes elpattogni.
Összességében egy nagyon jól kezelhető, biztonságos és kényelmes autó. A fogyasztás - nem óvatoskodva - 8l körül alakul. (De az asszony szerint megyek mint az állat. Nála szerintem 7 körül lesz.)
A hétköznapi használathoz kellően sportos is. Meg szép. Élmény vezetni. Szeretjük. Nem vennénk mást.
Majd teszek fel képeket is csak most alig látszik ki a sárból.
(Most se tiszta, de tettem fel képeket.)
II. fejezet (3 hónap múlva)
Eltelt 3 hónap és bele került újabb 3000Km. Az előzőleg leírtakhoz csak annyit teszek hozzá, hogy imádjuk. Ahol mi lakunk oda egyszerűen ennél jobb és praktikusabb autót nem is találhattunk volna. Áldassék a Suzuki neve. (Arról nem is beszélve, hogy országúton sem egy csiga.) Mivel egy kicsit már máshogy néz ki ezért tettem a régi mellé új képeket.
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Top
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Kalos | Következő autója? | mindenképpen távolkeleti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
