Elegáns munkagép
Szöveges ítélet
Tartós használatra kaptam a cégtől, 1 évesen. Mást szerettem volna, de nem volt választásom; a munkához sokat autózok. Az elmúlt 15 évben volt pár autóm, ezért igen gyanakvóan fogadtam, de nyolcezer km után hiányosságaival együtt kezdem megszeretni.
Előbb a kényelmetlenségek: 1. Az "A" oszlopot sokan említik, nekem sem tetszik. Menetközben már megszoktam a helyzetét, de kereszteződésben nagyon figyelni kell. Mondjuk fokozza az éberséget:) 2. A csomagtér aránytalanul kicsi. Már 20-25 centi ráadás sokat érne, bőven elbírná a kontsrukció. 3. A pótkerék nem teljesértékű, kisebb és csak átmeneti használatra szánják. (Kiegészítésnek ezért vettem tömítősprét, ami egyuttal fel is fújja a kereket.) 4. Szerintem a hőmérő nem jó, ahogy az átlagfogyasztásmérő sem; a hátsó ablaktörlőlapát kicsi, de ezek apróságok. 5. Piszkosul idegesít a biztonsági öv sípolása, de erre mondják, hogy ennél nagyobb baj ne legyen.
Jelzésszerűen a jó dolgokról:
1. Fogyasztás: vidéken, vegyes használattal (mindig van benne földutas vezetés) 5,8 és 6,3 l között megvagyok, ezért természetesen elég óvatosan nyomom a benzint, a lendületet gurulásra váltom. Ha sietni kell, akkor odalépek és belefér, ahogy egy kevés klímahasználat is. A klíma fogyasztásnövelő hatásától féltem, de így rendben van.
2. A hasmagassága nagyon-nagyon hasznos!!!
3. Beltér tágas, átlagos felnőttek hátul 3-an kényelmesen elférnek. Ülések jól variálhatók csomagszállításra.
4. Van pár kellemes apróság: ülés alatt, a váltó környékén, itt-ott tárolórekeszek, ajtózsebek, ráadás térképlámpák. Kettő részkilométer számláló, + jó a műszerfalvilágítás. 5. Szerintem a GLX-es extrák is lyók, bár az első ködlámpa hiányzik. 6. Fekete színű az autó, és bár soha nem volt szempont, most örülök, hogy jól néz ki. Nálunk ilyennye van a háziorvosoknak, falugazdásznak és még a papnak iss, tehát felzárkóztam a zértelmisséghez, sokan kedvesen integetnek;-)
Frissítés 2014. augusztusában
Amit fentebb írtam, tartom, azzal a kiegészítéssel, hogy bőven kap terepet, sarat, kátyús utat, amit a világvégi Magyarországra odaképzelsz, plusz lepkész, növényész, tájész témákban fotózgatok.
Kábé 1,5 hónapja vizsgázott. Két helyen hivatalosan is átnézettem, de 1 kiégett izzó cseréjén kívül másra nem volt szükség, azaz vizsgadíjért vizsgázott. A szerelők jelezték, lassan fékbetétcsere esedékes - majd ránézünk, amikor megkapja a téligumikat.
Hibalista
- 115ezer km-nél a 2 hátsó lengéscsillapító cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Garanciális szervíz. Kibírható, időpont egyeztetéssel vittem az előírt látogatásokra.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
A 3. évben hagytam a garanciális szervízt (nyilván jogilag kockáztattam) és a követő olajcseréket a helyi erők végezték, töredék áron.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
